Supervizor Crishock: Lokacija Brčko distrikta BiH savršena je za transporno čvorište

0
88

Gradonačelnik Brčko distrikta Bosne i Hercegovine prim. dr. Zijad Nišić prisustvovao je radionici pod nazivom ‘Promovisanje Luke Brčko kao logističke kapije i njena bolja integracija u jezgro TEN-T koridora Rajna-Dunav’.
Organizator ove radionice je Dunavska komisija sa sjedištem u Budimpešti, komisija koja upravlja i važi za krovnu instituciju dunavskog sliva kojem pripada i rijeka Sava. Ideja za organizaciju ovakvog skupa nastala je naporima postojećeg menadžmenta JP Luka Brčko nakon niza sastanaka sa kolegama iz Dunavske komisije, Savske komisije, DG MOVE (komisija pri EU zadužena za transport), TCT (evropska transportna organizacija zadužena za 6 zapadnoevropskih zemalja Srbija, BiH, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija i Kosovo) te luka iz okruženja.
Pored prisustva predstavnika navedenih organizacija, lokalnih vlasti i međunarodne zajednice, učešće je uzeo i ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto.

Fokus ove radionice je promocija postojećih kapaciteta brčanske luke te povezivanje sa svim relevantnim faktorima u transportnoj zajednici i multimodalnom transportu Evrope, a sve u cilju podizanja prometa roba i maksimalnog iskorištenja trenutnih kapaciteta i povrata uloženog.
Prvi zamjenik visokog predstavnika i supervizor za Brčko distrikt BiH Louis Crishock izrazio je zadovoljstvo zbog organiziranja ovog značajnog događaja čime se još jednom potvrđuje potencijal ovog regiona. Istakao je da je lokacija Brčko distrikta BiH savršena za transportno čvorište jer je Brčko pozicionirano duž plovnog puta rijeke Save i na raskrsnici izuzetno značajnih željezničkih i cestovnih koridora.
“Locirano na privrednoj tromeđi Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije, Brčko može biti primarna izlazna tačka za dinamične mikroregije kao što su Tuzla i Bijeljina, povezujući ih direktno sa tržištem Evropske unije. Odluke koje se donose ovdje ne utiču samo na ovaj grad ili ovu zemlju nego oblikuju budućnost cijelog ovog regiona i imaju svoju ulogu u evropskim trgovinskim koridorima. Lokalni organi vlasti odlučuju koja pitanja treba rješavati i utvrđuju tempo za daljnje projekte. Svi mi koji smo ovdje znamo šta je potrebno učiniti da bi Luka ostvarila svoj puni potencijal. Finalni dio projekta modernizacije Luke mora biti završen na vrijjeme. Deminiranje riječnih obala mora biti izvršeno prema utvrđenom rasporedu kako bi se nastavilo s aktivnostima čišćenja korita rijeke Save”, istakao je supervizor Crishock.
On je naglasio i da se postojeći most mora vratiti u funkciju te da mora biti završeno planiranje novih putnih komuniikacija. Također, istakao je da se moraju okončati napori u oblasti zaštite okoliša koji se trenutno poduzimaju u cilju smanjenja zagađenja rijeke Save te da Distrikt mora ispuniti svoje obaveze u okviru postojećih javno-privatnih partnerstava kako bi dokazao svoju sposobnost da privuče daljnje investicije.
Predstavnik Dunavske komisije Manfred Seitz istakao je važnost povezivanja brčanske Luke s koridorom Rajna-Dunav te da će se u budućnosti učiniti sve da se to i desi.
“Dunavska i Savska komisija, Transevropska prometna mreža uključujući i Luku Brčko predstavljaju dio Dunavko-Rajnskg sliva i podržan je od strane Evropske komisije i biće dio ovog plovnog puta i buduće evropske transportne mreže. Mnoga nastojanja su preduzeta kada je u pitanju obnavljanje plovnog puta od strana država članica kako bi se izvršilo dalje investiranje u Luku Brčko. Dosta je učinjeno, ali treba još da se radi i ova radionica je posvećena tim pitanjima”, rekao je Seitz.
Direktor JP Luka Brčko, Perica Josić istakao je da je ulaganje u brčansku luku od velikog značaja kako za Distrikt, tako i za cijelu BiH. Kako kaže, sva nastojanja su usmjerena ka tome da Luka Brčko postane nezaobilazan faktor u pretovaru svih vrsta roba u BiH.