Kako nastaju limitirane serije Porschea 911

Proizvodnja limitiranih modela 911 Turbo 50 Years, S/T i Dakar predstavlja najviši nivo ekskluzivnosti i personalizacije, uz kombinaciju savremene tehnologije i ručne izrade

0
85

Turbo 50 Years, Dakar i S/T trenutno su limitirani modeli Porschea 911. Ovi ekskluzivni modeli, simbol sportskog automobila, objedinjuju vrhunski dizajn, posebno razvijene komponente pogona i šasije te jedinstvene detalje opreme kako bi omogućili poseban doživljaj vožnje. Za njihovu proizvodnju u Zuffenhausenu koriste se posebni procesi i pristupi koji naglašavaju preciznost i ekskluzivnost.
Pored visokoautomatizirane proizvodnje karoserije i standardne montažne linije, Porsche koristi i tri posebne faze Manufakture: Exclusive Manufaktur, odjel Sonderwunsch i odjel za karbonska vlakna. Posebnost ove proizvodnje je i vlastiti odjel za izradu presvlaka, gdje stručnjaci – većinom samouki – izrađuju kožne, Race-Tex i tekstilne navlake prilagođene svakom modelu. Limitirane serije poput modela 911 Dakar s dvobojnim lakiranjem farbaju se ručno, u duhu tradicije Manufakture. Odlika proizvodnje u Zuffenhausenu je ta da se sve verzije i izvedbe – od Carrere, preko ograničenih serija, pa do trkačkih automobila za svjetska Porsche Carrera takmičenja – proizvode na istoj proizvodnoj liniji.
“Ekskluzivni modeli poput 911 S/T ili Dakar predstavljaju vrhunac ponude našeg sportskog automobila. S jedne strane, oni nastavljaju tradiciju Manufakture historijskih modela poput Porschea 356, a s druge strane simboliziraju snove naših kupaca, koje ovdje, u Porscheovoj proizvodnji, ostvarujemo”, izjavio je Albrecht Reimold, član Izvršnog odbora za proizvodnju i logistiku Porsche AG.

“Proces proizvodnje modela 911 u Zuffenhausenu spaja prednosti automatizirane proizvodnje i ručne izrade na jedinstven način. Različite faze Manufakture omogućavaju nam da ove ekskluzivne modele učinimo uistinu jedinstvenima”, kazao je Jens Brücker, potpredsjednik fabrike u Zuffenhausenu.

Proces proizvodnje limitiranih serija modela na primjeru Porsche 911 Turbo 50 Years

Kao i kod standardnih verzija ovog sportskog automobila, proizvodnja limitiranog modela 911 Turbo 50 Years počinje u visokoautomatiziranoj radionici za karoseriju. Tamo se osnovna struktura vozila sklapa uz pomoć oko 300 robota. Dalje faze sklapanja automobila, poput instalacije pogonskih i šasijskih komponenti te elektronskih i električnih dijelova, također se odvijaju na standardnoj montažnoj liniji.
Jedna od faza koja se razlikuje je rad u odjelu za presvlake. Tamo se, na primjer, na određene dijelove unutrašnjosti primjenjuju tartan tkanine i kožne obloge inspirirane originalnim Turbo modelom iz 1974. godine.
Nakon faze ‘spajanja’, gdje se pogonski sklop i karoserija povezuju na glavnoj montažnoj liniji, ekskluzivni dvosjedi iz Zuffenhausena prolaze završne faze sklapanja sve do konačne inspekcije u centru za testiranje i završnu obradu.
Budući vlasnici ograničenih modela 911 posebno su zainteresirani za personalizaciju svojih vozila. Ovaj proces se odvija nakon završetka proizvodnje, u jednom od dva specijalizirana odjela: Exclusive Manufaktur ili Sonderwunsch Manufaktur.

Zaokruživanje unikatnih automobila – Exclusive Manufaktur

Ekskluzivna obrada Porsche modela u odjelu Exclusive Manufaktur temelji se na pažljivom ručnom radu. Kupci mogu birati između oko 1.000 opcija, uključujući različite dekorativne varijante i pakete, poput Heritage Design paketa za 911 S/T ili Rally Design paketa za 911 Dakar.

Uz mnoštvo varijacija boja, materijala i opreme za eksterijer i enterijer, postoje nebrojene mogućnosti za dodatnu personalizaciju Porschea. To uključuje ukrasne elemente na haubi, vratima i bočnim panelima, kao i dodatne kožne, Race-Tex i tekstilne opcije za unutrašnjost – poput centralne konzole ili ventilacijskih otvora.

Jedinstveni sportski automobil – 911 iz Sonderwunsch Manufaktur

Kupci koji žele svoj rijetki 911 učiniti potpuno unikatnim mogu iskoristiti program Sonderwunsch. Ovaj proces omogućava još veći nivo prilagođavanja, s fokusom na stvaranje jedinstvenih modela. Iako opcije boja i materijala igraju važnu ulogu, poseban naglasak je na kreiranju automobila koji su jedinstveni u svakom smislu, uz poštovanje visokih Porsche standarda i zakonskih propisa.
Primjer je model 911 Dakar dizajniran za italijanskog kupca. Ovaj model ima trobojnu završnu obradu u bojama Signal Yellow i Gentian Blue Metallic, inspirisanu Rally Design paketom, s dodatkom Lampedusa Blue linije koja vizualno odvaja boje. Prilikom pripreme za farbanje, vlasnik je lično postavio traku za odvajanje boja.

Detalji poput ručno obojenih felgi u Signal Yellow i Lampedusa Blue, personaliziranih LED farova s plavim prstenom te unutrašnjosti s kontrastnim žutim šavovima dodatno naglašavaju unikatnost ovog modela. Na naslonima sportskih sjedišta ispisan je naziv ‘911 Dakar’, dok je aluminijska ručica mjenjača obogaćena kožnim umetkom u Speed Yellow nijansi. Ovaj unikatni automobil savršeno odražava spoj inovacije, tradicije i personalizacije po mjeri kupca.

Carbon fibre Manufaktur za purističke 911 varijante

Ograničeni modeli, s posebnim fokusom na lakšu konstrukciju, prolaze kroz dodatni proizvodni korak tokom montaže u glavnoj fabrici: Carbon fibre Manufaktur. Gotovo svi dodaci za purističke 911 varijante, poput S/T ili GT modela, montiraju se ručno, van standardne montažne linije. Kako bi se olakšao ovaj proces, ofarbana osnovna struktura vozila postavlja se na specijalna montažna kolica, na kojima se zatim montiraju svi dodaci od karbonskih vlakana – poput vrata, haube i krila modela 911 u ograničenoj seriji, koji teži samo 1.380 kilograma.
Svaka karbonska komponenta postavlja se u specijalne okvire i ručno se podešava tokom montaže kako bi se osigurala savršena uklapanja i razmaci. Nakon što su svi dijelovi vanjske karoserije montirani, kompletna karoserija vraća se na standardnu montažnu liniju.

Porscheova radionica za presvlake

Za razliku od mnogih drugih automobilski proizvođača, Porsche ima vlastitu radionicu za presvlake (saddlery) u Zuffenhausenu. Tu se gotovo sve unutrašnje površine od kože, Race-Texa ili tkanine režu, šiju i postavljaju. Rezanje se vrši automatskim vodeno-mlaznim rezačem, dok se u šivačkoj radionici pokrivači šiju i pripremaju za naredni obradni proces.

Kako bi osigurala visoke standarde kvaliteta, Porsche je jedan od rijetkih proizvođača koji se oslanja na vlastiti program obuke za dizajnere interijera automobila.

Dodavanje boje: Dvotonska ručno završena farba za 911 Dakar

Farbanje modela 911 Dakar sa Rallye Design paketom razlikuje se od standardnog procesa farbanja i ima jedinstvenu karakteristiku: ako budući vlasnici 911 Dakar modela odaberu Rally Design paket, dobit će dvotonsku boju u kombinaciji bijele i Gentian Blue Metallic, uz ukrasne pruge u zlatnoj i crvenoj boji. Nakon nanošenja bijelog temeljnog sloja, radnici ručno nanose plavi kontrastni sloj boje na karoseriju.

Ručno farbanje traje oko sedam i po sati. Temeljni sloj se ručno brusi, maskira, a zatim se nanosi Gentian Blue Metallic boja. Za ovaj ručni proces farbanja unaprijed su uspostavljeni novi radni procesi i specijalizirane oblasti, uključujući takozvanu ‘multi-line’ liniju za ručno nanošenje boje. Na kraju, završni detalji dodaju se u Exclusive Manufaktur, gdje radnici ručno nanose dekorativne folije za karakteristične crvene i zlatne razdjelne pruge.