Prema najnovijem istraživanju Canalysa, globalna prodaja električnih vozila (EV) porasla je za 49% na 6,2 miliona jedinica u prvoj polovini 2023. godine. EV čine 16% globalnog tržišta lakih vozila, što predstavlja značajan porast od 12,4% u odnosu na prvu polovinu 2022. godine.
Kina je daleko najveće tržište električnih vozila, s 55% globalne prodaje električnih vozila u prvoj polovini ove godine, s ukupno 3,4 miliona vozila. To predstavlja 31% svih isporuka lakih vozila u regiji, što je porast u odnosu na 15% u cijeloj 2021. godini. Stopa rasta u Kini u prvoj polovini 2023. iznosila je 43%, što je značajan pad u odnosu na čak 118% rasta u prvoj polovini 2022. godine. Posljedica pada je ukidanje državnih potpora za kupovinu električnih vozila.
Evropa je drugo najveće tržište električnih vozila, s 24% udjela i 1,5 miliona isporučenih vozila u prvoj polovini ove godine. U Evropi je prihvaćanje električnih vozila doživjelo impresivan porast s međugodišnjim rastom od 34%, što je značajan skok u odnosu na skromnih 9% zabilježenih u prvoj polovini 2022. godine. Električna vozila sada čine više od 19% svih vozila prodanih u Evropi.
SAD još uvijek zaostaje u globalnoj prodaji električnih vozila sa samo 13% tržišnog udjela, no s 815.000 prodanih e-vozila u prvoj polovini 2023. godine SAD je jedno od najbrže rastućih tržišta električnih vozila u svijetu. Godišnji je rast u prvom polugodištu 2023. bio je 97%, a u prvoj polovini 2022. godine 62%.
S obzirom na trendove održivosti, tržište električnih vozila očekuje značajan rast u drugoj polovini godine, smatraju u Canalysu u kojem procjenjuju da će električna vozila činiti 18% ukupnog globalnog tržišta 2023. godine, a globalna prodaja premašit će 14 miliona vozila, što je povećanje od 39% u odnosu na 2022. godinu.
Tesla je vodeći brend na globalnom tržištu BEV s velikom penetracijom električnih vozila. Porastao je za 65% na godišnjem nivou, prodavši više od 935.000 električnih vozila u prvoj polovini 2023. u usporedbi s 565.000 jedinica u prvoj polovini 2022. godine. Stalno se nalazi među prva tri proizvođača po prodaji u ključnim regijama u svijetu, odnosno u regijama s dvocifrenim tržišnim udjelima.
Teslin Model Y i dalje drži prvo mjesto s preko 13% tržišnog udjela od svih modela EV. Slijedi Teslin Model 3 koji se u prvoj polovini 2023. vratio na raniji svoj tržišni udjel od 7%. Međutim, Teslini Model X i Model S imaju manje od 1% globalnog udjela.
BYD je u svijetu prodao preko 1,3 miliona jedinica BEV i PHEV u prvoj polovini 2023. godine, što je povećanje od 104% i udvostručenje prodaje u odnosu na prošlu 2022. godinu. BYD-ovi najprodavaniji modeli, Yuan PLUS, Dolphin i Song Pro, zajedno drže 9% globalne prodaje električnih vozila, prenosi mreža.bug.hr.
Osim izvanrednih rezultata u Kini, tržišta u razvoju na području Azije i Pacifika, Bliskog istoka i Afrike također su postigla dobre rezultate.