Istraživanje: 1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu

Prema carVerticalovom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Evropi transparentnije je nego ono u istočnoj

0
559
Istraživanje u Hrvatskoj je pokazalo da je prosječni broj vraćenih kilometara oko 44 hiljade

Kada je riječ o tržištu rabljenih automobila, svaka evropska zemlja suočava se sa sličnim izazovima. Bilo da se radi o prevarama s kilometražom, skrivenim oštećenjima ili čak staroj floti vozila koja povećava šanse da kupac dobije vozilo loše kvalitete, transparentnosti na tržištu polovnih automobila često nedostaje.
Situacija se razlikuje ovisno o dijelu Evrope, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim posebnostima.
Platforma za izvještavanje o istorijatu vozila carVertical provela je istraživanje* kako bi identificirala države u kojima je kupovina rabljenog automobila najrizičnija.
Kada govorimo o transparentnosti tržišta rabljenih automobila, u Hrvatskoj je situacija puno bolja nego u većini istočnoevropskih zemalja, ali daleko zaostaje za zapadom. Naime, 1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što je značajan broj. Prosječni broj vraćenih kilometara je 43.913. Na ovaj način kupac može preplatiti vozilo i imati poteškoća s njegovim održavanjem zbog lažnih očitanja kilometara.
Prosječna starost rabljenog automobila provjerenog na carVerticalu u Hrvatskoj je 8,3 godina, što Hrvatsku svrstava na treće mjesto na ljestvici, odmah iza Slovenije i Slovačke.

Zapadne su zemlje transparentnije

Prema carVerticalovom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Evropi transparentnije je nego ono u istočnoj. Također ne bi trebalo biti iznenađenje da se većina automobila na istoku uvozi iz zemalja poput Njemačke, Francuske ili Italije.
Ujedinjeno Kraljevstvo najtransparentnija je zemlja, od njih 23, prema indeksu transparentnosti tržišta. Međutim, to ne znači da britansko tržište rabljenih automobila nema probleme. Od svih provjerenih automobila u UK-u na carVerticalu, 14,5% imalo je vraćenu kilometražu, a 21% je u nekom trenutku bilo oštećeno, što sugerira da kupci ne bi trebali slijepo vjerovati prodavačima. Međutim, Ujedinjeno Kraljevstvo ima najniži postotak uvezenih automobila – 10,7%.
Njemačka je na 2. mjestu s 12,6% vozila s vraćenom kilometražom i 21,3% oštećenih vozila. Iako je Njemačka najveći proizvođač automobila u Evropi, 26,8% rabljenih automobila u zemlji uvozi se iz inozemstva.
Italija ima najniži postotak oštećenih automobila prema indeksu – 16,6%. Postotak vozila s vraćenom kilometražom također je relativno nizak – 11%, a samo 32,1% vozila u zemlji je uvezeno.
Kazne za prevaru s kilometražom u Francuskoj su 10 puta veće nego u nekim istočnim zemljama, što rezultira malim brojem automobila s vraćenom kilometražom – 9,6%. Međutim, 28,5% automobila na cestama u ovoj državi je oštećeno, što je značajna brojka. Zemlja uvozi 54% svojih rabljenih automobila, što je najviše među najbolje ocijenjenim zemljama.

Transparentnost u srednjoj Evropi je prosječna

Srednjoevropske zemlje poput Hrvatske, Češke, Mađarske i Slovačke nalaze se u sredini indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok postotak uvezenih, kao i veliki broj oštećenih vozila.
Polovina rabljenih automobila u Češkoj uvozi se iz inozemstva, 51,6% automobila je oštećeno, a 11,4% ima vraćenu kilometražu. U Slovačkoj još je više uvezenih automobila, 58,5%, Oštećeno je 57,7%, a 1 od 9 ima vraćenu kilometražu.
Slična je situacija i na tržištu rabljenih automobila u Mađarskoj, s 52,6% uvezenih automobila; 55% je oštećenih, a 12,7% ima vraćenu kilometražu. Iako je postotak vozila s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj među najnižima (10,3%), postoji značajan broj uvezenih (69,3%) i oštećenih (56,4%) automobila.

Istočna Evropa ima najviše problema s transparentnošću tržišta

Kupovina rabljenog automobila u Latviji, Litvi, Ukrajini ili Rumuniji vrlo je rizična jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, lažna očitanja kilometraže i još mnogo toga. Prevare su česte i mnogi su kupci postali njihove žrtve.
Najmutnije je tržište automobila u Latviji, gdje 23,6% svih vozila provjerenih na carVerticalu ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u drugim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6% automobila s vraćenom kilometražom, u Ukrajini ih je 15,6%, a u Litvi 18,1%.
Ukrajina je prvak u uvozu automobila – više od 80% vozila u zemlju dolazi iz inozemstva. Latvija (75,5%), Rumunija (67,2%) i Litva (75,3%) ne zaostaju puno.
Mnoga vozila stižu oštećena iz zapadne Evrope, a zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je postotak oštećenih automobila u istočnoj Evropi vrlo visok. U Litvi je oštećeno 59% vozila, u Latviji 57,5%, u Rumuniji 57%, a u Ukrajini 46,7%.
“Znatno veći udio uvezenih rabljenih automobila jedan je od ključnih razloga zbog kojih su istočne zemlje puno više pogođene prevarama. Uvoz direktno povećava postotak vraćene kilometraže – praćenje takvih zločina zahtijeva mnogo truda, pogotovo kada se radi o prekograničnim transakcijama”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
_________
*Istraživanje se temelji na stvarnim izvještajima o automobilima koje su kupci carVerticala kupili tokom razdoblja od 12 mjeseci.