Napredak sistema samovozećih automobila povlači za sobom promjenu i saobraćajnih propisa i regulativa.
Povremene nesreće prilikom testiranja autonomnih vozila pokrenula su pitanja kažnjavanja vozača u automobilu koje je učestvovalo u udesu. S obzirom da prilikom preuzimanje kontrole vozača nad autonomnim sistemom vozila ima otklon od dvije sekunde, to pri brzini od 80 km/h znači da će automobil da pređe 45 metara bez ikakve kontrole. Zbog toga bi zakonodavci trebalo da planiraju kažnjavanje za nedostatak pažnje bilo zbog čitanja, spavanja ili slične distrakcije.
Studije pokazuju da bi vozači morali da budu izuzetno oprezni kako bi bili sposobni da brzo i bezbjedno preuzmu kontrolu nad automobilom, posebno kada je to neophodno učiniti bez prethodnog upozorenja Sistema.
“Važno je shvatiti implikacije povećane autonomije na sposobnost ljudi da održe pažnju i budnost kako bi reagovali u vanrednim situacijama. Može biti neophodno i uvođenje samovozećih automobila uz obavezan savjet ili čak zakon da u nekim ili svim okolnostima vozač mora da vodi računa o saobraćajnoj situaciji pa bi druge aktivnosti trebalo minimalizovati ili izbjeći”, kaže profesor Sara Šarples sa univerziteta u Notingemu, savjetnica pri ovom istraživanju, prenosi B92.