Prihod Ferrarija u prvom kvartalu porastao 10,5%, na 1,58 milijardi eura

Ferrarijeve dionice ove godine su porasle za oko 30%. Međutim, nakon objavljivanja rezultata, bilježi se pad do 6% i trgovanje po 373 eura po dionici. Nakon vijesti o dolasku Hamiltona u Ferrari od 2025. godine, dionice kompanije porasle su 1. februara za skoro 10%

0
204

Ferrari će uvijek isporučiti jedan automobil manje nego što tržište zahtijeva. Ovo su riječi Enca Ferrarija, osnivača italijanske kompanije za sportske automobile, koja je upravo objavila svoje finansijske rezultate za prvi kvartal 2024. godine.
Oni su primljeni prilično hladno, što je nakon objavljivanja naišlo na rasprodaju dionica. S druge strane, padovi Ferrarijeve berze su se desili oko istorijskih vrhova cijena.
Hoće li kompanija u budućnosti moći generirati jake brojke, uz daljnje smanjenje prodaje? Hoće li u tome pomoći Lewis Hamilton, koji će se pridružiti Ferrarijevom timu Formule 1 od sezone 2025? Da li je kompaniji uopće potreban tako značajan ambasador, s obzirom da potražnja daleko nadmašuje prodaju?
Odgovore na ta pitanja pogledajte u današnjoj analizi tržišta u ime Hanija Abuagla višeg tržišnog analitičara u XTB MENA.

Snažni finansijski rezultati, ali jesu li sigurni?

Kompanija je predstavila prilično dobre finansijske rezultate za prvi kvartal 2024. godine, ali pomiješana su očekivanja. Ferrari je ostvario prihod od 1,58 milijardi eura, što je povećanje od 10,5% u odnosu na prethodnu godinu i očekivanja od 1,55 milijardi eura.
U isto vrijeme, zarada po dionici iznosila je 1,95 eura, u odnosu na očekivanja od 1,85 eura i 1,62 eura prošle godine. Međutim, kompanija je pokazala pomalo razočaravajuće izglede za cijelu tekuću godinu, ukazujući na zaradu po dionici od 7,5 eura u odnosu na očekivanja od 7,77 eura.
S druge strane, očekuje se da će prihodi dostići ukupno 6,4 milijarde eura u odnosu na očekivanja od 6,5 milijardi eura. Nešto niža očekivanja od kompanije od tržišnih predviđanja bi teoretski mogla sugerirati precijenjenost cijene dionica na berzi.
Iznenađujuće, veća prodaja ostvarena je uz malu promjenu u isporukama, u odnosu na prošlu godinu na 3.560 automobila. Povećanje isporuka pripisano je evropskom i američkom tržištu, dok je pad uglavnom bio u Kini i ostatku azijskog tržišta, koje čini samo 10% ukupnog Ferrarijevog tržišta. Međutim, povećanje financijskih performansi sa smanjenjem isporuka rezultat je snage brenda i rasta cijena, koje kupcima koji već godinama čekaju na isporuku automobila iz snova nisu bitni.

Ferrari – lider globalnog luksuza

Jedinstveni poslovni model brenda daje mu ogromnu moć određivanja cijena i stavlja kompaniju na čelo evropskog tržišta luksuzne robe. To je iz nekoliko razloga. Prvo, ‘prosječni’ Ferrari košta skoro četiri puta više od standardnog Porschea, što znači da samo najbogatiji mogu priuštiti automobile ove marke. Dakle, prodaja automobila marke je imuna na ekonomska previranja koja se dešavaju u svijetu. Štaviše, među najprepoznatljivijim automobilskim markama kao što su Lamborghini, McLaren i spomenuti Porsche, upravo je kompanija Enza Ferrarija ta koja održava najveće operativne marže na tržištu. Ograničavanjem ponude, vrednovanje Ferrari vozila ostaje visoko, što, zajedno sa bogatijim društvom, znači da je potražnja za starim modelima dovoljno visoka da ovi automobili čak mogu dobiti vrijednost na sekundarnom tržištu.

Hoće li Hamilton stvoriti dodatnu potražnju?

Ferrari nisu samo sportski i luksuzni automobili. Riječ je o sportskom timu koji se takmiči u mnogim kategorijama, uključujući i onu najvažniju – Formulu 1. O trkačkom duhu brenda svjedoči i sama berzanska oznaka ‘RACE’, a sama kompanija je kotirana na Milanskoj i Njujorškoj berzi.
Ferrari je svoju posljednju titulu u kategoriji vozača osvojio 2007. godine, a konstruktorsku 2008. To bi se, međutim, moglo promijeniti s dodatkom jednog od najuspješnijih vozača svijeta, Lewisa Hamiltona, u tim. Ako potonji uspije da podigne Ferrari iz pozicije jurnjave na pobjedničku, potražnja za Ferrari automobilima bi vjerovatno još snažnije porasla. To, između ostalog, pokazuje i istorija Aston Martina, koji je nakon ulaska u Formulu 1 kao tim značajno poboljšao svoje finansijsko stanje povećanjem prodaje. Čak i da kompanija nije imala namjeru da prodaje više, zahvaljujući svojoj poziciji, mogla bi da odluči da podigne cijene, što bi dodatno poboljšalo marže.
Nedavno se špekulisalo i o mogućnosti da se najpoznatiji dizajner automobila F1, Adrian Newey, pridruži timu, pošto on napušta trenutno dominantni Red Bull neposredno prije sljedeće sezone. Hoće li Hamilton i Newey dovesti Ferrari do pobjede, ne samo na stazi, već i na berzi?

Ferrari automobili su skupi, ali šta je sa akcijama kompanije?

Ferrarijeve dionice ove godine su porasle za oko 30%. Međutim, nakon objavljivanja rezultata, bilježimo pad do 6% i trgovanje po 373 eura po dionici – najniže od 22. februara. Nakon vijesti o dolasku Hamiltona u Ferrari od 2025. godine, dionice kompanije porasle su 1. februara za skoro 10%. Od svog debija 2016. godine, dionice kompanije porasle su za skoro 900%. Da li to znači da su dionice sada skupe?
Kompanija se ponosi povećanjem prihoda iz godine u godinu, ali u odnosu na zaradu kompanija može izgledati relativno skupo. Odnos cijene i zarade je 52,9, dok je odnos cijene i predviđene zarade 47,7. Kako se ovo može usporediti s povijesnim performansama omjera? Čini se da bi dionice kompanije sada mogle izgledati skupo u odnosu na predviđenu zaradu, što bi moglo sugerirati preskupe dionice Ferrarija u srednjem roku.
Ukoliko kompanija želi da zadrži svoju poziciju na berzi, moraće da poveća svoje marže, iako su, kako se navodi, one i dalje na rekordnom nivou među automobilskim kompanijama. Hoće li Lewis Hamilton pomoći u tome? To će nam pokazati sljedeća sezona 2025.