Peugeot je danas na pres-konferenciji u Banja Luci predstavio novi SUV Peugeot 5008 i Peugeot 308 čime su ova dva modela i oficijelno uvedena na tržište Bosne i Hercegovine, a naš novinar je imao priliku testirati oba modela o čemu ćemo naknadno pisati.
Novi Peugeot 5008 želi se nametnuti kao lier na području velikih SUV-ova sa sedam mjesta u segmentu C. Sa međuosovinskim razmakom od 2,84 m nova 5008-ica se nameće kao najprostraniji SUV u segmentu C. Ukupna dužina vozila (4,64 m) i dalje je uravnotežena. Iako je 19 cm veći od novog Peugeota 3008 i 11 cm od prethodnog modela 5008, vanjske dimenzije novog Peugeota 5008 i dalje su jedne od najkompaktnijih među vozilima velikog obima u segmentu C.
Novi Peugeot 5008 je SUV, ali je inovativan zahvaljujući jedinstvenoj konfiguraciji na tržištu koja obuhvata: tri zasebna jednaka sjedala koja su podesiva po dužini i nagibu te sklopiva sjedala u drugom redu; dva zasebna i sklopiva sjedala u trećem redu koja se mogu izvaditi; najveći obim prtljažnika u kategoriji sa 780 dm3 prema normi VDA 210 (1060 l).
Novi Peugeot 5008 također nudi mogućnost sklapanja prednjeg suvozačevog sjedala (utovar predmeta dužine do 3,20 m) te ima i poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa bez ruku.
U unutrašnjosti se nalazi Peugeot i-Cockpit® najnovije generacije, taj inovativni, gotovo futuristički koncept putnike u vozilu odvodi u originalan i visokokvalitetni svijet pun iznenađenja. Osim kompaktnog upravljača i velikog dodirnog zaslona od 8″, novi Peugeot i-Cockpit® serijski nudi i digitalni prikaz u visini očiju visoke razlučivosti, do 12,3″ s animacijama i zadivljujućim izgledom.
Novi Peugeot 5008 ima sva obilježja SUV-a: dug i vodoravan poklopac motora, okomit prednji kraj, podignutu bočnu liniju karoserije… Zahvaljujući jednakoj visini (1,64 m s krovnim nosačima) krasi ga vitka i vrlo dinamična silueta. Sprijeda se nalazi jedinstvena maska s kromiranim krilcima, dok se straga ističe sjajna crna letvica i LED svjetla opalnog sjaja u obliku linija koje su svojstvene identitetu najnovije generacije SUV-ova Marke.
Novi Peugeot 5008 s modelima 308 i 3008 dijeli platformu EMP2 i najnoviji motor Euro 6.1. Na tom su tržištu sve izvedbe motora, bilo benzinske ili dizelske, Best in Class u pripadajućim kategorijama snage. Emisija CO2 tako iznosi od 115 g/km za gamu benzinskih motora i već od 105 g/km za gamu dizelskih motora.
Novi Peugeot 5008 proizvodi se u tvornici u Rennesu (u Francuskoj), a odlikuje se čitavim nizom sigurnosne opreme (Advanced Driver Assistance Systems) u seriji ili u opciji ovisno o zemlji: Advanced Grip Control s jedinstvenom funkcijom Hill Assist Descent Control (pomoć pri pokretanju na kosini s funkcijom Descent Control), Automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na opasnost od sudara, aktivno upozorenje za nenamjerno prelaženje crte, sistem upozorenja na nepažnju vozača, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine, prilagodljivi regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje (s automatskim mjenjačem), aktivni sistem za nadzor mrtvog kuta, Park Assist i Visio Park (360°).
Gama je dostupna u pet nivoa opreme: tri nivoa komercijalne opreme (Access, Active i Allure) te opremi GT Line i opremi GT.
Cijene novog Peugeota 5008 se kreće od 42.762 KM (do registracije) koliko košta benzinski 1.2 PureTech 130 S&S snage 96 kW(130 KS), sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom ACCESS, pa do 70.503 KM koliko je potrebno izdvojiti za najskuplji SUV 5008 sa dizelskim motorom 2.0 BlueHDi 180 S&S, snage 133 kW (180 KS) i 6-stepenim automatskim mjenjačem i opremom GT.
Novi Peugeot 308 – tehnološka ofanziva
Peugeot je počeo sa drugim dijelom priče svog najprodavanijeg modela, koji je od lansiranja do danas proizveden već u više od 760.000 primjeraka. Novi Peugeot 308 je sa svojim najnovijim tehnologijama, jedan od glavnih graničnika u prodoru marke Peugeot na tržište vozila višeg cjenovnog razreda.
Napredna ponuda funkcija za uspostavljanje veze, koje su odlučno usmjerene u budućnost, od sada je još bogatija zahvaljujući sistemu Mirror Screen. Naime, ugrađeni telematski sistem jedobio ekran s kapacitativnom tehnologijom i povezivom 3D navigacijom.
Novi Peugeot 308 je opremljen svim sistemima za pomoć u vožnji koji su nedavno bili predstavljeni s novim sportskim terenskim vozilima, Peugeotom 3008 i 5008.
Za novog Peugeota 308 je karakterističan elegantan stil koji jezajednički svim šestim nivoima opreme: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Njegove gabaritne dimenzije nude uravnotežene odnose kako kod limuzinske verzije tako i kod izvedbe SW. Zahvaljujući kratkim prevjesima novi Peugeot 308 je izuzetno podesan za upravljanje.
Na prednjem dijelu se poklopac motornog prostora s horizontalnim linijama rasprostire iznad vertikalno ugrađene ukrasne maske. Kod svih nivoa opreme u prednje farove su ugrađene LED diode koje ocrtavaju oštar pogled novog Peugeota 308. Novi halogenski farovi s modulom elipsastog oblika dostupni su kod prva tri nivoa opreme. Bogatije opremljene izvedbe GT Line, GT i GTi imaju osvjetljenje s tehnologijom Full LED.
Za novog Peugeota 308 je odbojnik dostupan u dvijeizuzetno dinamične verzijekoje naglašavaju njegov karakter: jedna verzija za izvedbe Access, Active i Allure, a druga za izvedbe GT Line, GT i GTi. Hlađenje motora osiguravaju tri velika otvora na donjem dijelu. U bočnim otvorima su ugrađene prednje maglenke.
Zadnja svjetla u obliku tri lavlje kandže od sada su stalno osvijetljena. Limuzina sa petoro vrata ima tamniju masku svjetala što naglašava dinamičnost vozila.
Novi Peugeot 308 će biti dostupan u deset boja karoserije, između ostalih i jedna nova: bež Pyrite koja će zamijeniti sivu Aluminium. Legendarna izvedba GTi bit će dostupna u novom ekskluzivnom izgledu ‘Coupe Franche’ s kontrastnim prijelazom između plave boje Magnetic i crne Perla Nera.
Za novog Peugeota 308 je od sada dostupna ponuda pogonskih sklopova kakvih do sada u njegovom segmentu još nije bilo. Novi 8-stepeni automatski mjenjač, koji se ugrađuje zajedno s dizelskim motorom BlueHDi 180 S&S, i inovativni dizelski motor BlueHDi 130 S&S, koji uveličavaju vozne karakteristike novog Peugeota 308. Sa svojim učinkovitim novim motorima Peugeot prijevremeno ispunjava zahtjeve emisijskog standarda Euro 6.c sa novim sistemima protiv zagađivanja za benzinske i za dizelske motore.
Novi Peugeot 308 je opremljen novom generacijom benzinskog motora PureTech 130 S&S s neposrednim ubrizgavanjem. Najnovija verzija motora postala je još efikasnija, a samim tim i dinamičnija, štedljivija kod potrošnje goriva i dakle učinkovitija.
Zajedno s novim motorom PureTech 130 S&S u novi Peugeot 308 se ugrađuje novi 6-stepeni ručni mjenjač.
S mogućnostima koje su bile karakteristične za motore višeg razreda (motori 2.0) novi BlueHDi 130 S&S dobio je deset konjskih snaga više nego što ih ima motor BlueHDi 120 S&S kojeg će zamijeniti. Visoku nivo učinkovitosti osigurava nova glava motora sa 16 ventilas kojom motor pruža osjećaje u vožnji koji su veoma slični osjećajima benzinskih motora. Njegova potrošnja goriva je za 4 do 6% manja u odnosu na motor BlueHDi 120 S&S zahvaljujući manjoj zapremini, novom visokoučinkovitom izmjenjivaču i inovativnom sistemu izgaranja s patentiranom geometrijom (geometrija klipa Peugeota 908 koji je pobijedio na utrci 24 sata Le Mansa).
Sistem za smanjenje zagađenja, koji je prvi put bio predstavljen s novim motorom BlueHDi 130 S&S, bio je nadograđen, tako da tri godine prije odgovara budućoj graničnoj vrijednosti emisija dušikovih oksida (NOx) odnosno faktoru 1,5 koji će stupiti na snagu 2020. godine.
Za novog Peugeota 308 GT je dizelski motor BlueHDi 180 S&S od sada ekskluzivno dostupan sa automatskim mjenjačem EAT8 posljednje generacije koji je dizajniran u saradnji sa specijaliziranim japanskim preduzećem Aisin. Nov automatski mjenjač omogućava do 7% manju potrošnju goriva u odnosu na mjenjač EAT6.
Novi Peugeot 308 GTi odiše sportskim i ekskluzivnim izgledom: za 11 milimetara spušteno podvozje i potpuno obnovljen prednji i zadnji dio. I putnički prostor je izuzetno sportski, jer je dobio specifičan volan i sjedala u obliku školjke.
Opremljen je najsavremenijim motorom THP S&S sa 270 konjskih snaga i pruža racionalnu upotrebu, jer njegove emisije postižu jedva 139 g/km, a potrošnja goriva nije veća od 6,0 l/100 km. Zahvaljujući rekordnom odnosu između mase i učinkovitosti u ovom automobilskom segmentu, koji iznosi samo 4,46 kg/KS, novom Peugeotu 308 GTi je potrebno samo 6,0 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h i 25,3 sekundi da sa mjesta prijeđe 1000 metara.
Ekskluzivno za novog Peugeota 308 GTi 270 je dostupna nova verzija karoserije Coupe Franche s kontrastnim prijelazom između plave boje Magnetic i crne Perla Nera.
Novog Peugeota 308 i 308 SW proizvode u tvornici Sochaux, u Francuskoj.
Najjeftiniji Peugeot 308 na tržištu BiH se može dobiti po cijeni od 28.491 KM (do registracije) koliko košta benzinski 1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6, snage 80 kW / 110 KS, sa 5-stepenim ručnim mjenjačem i opremom ACCESS, dok je najskuplji model 308 (47.811 KM) sa dizel motorom 2.0 BlueHDi 150 Stop&Start EAT6 Euro 6, snage 110 kW / 150 KS i 6-stepenim automatskim mjenjačem i opremom GT Line.