Stellantis i CATL postigli su dogovor o ulaganju do 4,1 milijardi eura u formiranje zajedničkog ulaganja za izgradnju velike evropske fabriku LFP (litij-željezo-fosfatnih) baterija u Zaragozi, Španija. Dizajnirana da bude potpuno ugljično neutralna, fabrika baterija će biti implementirana u nekoliko faza i planova ulaganja.
Cilj je da započne proizvodnju do kraja 2026. godine u Stellantisovoj lokaciji u Zaragozi u Španiji, postrojenje bi moglo dostići kapacitet do 50 GWh, ovisno o evoluciji tržišta električne energije u Evropi i kontinuiranoj podršci vlasti u Španiji i Evropskoj uniji.
Zajedničko ulaganje 50-50 između CATL-a i Stellantisa će povećati Stellantisovu najbolju LFP ponudu u klasi u Evropi, omogućavajući proizvođaču automobila da ponudi više visokokvalitetnih, izdržljivih i pristupačnih električnih putničkih automobila, crossovera i SUV-ova u B i C segmentima sa srednjim dometom.
U novembru 2023. godine, Stellantis i CATL potpisali su neobavezujući memorandum o razumijevanju za lokalnu opskrbu LFP baterijskih ćelija i modula za proizvodnju električnih vozila u Evropi i uspostavili dugoročnu saradnju na dva strateška fronta: stvaranje hrabre tehnološke mape puta za podršku Stellantisovim naprednim baterijskim električnim vozilima (BEV) i identificiranje mogućnosti za daljnje jačanje lanca vrijednosti baterija.
CATL donosi najsuvremeniju tehnologiju proizvodnje baterija u Evropu kroz svoje dvije tvornice u Njemačkoj i Mađarskoj, koje su već u funkciji. Španski objekat će poboljšati svoje sposobnosti da podrži klimatske ciljeve kupaca, dodatno naglašavajući svoju posvećenost unapređenju e-mobilnosti i naporima energetske tranzicije u Evropi i na globalnom tržištu.
Stellantis koristi dvostruki hemijski pristup – litij-ionski nikal-mangan-kobalt (NMC) i litij-željezo fosfat (LFP) – kako bi služio svim kupcima i istraživao inovativne tehnologije baterijskih ćelija i paketa. Stellantis je na putu da postane korporacija s nultom emisijom ugljika do 2038. godine, uključujući sve opsege, s jednocifrenom kompenzacijom preostalih emisija.
Očekuje se da će transakcija biti zaključena tokom 2025. godine i podložna je uobičajenim regulatornim uslovima.