Automobilski koncern Stellantis, pod kojim su već 2,5 godine marke Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot, najavio je novu tehnologiju baterija i pripadajućih elektroničkih sklopova za pogonske sisteme električnih vozila.
Rezultat je to četverogodišnje suradnje sa znanstvenicima i tehnolozima, a donosi jednostavniju konstrukciju baterijskog i pogonskog sistema, koja će imati višestruke koristi i ostvariti uštede u proizvodnji.
Stellantisov je plan integrirati funkcije punjača i invertera (izmjenjivača napona) jednu s drugom, pa potom direktno u baterijski modul. To će donijeti najmanje tri poboljšanja: bateriju za automobile veće efikasnosti, veći ostvarivi doseg s jednim punjenjem te više prostora unutar samog automobila. Osim toga, pogonski sklopovi s novim bi dizajnom trebali biti pouzdaniji i jeftiniji, kažu iz koncerna.
Šta donosi ova inovacija? Umjesto zasebnog sklopa punjača baterije, smještenoga u vozilu, pa potom i invertera, u automobile će se ugrađivati samo jedna komponenta. Ona će na sebe preuzeti zadaću pretvaranja izmjenične struje u istosmjernu prilikom punjenja baterija, ali i pretvaranje istosmjerne struje iz baterija natrag u izmjeničnu, potrebnu za pokretanje pogonskih elektromotora. Takav će sklop biti modularan i integriran u baterijske module, smješten vrlo blizu baterije, povećavajući učinkovitost i oslobađajući dodatni prostor unutar šasije vozila.
Sistem nazivaju Intelligent Battery Integrated System (IBIS) i kažu kako se testira od sredine prošle godine. Zaštićen je brojnim patentima i ima potencijal ‘promijeniti paradigmu’ u području električne mobilnosti, barem prema tvrdnjama iz Stellantisa, piše Bug.hr.
Trenutno je projekt u fazi izrade funkcionalnog prototipa vozila, koje će IBIS testirati na pokusnim stazama i javnim cestama. Cilj je dovesti tehnologiju u vozila koncerna Stellantis do kraja ovog desetljeća, što će biti jedan od ključnih koraka u elektrifikaciji ponude vozila svih njihovih brendova.