MasterIndex BiH: 79% ispitanika kupuje online, odjeća i dalje najpopularniji artikal

Istraživanje je pokazalo da BiH građani vide internet kao koristan kanal za plaćanje svojih mjesečnih računa (18,8%), smještaja na odmoru (17%) ili za kupovinu električnih uređaja (16,5%)

0
1280
MasterIndex BiH 2018 pokazuje da se tržište otvara za online kupovinu

Rezultati ovogodišnjeg Mastercard MasterIndex BiH* istraživanja su pokazali da 79% ispitanika kupuje online – 36% BiH kupaca online trgovinu koristi više puta godišnje, dok 13% koristi usluge online kupovine na mjesečnoj bazi.
MasterIndex pokazuje da su odjeća i cipele najčešće kupljeni artikli u internet trgovinama (34,2% prema prošlogodišnjih 30,8%), ali i da su žene najčešći kupci ovih artikala (84,4%). Istraživanje je pokazalo da BiH građani vide internet kao koristan kanal za plaćanje svojih mjesečnih računa (18,8%), smještaja na odmoru (17%) ili za kupovinu električnih uređaja (16,5%), što je dobar pokazatelj da građani smatraju online kupovinu saveznikom u obavljanju svojih svakodnevnih platnih aktivnosti.
Debitne, kreditne i prepaid kartice su omiljeno platežno sredstvo za 34,9% ispitanika, dok 32% ispitanika naruči artikle online, ali plate gotovinom pri preuzimanju. E-banking i m-banking usluge su također popularno sredstvo plaćanja prilikom internet kupovine, prema tvrdnjama 20,8% ispitanika.
“MasterIndex BiH 2018 pokazuje da se tržište otvara za online kupovinu, a posebno nam je drago što vidimo povećanje korištenja kartica online, jer je to siguran znak da se ljudi navikavaju na praktičnost koju eletronsko plaćanje nudi. Veća online potrošnja je povezana sa povećanjem povjerenja u sigurnost platnih kartica, tako da je rezultat od 58% ispitanika koji vide online kupovinu kao sigurnu ohrabrujući pokazatelj. Naš fokus bi trebao biti na edukaciji 36% neodlučnih ispitanika kako bi se ohrabrili da izvuku najbolje iz savremenog povezanog tržišta, kako u BiH tako i u svijetu”, kaže Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.
Korisnici ovih usluga trebaju pristupati online plaćanju na isti način na koji inače plaćaju karticama, što znači nikada ne otkrivati broj svoje kartice, PIN i CVC broj, ne dijeliti te podatke online ili preko društvenih mreža i obavezno provjeriti da li prodavač ima zeleni katanac i https:// znak kao garanciju sigurne enkripcije podataka.
Što se tiče nivoa platne industrije, na snazi je Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) kao obavezan uslov za sve online trgovce koji prihvataju platne kartice, banke i dobavljače usluga, što umanjuje rizik od gubitka podataka kroz set alata za prevenciju, detekciju i odgovor na potencijalne napade, što daje veći osjećaj sigurnosti kupcima.
Također se preporučuje da kupci traže Mastercard® SecureCode™ simbol na stranicama trgovaca , jer je SecureCode servis lični autorizacijski broj Mastercard kreditnih i debitnih kartica, koji se koristi za svaku online transakciju. Samo vlasnik kartice zna tačan kod, koji se nikada ne prikazuje trgovcu, tako da online kupci mogu biti sigurni da je njihova transakcija zaštićena.
Na kraju, svi Mastercard korisnici mogu koristiti uslugu storniranja plaćanja kao dodatnog sloja bezbjednosti. Ova usluga znači da ukoliko plaćeni proizvod nije dostavljen ili je ne odgovara opisu sa stranice, a trgovac ne uvažava reklamaciju, korisnik može stornirati plaćanje i dobiti povrat novca od svoje banke.
Tu je i polica Nulte odgovornosti koja štiti Mastercard korisnike od odgovornosti za neodobrene transakcije online ili offline, dok god je s njihove strane postojala razumna briga za zaštitom svojih podataka i ukoliko je krađa ili gubitak prijavljena u kratkom vremenskom razmaku.
__________
*Ovogodišnje istraživanje je drugo izdanje MasterIndexa u ovoj zemlji, a trajalo je od aprila do maja 2018. godine i sprovedeno je na uzorku od 1000 ispitanika. Istraživanje je provela agencija Infomarket.