Autor: M. Pehilj; Foto: Profitiraj.ba
Peugeot je danas za tržište Bosne i Hercegovine premijerno predstavio novu generaciju svog SUV modela 3008 koji donosi niz inovacija u što su se mogli uvjeriti i predstavnici bh. medija tokom prezentacije i probne vožnje od Sarajeva do Tarčina.
Inače, Peugeot 3008 jedan je od najprodavanijih modela marke, a u proteklih je sedam godina oduševio više od 1,3 miliona kupaca u 130 zemalja. Peugeot radi na elektrificiranju cjelokupne Peugeot game vozila te će do 2025. svi modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Evropi bazirati isključivo na električnim vozilima.
Peugeot E-3008 prvi je model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje). Ovaj model proizvodit će se u Francuskoj, u Sochauxu.
Gama modela temeljit će se na nivoima opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Osim različitih nivoa opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produženim dosegom i 320 KS s dva motora (pogon na sve točkove). U ponudi će biti dostupni i hibridni 1.2L motor 136 KS, odnosno plug-in hibridni 1.6L motor 195 KS.
Peugeot će u BiH novu 3008-icu nuditi sa tri opcije pogona i dva nivoa opremljenosti.
Kupcima je sada na raspolaganju hibridni model koji pokreće 1,2-litarski turbobenzinac potpomognut elektromotorom od 21 kW i baterijom kapaciteta 0,89 kWh, ukupne snage 136 KS i 230 Nm okretnog momenta. Ostatak ponude čine priključni hibrid, dok će od električnih opcija trenutno na tržištu BiH biti dostupan samo E-3008 s baterijom kapaciteta 73 kWh i snagom od 210 KS.
Prema najavam iz Peugeota, od februara 2025. godine, ponuda će biti proširena s Long Range verzijom koja uz bateriju kapaciteta 93 kWh ima domet od 700 km, kao i najsnažnije verzije sa pogonom na sve točkove i ukupnom snagom od 326 KS. U isto vrijeme stiže i priključni hibrid (PHEV) koji kombinuje 1,6-litarski turbobenzinski motor i elektromotor ukupne snage 195 KS i električni domet od 85 km.
Treba istaći i da novi 3008 sada ima automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, umjesto EAT8 automatskog mjenjača. Novi DCT mjenjač dolazi u verzijama sa 6 ili 7 stepeni prijenosa, zavisno od motora.
Peugeot je na novom modelu 3008 poboljšao dizajn prednjeg kraja, zadržavši prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke Peugeot koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Peugeot je takođe modernizirao i dizajn stražnjeg dijela fastbacka ‘lebdećim’ spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog modela, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva.
Velik stražnji kraj nove 3008-ice dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obim prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora – do1.480 litara sa spuštenim zadnjim sjedištima), isto kao i u prethodnom modelu 3008.
Novi model 3008 dostupan je u šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila. Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela 3008. Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.
Inovacije i profinjenost koje novi 3008 izvana nastavljaju se i u njegovoj unutrašnjosti.
Peugeotovi dizajneri odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita®, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke rezolucije koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče.
Efekt ‘lebdenja’ naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.
Dakle, ovaj veliki i iznimno kvalitetan digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita®: s lijeve strane panoramskog zaslona, instrument ploča prikazuje sve informacije povezane s vožnjom (brzina, snaga, sistemi za pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog upravljača; dok je s desne strane panoramskog zaslona, u središtu armaturne ploče, smješten dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sistemima za povezivanje itd.
U nivou opreme Allure modela, novi Peugeot i-Cockpit® serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Nivo opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu stanicu, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala. Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.
Kompaktni upravljač ključan je dio Peugeot i-Cockpita® i pomno je redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled: redizajnirani središnji dio smanjen je i ‘odmaknut’ od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče. Nove Tipke na kompaktnom volanu automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje.
Novi 3008 kompaktan je i ima najbolji krug okretanja (10,6 m) među električnim SUV modelima u svojoj klasi, što ga čini izvrsnim za gradsku vožnju. Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, serijski je opremljen stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dvaju kutova: straga ili odozgo. Kamera ima i mlaznicu za čišćenje kako bi slika bila savršena bez obzira na uvjete.
Novi Peugeot 3008 je već dostupan na tržištu BiH. Cijene se kreću, počev od 63.116 KM (sa PDV-om) za model 3008 Allure 1.2 Hybrid (100 kW/136 KS), dok taj model sa GT paketom košta 69.119 KM.
Kada bude dostupan priključni hibrid 3008 PHEV (sada moguće prednarudžbe) uz Allure paket opreme koštat će 83.997 KM, za koji je moguće ostvariti poticaj u FBiH od 7.000 KM.
Električni E-3008 (157 kW/210 KS), uz Allure paket opreme i bateriju kapaciteta 73 kWh koštaće 84.387 KM, uz mogući poticaj Vlade FBiH od 10.000 KM pri kupovni električnih automobila.