Evropska komisija je u martu objavila najnovije podatke o sigurnosti na cestama, koji pokazuju da se broj smrtnih slučajeva postupno smanjuje na području cijele Evropske unije, ali napredak je i dalje prespor. Kako bi poboljšali stanje sigurnosti na cestama i osigurali bolju kvalitetu zraka, Komisija sada predlaže sveobuhvatnu reformu pravila EU-a o sigurnosti na cestama i registraciji vozila. Pravila su to koja su zadnji puta ažurirana 2014. godine, a moraju ići ukorak s tehnološkim napretkom.
Rigorozniji tehnički pregledi
Novim će se pravilima uzeti u obzir sve veća prisutnost električnih vozila i regulativu prilagoditi novim tehnologijama. EU tako planira uvesti poboljšane tehničke preglede, uključujući periodične tehničke preglede električnih vozila i naprednih sistema za pomoć vozaču, godišnje preglede starijih automobila i kombija te napredne metode ispitivanja emisija za otkrivanje vozila s visokim emisijama kako bi se smanjilo onečišćenje sitnim česticama.
Digitalne prometne dozvole
Osim toga, Komisija predlaže uvođenje digitalnih potvrda o registraciji vozila i periodičnim ispitivanjima, pojednostavnjenje prekogranične razmjene podataka i zaštitu građana od prijevarnih radnji kao što su neovlašteni zahvati na brojaču kilometara.
Dakle – na području EU cijeli bi proces tehničkih pregleda bio potpuno digitaliziran, a zemlje međusobno povezane, pa bi se stanje brojača kilometara lako moglo provjeriti i ne bi bilo moguće ‘vraćanje’ brojača.
Bilježit će se očitanja brojača kilometara u nacionalnim bazama podataka, a podaci o istoriji brojača kilometara će se prekogranično razmjenjivati.
Ove regulatorne prijedloge sada će razmotriti Evropski parlament i Vijeće u okviru redovnog zakonodavnog postupka, piše Autonet.hr. Nakon što se postigne dogovor, Komisija će pripremiti potrebne provedbene akte za donošenje novih pravila.