Porsche predstavlja novi Cayenne: Više luksuza i performansi

Porsche je temeljito remontirao treću generaciju Cayennea uz sveobuhvatne promjene pogonskog sklopa, šasije, dizajna i opreme

0
303
Opsežan dalji razvoj uspješnog SUV-a: Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé, 2023 (Foto: Porsche AG)

Porsche je temeljito usavršio svoj uspješni luksuzni SUV. Novi Cayenne debituje sa visoko digitalizovanim konceptom prikaza i kontrole, novom tehnologijom šasije i inovativnim visokotehnološkim karakteristikama.
“To je jedna od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u historiji Porschea”, kaže Michael Schätzle, potpredsjednik linije proizvoda Cayenne.
HD Matrix LED prednja svjetla visoke definicije pružaju osvjetljenje ceste prilagođeno svakoj situaciji u vožnji, sistem kontrole kvaliteta zraka filtrira zagađivače iz zraka u unutrašnjosti, a prvi put u Cayenneu, putnici na mjestu suvozača imaju vlastiti infotaiment displej – za streaming videozapisa tokom putovanja, naprimjer. Svojim opsežno nadograđenim dizajnom i snažnijim dometom motora, Cayenne naglašava uvjerenje da je riječ o automobilu sa najviše sportskim karakteristikama u svom segmentu.

Digitalizovan i prilagođen vozaču: Porsche Driver Experience

Porsche je u novi Cayenne integrisao potpuno izmijenjeni koncept prikaza i kontrole. Novi Porsche Driver Experience, prvi put predstavljen u Porsche Taycanu, fokusira se na vozača i optimizuje rad.

Funkcije koje vozač često koristi nalaze se direktno na ili neposredno pored volana. Na primjer, ručica koja se nalazi na lijevoj strani iza volana sada ima dodatne funkcije za upravljanje sistemima za pomoć vozaču. Ručica za odabir automatske promjene stepena prenosa u novom Cayenneu je sada na kontrolnoj ploči. Ključna karakteristika novog Porsche Driver Experience je pravi balans između digitalnih i analognih elemenata.
Redizajnirani kokpit modela Cayenne prvi put uključuje potpuno digitalnu 12,6-inčnu ploču sa instrumentima sa tzv. zakrivljenim i samostojećim dizajnom i promjenjivim opcijama prikaza. Optimizovani head-up displej je dostupan opcionalno. Standardni 12,3-inčni centralni displej Porsche Communication Management (PCM) sistem se integriše u novu kontrolnu tablu i omogućava pristup svim relevantnim funkcijama vozila.

Prvi put je dostupan zaslon od 10,9 inča na suvozačevoj strani. To obogaćuje iskustvo vožnje suvozača prikazivanjem podataka o performansama, pružajući poseban pristup kontrolama infotainment sistema i, u zavisnosti od tržišta, mogućnost streaminga video sadržaja tokom vožnje. Posebna folija osigurava da vozač ne može vidjeti ovaj displej.

Izražajan dizajn, inovativna tehnologija osvjetljenja

Novi Cayenne sada ima posebno izražajan izgled. Novi prednji dio u kombinaciji sa značajnije zaobljenim spojlerima, novom haubom i tehnički privlačnim prednjim svjetlima naglašava širinu vozila. Trodimenzionalno dizajnirana zadnja svjetla i novi stražnji branik s integrisanim držačem registarske tablice karakterizuju dizajn zadnjeg dijela novog Cayennea.
Proširena paleta boja s tri nove boje, lagani sportski paketi koji štede do 33 kilograma za Cayenne Coupé i nova opsežna ponuda točkova od 20, 21 i 22 inča omogućuju individualnu i dinamičnu konfiguraciju novog Cayennea.
Matrix LED farovi sada su dio standardne opreme u novom Cayenneu. HD Matrix LED farovi su nova opcionalna karakteristika. S dva modula visoke definicije i više od 32.000 piksela po prednjem svjetlu, inovativna tehnologija ovih farova prepoznaje druge korisnike i blokira svoja duga svjetla s preciznošću piksela kako ih ne bi zaslijepila. Jačina svjetlosti modula može se regulisati u više od 1000 koraka ovisno o situaciji u vožnji.

Porsche je također uveo sistem kontrole kvaliteta zraka u novi Cayenne. Kao standardna oprema, vozilo koristi prediktivne navigacijske podatke za otkrivanje ulaza u tunel i automatski aktivira recirkulaciju zraka. Ukoliko želite, senzor može detektovati nivo čestica fine prašine u zraku i po potrebi ga više puta propuštati kroz filter za finu prašinu. Nadalje, ionizator uklanja mnoge klice i zagađivače iz zraka, što je posebno korisno za osobe koje pate od alergija.
Pored toga, kupci mogu koristiti sveobuhvatan asortiman novih i optimizovanih sistema pomoći. To uključuje aktivnu funkciju za ograničenje brzine i pomoć pri proklizavanju, pomoć pri skretanju i poboljšani Porsche InnoDrive kao dio adaptivnog tempomata. To znači da je novi Cayenne još bolji u pomaganju vozaču u opasnim situacijama, kao i u saobraćajnim gužvama na autocestama i glavnim cestama.
Porsche sada u fabrici oprema Cayenne čeličnom opružnom suspenzijom, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) sistem. Novi amortizeri sa tehnologijom s 2 ventila, samim tim s odvojenim fazama odskoka i kompresije omogućuju optimizovane performanse u svim situacijama tokom vožnje. Istovremeno, adaptivna zračna suspenzija poboljšava preciznost vožnje i performanse, te smanjuje kretanje tijela u dinamičnim situacijama vožnje. Suspenzija također nudi još osjetniju razliku između načina vožnje Normal, Sport i Sport Plus.

Jači hibridni model sa dometom na e-pogon do 90 km

U Evropi, novi Cayenne stupa na scenu sa tri različite verzije motora. Opsežna dorada četverolitarskog V8 biturbo motora razvijenog od strane Porschea zamjenjuje prethodni V6 motor u novom Cayenne S. Sa maksimalnom snagom od 349 KW (474 KS) i obrtnim momentom od 600 Nm – 25 kW (34 KS) i 50 Nm više od svog prethodnika – ubrzava i SUV i SUV Coupé do 100 km/h za 4,7 sekundi. Maksimalna brzina je 273 km/h. Ulazak u svijet Cayennea dolazi s optimizovanim trolitarskim V6 turbo motorom. Sada proizvodi 260 kW (353 KS) i 500 Nm, što je 10 kW (13 KS) i 50 Nm više nego prije.
Motor sa šest cilindara također čini osnovu za pogonski sklop Cayenne E-Hybrid. U kombinaciji sa novim elektromotorom koji je poboljšan za 30 kW do 130 kW (176 KS), kombinovana snaga se povećava na 346 kW (470 KS). Opremljen visokonaponskom baterijom kapaciteta povećanog sa 17,9 kWh na 25,9 kWh, u zavisnosti od nivoa opreme, sada je moguć u potpunosti električni domet prema WLTP-u do 90 kilometara. Novi 11 kW ugrađeni punjač skraćuje vrijeme punjenja odgovarajućim izvorom napajanja na manje od dva i po sata uprkos povećanom kapacitetu baterije. Tokom putovanja, optimizovani režimi vožnje e-hibridom povećavaju efikasnost vozila.
Izvan EU, Turbo GT dizajniran za maksimalne performanse na cesti i dalje je najbolji model u asortimanu Cayenne na većini Porscheovih tržišta. Dostupan je isključivo kao coupé i sadrži sve optimizacije i inovacije serije modela. Osim toga, snaga četverolitarskog V8 biturbo motora Turbo GT povećana je za 14 kW (19 KS) na 485 kW (659 KS). Cayenne Turbo GT ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 305 km/h.
U Njemačkoj, Porsche nudi novi Cayenne po cijenama koje počinju od 89.097 € (Coupé od 93.143 €), uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Cijene Cayenne E-Hybrid počinju od 103.344 € (Coupé od 106.352 €), a Cayenne S od 107.542 € (Coupé od 112.778 €). Novi modeli su sada dostupni za narudžbe, a isporuke u Evropi počinju u julu 2023. godine.