Citroën u Parizu premijerno predstavio novi C4 i C4 X

Novi C4 je živahniji i elegantnijinegoikad, dok se novi C4 X predstavlja kao elegantni fastback s prostranim interijerom. Oba će biti dostupna početkom 2025.

0
128
Obnovljeni prednji dio, koji je isti za oba modela, preuzima novi identitet brenda Citroën

Citroën je ovogodišnji Salon automobila u Parizu iskoristio za svjetsku premijeru novih C4 i C4 X modela, kojima će potpuno obnoviti svoju ponudu limuzina s petoro vrata u C segmentu. Citroën je u jednoj godini obnovio svoju paletu lakih komercijalnih vozila, nadogradio modele Berlingo i SpaceTourer, promijenio imidž B segmenta novim C3 i C3 Aircross i priprema se za lansiranje dva značajna modela C segmenta.
C4 i C4 X prolaze kroz radikalnu promjenu, a istovremeno se oslanjaju na svoje historijske prednosti, kao što su udobnost i prostornost u unutrašnjosti. U svojim segmentima zadržali su izvorni identitet. Oba modela imaju promijenjen prednji kraj koji otkriva najnoviji logotip i novi identitet brenda. Na modelu C4 također je promijenjen zadnji kraj, kako bi postao fluidniji i stabilniji, dok je C4 X zadržao svoj vrlo atraktivan oblik fastback.

Ove stilske promjene dopunjuje poboljšana udobnost u vozilu, koju omogućuju nova redizajnirana Citroën Advanced Comfort® sjedala i nova digitalna7” instrument table koja se pridružuje 10“ ekranu na dodir. Ove karakteristike nadopunjuju Citroën Advanced Comfort® ovjes, puno prostora na svim sjedalima i gotovo 20 tehnologija za pomoć u vožnji.
U Evropi, ovu promjenu prati paleta motora koji potiču elektrifikaciju, omogućavajući potrošačima da smanje emisije CO2 i optimiziraju osobne troškove. Osim testiranih električnih varijanti sa 100 i 115 kW, kupci će moći birati između novih izvedbi Hybrid 100 i 136. Na određenim tržištima će biti dostupan i 1,2-litarski PureTech 130 EAT8 benzinski motor.

Moderniji i pročišćeni prednji kraj

Tanki i elegantni LED farovi imaju svojstveni svjetlosni potpis podijeljen na tri horizontalna segmenta. Kada se približimo dnevnim svjetlima uočavamo precizno oblikovane lamele i centralni dekorativni element, što dokazuje da su modernizovani i procesi dizajna i proizvodnje. Prednji LED pokazivači smjera su ugrađeni direktno u donji dio svjetlosnog potpisa. Ovajrazvoj nije samo estetski. Svaki element je dizajniran u bliskoj suradnji sa stručnjacima za aerodinamiku radi optimizacije efikasnosti, što je dokazano vertikalnim elementom na obodu prednjih svjetala koji usmjerava protok zraka i stavlja značaj energetske efikasnosti u središte razvojnog pristupa.

Prednji branik je ukrašen suvremenom ukrasnom rešetkom koja se uzdiže iznad završnog elementa poput SUV-a u Mercury boji na izvedbama YOU i PLUS ili u Silver Chrome boji na izvedbi MAX.
Nove 18“ felge AMBER napravljene su od dva dijamantna materijala i imaju preciznu obradu za savršenu kombinaciju estetike i funkcionalnosti. Bočni zaštitni elementi izgledaju profinjenije nakon redizajna. Njihov fluidni dizajn vizuelno produžava siluetu vozila i daje mu dinamičniji izgled. Zaštite se harmonično uklapaju u ukrasnu masku zahvaljujući Color Clips umetcima u boji koji se horizontalno protežu po zadnjem kraju vozila.

Elegantniji zadnji kraj za stabilnije ponašanje na cesti

Kod novog modela C4 X nije bilo potrebno značajno mijenjati zadnji dio. Poklopac prtljažnika s blago prema naprijed nagnutim vertikalnim dijelom naglašava dinamiku vozila. Zadnja LED svjetla usklađena su s prednjim farovima i na neki način okružuju otvor prtljažnika, a novi logo ispunjava cjelinu svojim pečatom.
Modeli C4 i C4 X nisu promijenili samo svoj stav, već i izgled. Ponudi su se pridružile dvije nove boje. Pored nedavno predstavljene Eclipse plave s prekrasnom dubinom, Elixir crvene, Okenite bijele i Perla Nera crne (perla boja), u ponudi će biti svijetla i elegantna Manhattan zelena, puna energije, te smirena i moderna Mercury siva.
Osim toga, karoserija s krovom u drugoj boji i dalje je dostupna uz nadoplatu za drugačiji i ekskluzivni dodir. Ova završna obrada naglašava dinamične linije ova dva modela i nudi luksuzniji izgled.

Nova generacija infotainment sistema

U izvedbi MAX, iza volana je ugrađena potpuno nova instrument table od 7 inča visoke rezolucije. Ova inovacija poboljšava percipiranu kvalitetu unutar vozila C4 i C4 X s modernim grafičkim korisničkim sučeljem koje nadopunjuje 10“ ekran na dodir. Digitalna instrument table dizajnirana je za optimalno čitanje podataka i intuitivan prikaz informacija. Dopunjena je ekranom u visini očiju u boji, koji prikazuje bitne informacije, osigurava manje naprezanje očiju i poboljšava sigurnost. Volan je ukrašen novim logotipom brenda Citroën.
C4 i C4 X nude najnoviju generaciju infotainment sistema sa 3D navigacijskim sistemom za brzu i ergonomsku upotrebu. Potpuno intuitivno sučelje radi u kombinacijisa 10-inčnim ekranom visoke rezolucije, a korisnici ga mogu prilagoditi i pomoću widgeta. Sučelje je također opremljeno prepoznavanjem govora, digitalnim asistentom kojeg putnici u vozilu mogu aktivirati komandom ‘Hello Citroën’ i koji razumije njihove riječi, odgovara na pitanja i izvršava glasovne komande. U putničkom prostoru više nema kablova, jer je moguće bežično povezati pametni telefon sa 10-inčnim ekranom na dodir visoke rezolucije. Sistem se može jednostavno nadograditi ‘over the air’ ažuriranjima.
Novi C4 i novi C4X nude i sistem za nadzor mrtvogugla, sistem upozorenja na napuštanje vozne trake, sistem upozorenja na pauzu u vožnji, sistem upozorenja na nepažnju vozača, automatsko prebacivanje dugih svjetala i napredni sistem za prepoznavanje prometnih znakova i preporuku brzine…

Prostrana unutrašnjost

Novi C4 i C4X su zadržali sve karakteristike arhitektonske udobnosti koju od njih očekujemo.
Novi C4 utjelovljuje suštinu svestrane kompaktne limuzine s praktičnim vanjskim dimenzijama i prostranom unutrašnjosti: Međuosovinski razmak od 2670 mm, koji pruža 198 mm prostora za koljena na zadnjim sjedalima, najbolji je u klasi; Spoljašnja širina od 1800 mm omogućuje udobno sjedenje troje putnika na zadnjim sjedalima, pri čemu im je na raspolaganju 1380 mm širine u predjelu ramena i 1440 mm u predjelu laktova; Prtljažnik od 380 litara s niskim i ravnim utovarnim pragom (715 mm) te ravnim stranicama omogućuje optimalno korištenje prostora; Pod prtljažnika u dva nivoa pruža čak 1250 litara maksimalne zapremine kada se preklopi zadnja klupa; Unutrašnjost je upotpunjena bočnim kukama za vješanje torbi i otvorom za transport dugih predmeta.

Motori: Ponuda prilagođena potrebama

Ponudu će upotpuniti električni modeli snage 110 kW i 115 kW koji nude domet od 355 km i 415 km za model C4 i 360 km i 425 km za model C4 X, a odabirom manjeg baterija u kombinaciji sa brzim punjenjem, smanjuje troškove, težinu i potrošnju energije, a istovremeno omogućava lako prelazak na veće udaljenosti.
Na nekim će tržištima klasična ponuda biti dostupna i s 1,2-litarskim PureTech 130 EAT8 motorom, koji nudi dinamično i glatko iskustvo vožnje sa 130 KS i 8-stepenim automatskim mjenjačem.

Hibridna 48-voltna tehnologija

Citroën uvodi dva različita nivoa snage. Hybrid 136 bit će dostupan za oba modela – novi C4 i novi C4 X, dok će Hybrid 100 biti dostupan samo za novi C4. Tehnologija pomaže držati troškove pod kontrolom značajnim smanjenjem potrošnje goriva i emisije CO2 za oko 20%. Ovo je posebno pogodno za vozače u gradovima gdje se procjenjuje da se polovina svih putovanja može obaviti u električnom načinu rada, čime se smanjuje ugljični otisak i tekući troškovi.

U izvedbi Hybrid 136, trocilindrični motor zapremine 1199 cm3 razvija 136 KS (100 kW) pri 5500 okr/min i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 okr/min. Turbokompresor varijabilne geometrije i zupčasti remen doprinose njegovim performansama i izdržljivosti. Motor ispunjava zahtjeve Euro 6.4 standarda i radi po Millerovom ciklusu, tako da ima optimiziranu termičku efikasnost, što smanjuje emisiju CO2. Paralelno, sinkroni elektromotor s permanentnim magneto isporučuje 21 kW snage (28 KS) i 55 Nm okretnog momenta, ispunjavajući zahtjeve za energijom pri niskom okretnom momentu i maloj brzini. Također pomaže pri pokretanju motora s unutrašnjim sagorijevanjem i puni bateriju tokom kočenja, smanjujući trošenje kočnica. Sistem je upotpunjen 48-voltnim remenskim starterom za brzo pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem, elektrificiranim 6-stepenim ë-DCS6 mjenjačem s dvostrukim kvačilom i 48-voltnom litij-ionskom baterijom od 432 Wh, koja se nalazi ispod prednjeg lijevog sjedala tako da ne utječe na prostranost unutrašnjosti i zapreminu prtljažnika.
Verzija Hybrid 100 je dizajnirana na istoj tehničkoj osnovi, ali razvija 100 KS (74 kW) pri 5500 okr/min i 205 Nm okretnog momenta pri 1750 okr/min. Ovaj 1,2-litarski benzinski motor nove generacije posebno je izrađen za hibridni pogon i sadrži 40% novih komponenti.

Električni modeli ë-C4 i ë-C4 X

Citroën je 2020. godine bio jedan od prvih koji je uključio 100% električnu limuzinu u C segment s dvije važne opcije koje su i danas dio Citroënove filozofije. Prva je korištenje multienergetskih karoserija za kreiranje jednostavne ponude koja je potpuno transparentna za kupce, jer mogu sami odabrati onu energiju koja najbolje odgovara njihovim potrebama. Drugi je izbor manjih baterija zbog ograničenja mase i troškova, kao i smanjenja potrošnje i budžeta.
Električni modeli ë-C4 i ë-C4 X razlikuju se jedan od drugog prvenstveno u pogledu dometa i prilagodljivosti različitim vrstama putovanja. Verzija s dometom do 420 km je posebno pogodna za izvangradske vožnje, jer omogućava veću fleksibilnost za duža putovanja bez potrebe za čestim punjenjem. Opremljen je baterijom kapaciteta 54 kWh i motorom snage 115 kW, što ga čini snažnijim, tako da zadovoljava potrebe korisnika koji redovito savladavaju velike udaljenosti.
Druga verzija s dometom do 360 km, baterijom od 50 kWh i snagom od 100 kW pristupačno je rješenje za svakodnevna putovanja po gradu i prigradskim naseljima, a zahvaljujući sistemu brzog punjenja pogodna je i za duža putovanja.
Brzo punjenje na dugim putovanjima bitan je zahtjev, a novi ë-C4 i ë-C4X to ispunjavaju jer se mogu puniti na stanicama za brzo punjenje od 100 kW. Vozilo povrati približno 10 km dometa u minuti ili 80% napunjenosti baterije za manje od pola sata.