Proteklog vikenda u Australiji je otvorena ovogodišnja sezona svjetskog prvenstva Formule 1. Utrka je bila obilježena odavanjem počasti iznenada preminulom legendarnom direktoru utrka, Charlieu Whitingu, a pobjedu na stazi u Melbourneu odnio je vozač tima Mercedes-AMG Petronas Motorsports, Valteri Bottas.
Upravo je Bottas sa kolegama iz Mercedesovog tima na ovom videu pokazao kako izgleda i na koji način funkcionira ovogodišnji volan njihovih bolida. Ponešto izmijenjen u odnosu na lanjski, i ovogodišnji je upravljač izrađen oko velikog broja tipki, a na temelju uputa koje su dali sami vozači.
Tipke, prekidači i kotačići na ovom volanu tipa su kakav se koristi i u borbenim avionima, dovoljno su čvrsti i izdržljivi, a opet omogućavaju vozaču da pri velikim brzinama i vibracijama, te u rukavicama, njima precizno upravlja. Ključno je i da su sve tipke smještene tako da se do njih može doći jednim pokretom, bez puštanja volana, prenosi Bug.hr.
Gumena hvatišta za ruke modelirana su prema šakama vozača, a na svakom F1 vikendu koriste se po tri komada – primarni, rezervni i eksperimentalni volan, na kojem se isprobavaju novi dodaci i funkcije. Mape motora, postavke diferencijala, mijenjane brzina, radio komunikacija, uključivanje DRS-a i drugih dodataka – sve lokacije i funkcije vozač mora znati napamet i istrenirati se kako bi precizno i efikasno baratao ovim malim tehnološkim čudom.
How does a modern @F1 steering wheel work? Let us explain… ? pic.twitter.com/yxK1yvfqVf
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 15, 2019