Google najavio niz promjena kojima će se uskladiti s Aktom o digitalnim tržištima

0
119
Google se obavezao i na transparentno upravljanje podacima, kako poslovnih i privatnih korisnika

Ovoga tjedna u punu primjenu ulazi evropski Akt o digitalnim tržištima, koji velike internetske platforme (tzv. nadzornike pristupa) obvezuje na stroža pravila. Među njima su se našli redom tehnološki velikani, kao što su Apple i Meta, koji su već objavili koje promjene očekuju evropske korisnike. Tu je također i Google, čija objava ove sedmice ukratko pojašnjava sve što će se u njihovim uslugama i servisima promijeniti.

Mijenjaju se tražilica, Android…

Promjene su, kažu, rezultat višemjesečnog rada i suradnje s Evropskom komisijom, kako bi sve bilo usklađeno s tekstom Akta. No, neke od tih promjena u Googleu smatraju ‘teškima’, jer su morali izmijeniti korisničko iskustvo, što će utjecati i na poslovne i na privatne korisnike.
Primjerice, promjene implementirane unutar tražilice, koja mora biti poštena i ne smije favorizirati Googleove ili bilo čije usluge, dovest će do toga da mnogo više internetskog prometa odlazi prema velikim agregatorima i posrednicima, a ne na stranice pojedinačnih poslovnih subjekata.
Posjetitelji Google tražilice također neće više dolaziti do preporuka, rezervacija letova, hotela i sličnih usluga na način na koji su to navikli činiti. Sekcije tražilice posvećene aviokartama, hotelima, proizvodima i ostalim komercijalnim sadržajima bit će značajnije izmijenjene, kako izgledom tako i funkcionalnostima, da bi se osigurala ravnopravna zastupljenost svih ponuditelja usluga na tržištu.

Chrome će omogućiti odabir preferirane tražilice

Promjene stižu i na Android, pa će pred korisnike na tom OS-u ubuduće biti jasnije stavljen izbor kada je riječ o preferiranoj internetskoj tražilici ili pregledniku.
Preglednik Chrome također će omogućiti odabir preferirane tražilice, umjesto da odmah pretpostavlja da je to ona Googleova. Korisnici će također dobiti na odabir o tome žele li svoje podatke dijeliti s Googleom, pa na temelju njih dobivati preporuke za različite usluge.
Android će u verziji 14 omogućiti i lakši ‘sideloading’ mobilnih aplikacija, kao i bolju integraciju vanjskih trgovina aplikacija (koje su u tom OS-u već od ranije podržane). Isto tako i naplata aplikacija i sadržaja će se moći vršiti izravno kroz Play Store, ali i izvan njega, piše Bug.hr.
Google se obavezao i na transparentno upravljanje podacima, kako poslovnih i privatnih korisnika tako i svojih klijenata-oglašivača. Uvodi se i API za prijenos svih tih podataka na druge platforme.