Spaja se Pelješki most, Hrvatska povezuje svoj teritorij

0
576
Dužina Pelješkog mosta iznosi 2,4 km, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara

Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most bit će u večeras potpuno spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske.
“Pelješki most je najvažniji i najveći infrastrukturni projekt koji trenutno provodimo u Hrvatskoj, a ono što nas posebno veseli jest da se svakim danom sve više bližimo njegovoj realizaciji. Njime naša zemlja konačno spaja svoj teritorij”, izjavio je za Hinu hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Dodao je kako se značaj Pelješkog mosta ne ogleda samo u simboličkom smislu već i građevinskom, budući da će se svrstati među najveće građevine toga tipa izgrađene u Evropi tokom ovog stoljeća.
“Sam most je izrazito kompleksan građevinski zahvat, ali ne zaostaje ni preostali dio projekta, odnosno pristupne ceste kroz poluotok Pelješac i obilaznica Stona. Riječ je o dionici dugoj više od 30 km koja podrazumijeva potpuno novu trasu na kojoj traju radovi na dva vijadukta, tri mosta i četiri tunela, od kojih je tunel Debeli brijeg peti najduži tunel u Hrvatskoj. Na gradilištu su do sada probijena tri od četiri tunela, a tempo radova je zadovoljavajući te očekujemo kako će pristupne ceste u cijelosti biti gotove u ljeto sljedeće godine čime ćemo dovršiti dugo očekivani projekt cestovnog povezivanja krajnjeg juga Hrvatske”, rekao je Butković.
Rok izgradnje bio je pet godina za sve faze, koje će se izvoditi i ugovarati paralelno dok je ukupna procijenjena vrijednost projekta: 420 miliona eura od čega je predviđeno EU sufinanciranje od 330 miliona eura ili 78,5 posto. Sam most integralne je hibridne konstrukcije, s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Duljina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2.404 metara, ukupna duljina mosta s upornjacima iznosi 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta usuglašen s ekspertnom grupom iz BiH 200 puta 55 metara.
Od tri ponude za gradnju, kineska korporacija je dobila posao s najpovoljnijom ponudom ispred austrijskog Strabaga i zajednice ponuđača koju su činile jedna italijanska i turska kompanija.