Formula 1 od 2021. donosi ‘seksi’ bolide i uzbudljivije utrke

0
813
F1 kreće u radikalne promjene pravila i izgleda bolida, što bi trebalo donijeti zanimljivije utrke

Vlasnici Formule 1, američki Liberty Media, otkako su preuzeli vlasništvo nad najpopularnijim automobilističkim sportom na svijetu, traže načina kako privući više mladih gledatelja. Posljednjih sezona primjetan je rast njihove prisutnosti na društvenim mrežama, pokrenuta je streaming usluga F1 TV, navijači tokom svakog vikenda mogu glasati za vozača utrke koji će biti i nagrađen, no još uvijek nisu uspjeli u svojoj izvornoj namjeri – učiniti ovaj sport konkurentnijim i za manje timove i donijeti više uzbuđenja u same utrke.
Sve to trebalo bi se ostvariti u sezoni 2021. Za tada su najavljene radikalne promjene pravila koja se tiču finansiranja, natjecanja, ali i tehničkih karakteristika bolida. Ove sedmice otkriven je planirani novi dizajn šasije kakve bismo trebali od početka 2021. godine gledati na trkaćim stazama.
Redizajnirani bolidi trebali bi biti ‘čišćih’ linija i s manje spojlera, a samim time iza sebe bi ostavljali manje turbulentan zrak. To će omogućiti vozačima da se više približe onome ispred sebe, ne gube ‘downforce’ te lakše dođu u priliku za pretjecanje. Najradikalnija promjena pravila donosi elegantne i atraktivne bolide koji bi trebali ponuditi i uzbudljivije i kompetitivnije utrke.

Prednja i stražnja krila bit će značajno izmijenjena i morat će smanjiti utjecaj na turbulencije zraka i vrtloge koje ostavljaju za sobom, dok će maleni spojleri koje su timovi znali postavljati na razne lokacije – biti zabranjeni. Promjene pravila imaju za cilj smanjiti utjecaj aerodinamike i postaviti vozače u središte zbivanja kao glavne faktore koji odlučuju o pobjedniku.
Osim šasije mijenjaju se i specifikacije guma, koje će od 2021. biti na 18-inčnim naplatcima. Jedino pogonski sistem ostaje kao što je sada: 1,6-litreni hibridni V6 turbo motor.
Manjim će timovima utrkivanje s velikim igračima biti olakšano jer će biti uveden i finansijski ‘fair play’, odnosno ograničenje na budžetima svih timova. Ono će iznositi 175 miliona dolara po sezoni, što neće uključivati troškove marketinga, plate vozača i tri najplaćenija člana tima, piše Bug.hr.
Vikendi u kojima se održavaju utrke bit će skraćeni na samo tri dana, od petka do nedjelje, pa treninga ili press konferencija četvrtkom više neće biti. Ekipe će na treninzima morati davati više prilike mlađim vozačima.