Sarajevo nudi subvencije aviokompanijama, ciljano na 26 linija

0
203
Ukupno 11 aerodroma registrovalo je svoj najbolji putnički učinak u istoriji tokom sedmomjesečnog perioda

Međunarodni aerodrom Sarajevo raspisao je javni poziv aviokompanijama za uvođenje novih linija u zamjenu za subvencije. Sredstva će biti raspoređena aviokompaniji ili prevoznicima koji žele da baziraju avione u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, onima koji pokreću letove za gradove u Evropi za koje se smatra da su od strateškog značaja, kao i onima koji obavljaju duge letove iz Sarajeva, tj. preko šest sati.
Međutim, sarajevski aerodrom prvenstveno cilja na uvođenje 26 evropskih destinacija, od kojih su neke već opslužene. Tu spadaju Berlin, Memingen, Malme, Kopenhagen, Pariz, Bazel, Amsterdam, Ajndhoven, London, Brisel, Rim, Milano, Budimpešta, Prag, Barselona, Madrid, Ženeva, Bari, Lisabon, Dizeldorf, Atina, Tirana, Skoplje, Izmir, Antalija i Podgorica.
Izvan Evrope, sarajevski aerodrom cilja na letove iz Kine (uključujući Hong Kong), Singapura, Libana, Japana, Jordana, Indije, Izraela, Indonezije i Malezije, kao i bilo koje destinacije u Severnoj Americi.
Lokalne vlasti su izdvojile oko 225.000 eura subvencija, a iznos koji aviokompanija može da dobije zavisi od broja lansiranih destinacija, vrste uvedenih destinacija, kao i od ponuđenih frekvencija. Aviokompanije koje ispunjavaju uslove za prijavu na javni poziv, koji traje do 4. septembra, biće odabrane ako pokrenu najmanje jednu od 26 ruta od strateškog značaja, održavaju najmanje dva nedjeljna leta na odabranoj liniji ili linijama, projektuju minimalno od 100.000 putnika u/iz Sarajeva i saobraća avionom koji ima kapacitet da primi najmanje 100 ljudi.
Prioritet će imati avioprevoznici koji su spremni uspostaviti bazu u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, aviokompanije koje pokreću letove sa neopsluženih destinacija, prevoznici koji započinju letove sa evropskih destinacija sa pomenute liste, zatim oni koji povećavaju frekvenciju na postojećim linijama, i na kraju oni koji kreću na duge linije. usluge, prenosi portal Ex-Yu Aviation.
Razvoj događaja uslijedio je nakon što je Aerodrom Sarajevo krajem prošle godine raspisao javni poziv da jedna aviokompanija smjesti avion u gradu u zamjenu za poticaje za koje se prijavio jedan prijevoznik. Iako ime aviokompanije nikada nije otkriveno, aerodrom je potvrdio da se radi o neevropskoj kompaniji koja ne može osigurati dozvole za let iz Bosne i Hercegovine u treće zemlje. Zatvaranje baze Wizz Aira u Sarajevu krajem prošle godine uticalo je na performanse putnika na aerodromu.
To je jedan od rijetkih evropskih aerodroma u glavnom gradu koji je zabilježio pad u brojkama tokom prve polovine tekuće godine u poređenju sa istim periodom 2022. godine, a dio je još uvijek bio pod utjecajem ograničenja putovanja povezanih s koronavirusom.