Sarajevo, Zagreb i Priština najbrže rastući aerodromi u Q1 2025.

0
172

Aerodromi u Sarajevu, Zagrebu i Dubrovniku bit će najbrže rastući u našem regionu (ex-YU) tokom prvog kvartala nove godine 2025. godine. Ova tri aerodroma će dodati najviše planiranih kapaciteta u odnosu na isti period prethodne godine.
Aerodrom Sarajevo će prednjačiti, kao što je bio slučaj tokom većeg dijela 2024. godine, sa dodatnih 142.719 mjesta. Snažan rast dolazi prvenstveno kao rezultat Ryanaira, koji nije bio prisutan na tržištu u prvom kvartalu (Q1) 2024. godine.
Nadalje, većina avioprevoznika koji opslužuju glavni grad Bosne i Hercegovine povećat će frekvencije i sjedala. Ryanair donosi 52.606 dodatnih sjedala u Sarajevo u periodu od tri mjeseca, dok će Pegasus Airlines dodati dodatnih 26.221 sjedala u odnosu na prethodnu godinu.
Zagrebački aerodrom će i dalje imati koristi od poslovanja Ryanaira u prvom kvartalu 2025. godine. Niskobudžetni avioprevoznik povećava svoj kapacitet za 21% u prvom kvartalu 2024. godine, dodajući 57.318 sjedala na tržište nakon povećanja frekvencije na brojnim rutama tokom zime i održavanja letova za nekoliko novih destinacija pokrenutih prošlog ljeta.
U Prištini će većina avioprevoznika koji obavljaju redovne usluge održavati više letova nego u prvom kvartalu 2024. godine. Naime, Pegasus Airlines dodaje dodatnih 37.049 sjedala, dok će easyJet, koji je nedavno uveo operacije iz Amsterdama i Milana, povećati svoj kapacitet za 30.576 sjedala.
S druge strane, Skoplje, Ljubljana, Tivat i Niš će doživjeti najveći pad raspoloživih planiranih kapaciteta. Problemi s motorima Pratt & Whittney koji utječu na flotu Wizz Aira, koji su rezultirali smanjenjem mreže i kapaciteta, i dalje ometaju i Skoplje i Niš u prvom kvartalu, dok će aerodrom Ljubljana imati osam aviokompanija koje će smanjiti svoje kapacitete, a British Airways više neće opsluživati taj grad tokom zimskog perioda.
Odluka Turkish Airlinesa da obustavi operacije za Tivat tokom zime imat će najveći utjecaj na performanse tog aerodroma u prvom kvartalu, brišući 19.336 sjedala s tržišta. Tokom prethodne zimske sezone, aviokompanija je održavala pet sedmičnih letova između Istanbula i Tivta.

Planirana razlika u kapacitetu na aerodromima u ex-YU, Q1 2025 / Q1 2024

Ova tabela je informativne prirode i tačna je od 9. decembra. Aviokompanije stalno revidiraju nivoe kapaciteta raspoređivanjem većih ili manjih aviona, mijenjanjem frekvencija ili dodavanjem i obustavom ruta, što će rezultirati nekim promjenama u odnosu na gore navedene brojke kako se prvi kvartal 2025. približava i kasnije napreduje, piše portal Ex-Yu Aviation.