Citroën ë-C4 X najuspješniji na testu 1.000 km

Izvedba ë-C4 X s dometom od 420 kilometara trebala je najmanje vremena da pređe ovu udaljenost u usporedbi s vozilima Renault Mégane, Volkswagen ID 3 i MG 4. Konkurentima je za istu udaljenost bilo potrebno od 14 do 67 minuta više

0
120
Citroën ë-C4 X je najbrže prešao put od 1.000 km s ukupnim vremenom od 11 sati i 57 minuta

Želeći da koncept dometa i efikasnosti električnih vozila stavi u nešto drugačije svjetlo, Citroën je zadužio svjetski poznato Francusko tehničko udruženje za automobile, motocikle i bicikle (UTAC) da nezavisno usporedi električni Citroën ë-C4 X s njegovim konkurentima i odgovori na pitanje: Koji električni model treba najmanje vremena da prijeđe 1.000 kilometara?
Iz odgovora na ovo specifično pitanje koje svaki kupac postavlja prilikom kupovine električnog automobila i koje određuje njegovu sposobnost prelaska velikih udaljenosti, može se shvatiti da je izvedba ë-C4 X s dometom od 420 kilometara trebala najmanje vremena da pređe ovu udaljenost u usporedbi s vozilima Renault Mégane, Volkswagen ID 3 i MG 4.
Citroën ë-C4 X je, prema istraživanju, najbrže prešao put od 1.000 km s ukupnim vremenom od 11 sati i 57 minuta, što uključuje i punjenje. Konkurentima je za istu udaljenost bilo potrebno od 14 do 67 minuta više. Prema procjenama UTAC-a, ovi se rezultati mogu objasniti manjom potrošnjom i optimiziranim vremenom punjenja, što potvrđuje tehničke odluke donesene za model ë-C4 X, a posljedično i za model ë-C4.
Pored svojih već efikasnih proizvoda, Citroën nudi i aplikaciju e-ROUTES koja svako duže električno putovanje čini još lakšim. Budući da je ovaj osobni asistent direktno povezan s podacima o vozilu, uvjetima vožnje i statusom punionice konstantno pruža klijentu optimalnu vožnju. Kombinacija proizvoda visokih performansi i inteligentne aplikacije još je važnija zbog brzog razvoja mreže stanica za punjenje.
“Testiranje koje je provelo udruženje UTAC potvrđuje strateške odluke Citroëna: baterija srednje veličine, koja omogućava domet veći od 400 km, također osigurava niže troškove i potrošnju, kao i duga putovanja zahvaljujući efikasnom brzom punjenju. S obzirom da ja vozim ë-C4, mogu potvrditi ovu efikasnost u stvarnim uvjetima na dnevnoj bazi tokom svojih putovanja“, naglasio je Thierry Koskas, generalni direktor Citroën.

PROTOKOL
Na stazi Mortefontaine, UTAC je testirao sljedeća četiri modela:

Testiranje modela trajalo je dva dana (u istim vremenskim uvjetima) po istom protokolu:
– vožnja konstantnom brzinom od 120 km/h na stazi Mortefontaine;
– na početku testiranja stanje napunjenosti baterije vozila pokazalo je vrijednost od 100%;
– vozilo je prestalo da vozi kada je nivo napunjenosti baterije pokazao 10%;
– vozilo je napunjeno do 80% (punjenje se odvijalo naizmjenično na punionicama od 100 kW i 50 kW, ovisno o kapacitetu punionice na lokaciji zaustavljanja);
– punjenja su vršena uzastopno do 1000 prijeđenih kilometara.

REZULTATI
Vozači su bilježili prosječnu potrošnju (kWh/100 km) na svakih 100 kilometara:


Napomena: Potrošnja se smanjila pred kraj dana kada su temperature pale.

Vozači su morali da naprave pet zaustavljanja kako bi napunili svoje baterije, naizmjenično između stanica za punjenje od 50 kW i 100 kW, što objašnjava različita vremena punjenja.


Očitavanja stručnjaka UTAC-a pokazala su da je ë-C4 X trebao manje vremena za punjenje između zaustavljanja i da je zabilježio nižu potrošnju goriva od ostalih modela. Kombinacija ova dva faktora omogućila mu je da prijeđe 1.000 kilometara za 11 sati i 57 minuta, skoro 15 minuta brže od najbližeg konkurenta.
Kako bi zadovoljili potrebe kupaca, ë-C4 i ëC4 X dostupni su s dvije veličine baterija:
– ë-C4 136 KS s litij-ionskom baterijom od 50 kWh i dometom do 357 km (WLTP ciklus),
– ë-C4 156 KS s litij-ionskom baterijom od 54 kWh i dometom do 420 km (WLTP ciklus),
– ë-C4 136 KS s litij-ionskom baterijom od 50 kWh i dometom do 360 km (WLTP ciklus),
– ë-C4 156 KS s litij-ionskom baterijom od 54 kWh i dometom do 420 km (WLTP ciklus),

Brzo i češće punjenje

Umjesto da konstantno sa sobom transportirate tešku i skupu bateriju, bolje je imati optimiziranu bateriju koja se brzo puni. Iako se može činiti iznenađujućim, češća i kraća zaustavljanja su efikasnija od puno duljeg zaustavljanja pri vožnji na dužim udaljenostima. Ovo se može objasniti krivuljom punjenja električnog automobila, koja opada kako se nivo napunjenosti baterije povećava. Brzina punjenja je veća na početku nego na kraju punjenja: stoga je potrebno više vremena da se baterija napuni od 80 do 100% nego od 0 do 80%. Korisnik ne samo da skraćuje vrijeme punjenja, već ima i financijsku korist, budući da se troškovi punjenja naplaćuju u minutama na gotovo većini brzih punionica u mreži u Francuskoj. Stoga je na dugom putovanju efikasnije napraviti nekoliko kratkih zaustavljanja kako biste dobili maksimalnu snagu punjenja i uštedjeli na troškovima punjenja.