Cayenne Electric označava početak nove ere za Porsche. Kao potpuno električni SUV, on spaja Porsche DNK sa pionirskom tehnologijom: do 850 kW (1.156 KS), ubrzanje 0-100 km/h za 2,5 sekunde i do 400 kW snage punjenja te domet do 642 kilometra. To je najmoćniji serijski proizvedeni Porsche svih vremena – a istovremeno i svestraniji nego ikad: dinamičan na cesti, samouvjeren van ceste i udoban za duža putovanja.
“Sa oko 36 posto svojih sportskih automobila globalno prodanih kao elektrificirani, Porsche je jedan od najbrže transforming proizvođača automobila u 2025. Cayenne Electric je sljedeći korak u ovoj priči o uspjehu i nadopunjuje postojeću ponudu Cayenne modela sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem i plug-in hibridnim modelima, u duhu potpuno fleksibilnog izbora Porsche pogonskih sklopova”, kaže Oliver Blume, predsjednik Uprave Porsche AG.
Cijela porodica potpuno električnog Cayennea u početku se sastoji od dva modela: Cayenne Electric i Cayenne Turbo Electric – oba sa pogonom na sve točkove i stoga opremljena elektronskim Porsche sistemom upravljanja trakcijom (ePTM).
Cayenne Turbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,5 sekundi, od 0 do 200 km/h za 7,4 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 260 km/h. Ova snažna e-performansa je omogućena novorazvijenim pogonskim sistemom koji razvija do 850 kW (1.156 KS) i do 1.500 Nm obrtnog momenta kada je aktiviran Launch Control.
Turbo varijanta ima direktno uljno hlađenje električnog motora na zadnjoj osovini kako bi se osigurala visoka kontinuirana snaga i efikasnost. Ovo je inovacija iz motorsporta. U normalnom režimu vožnje, dostupno je do 630 kW (857 KS). Pomoću funkcije Push-to-Pass2, dodatnih 130 kW (176 KS) može biti aktivirano na 10 sekundi pritiskom na dugme.
Ulazni model Cayenne ima 300 kW (408 KS) u normalnom radu i 325 kW (442 KS) sa 835 Nm obrtnog momenta sa Launch Control. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi, na putu do maksimalne brzine od 230 km/h.

Cayenne Electric duguje mnogo svoje svestranosti svojoj šasiji. Adaptivni zračni ovjes s Porsche Active Suspension Management (PASM) dolazi kao standardna oprema na oba modela. Turbo takođe ima Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) diferencijal sa ograničenim proklizavanjem na zadnjoj osovini. Oba modela mogu biti opremljena upravljanjem zadnje osovine, koje zakreće zadnje točkove do pet stepeni.
Pored toga, Porsche Active Ride je prvi put dostupan i za vodeći model. Aktivni sistem ovjesa, poznat s Porscheovih sportskih limuzina i sada prvi put korišten na Cayenneu, gotovo potpuno kompenzuje pokrete karoserije i osigurava izuzetnu stabilnost, dinamiku i udobnost.
Inovativna praktičnost punjenja
U srcu potpuno električnih modela Cayenne nalazi se novorazvijena visokovoltažna baterija od 113 kWh, koja koristi dvosmjerno hlađenje za optimalno termalno upravljanje. To rezultira kombinovanim WLTP dometom do 642 km za Cayenne Electric i do 623 km za Turbo. Zahvaljujući svojoj 800-voltskoj tehnologiji, Cayenne se puni DC kapacitetom punjenja do 390 kW – a pod određenim uvjetima čak i do 400 kW. Nivo napunjenosti (SoC) može se povećati sa 10 na 80 posto za manje od 16 minuta, a energija za domet od 325 km (Cayenne) ili 315 km (Cayenne Turbo) može se dodati u roku od 10 minuta. Robusne performanse punjenja bile su glavni fokus tokom razvoja novog Cayennea.
Cayenne Electric je također prvi Porsche koji opcionalno podržava induktivno punjenje, što je sistem koji puni do 11 kW. Sve što Porsche Wireless Charging zahtijeva je da korisnik parkira iznad podne ploče. Proces punjenja tada počinje automatski.
Novi vanjski dizajn: Progresivan i aerodinamičan
Cayenne Electric kombinuje prepoznatljive proporcije Porsche brenda sa jasno razvijenim dizajnerskim jezikom. Među istaknutim značajkama su niska hauba sa tankim Matrix LED farovima. Oni naglašavaju širinu vozila i kombiniraju sve svjetlosne funkcije u jedan modul. Snažno oblikovani blatobrani također su vrlo tipični za druge Porsche modele, kao i flyline – ikonična blago nagnuta linija krova.
Bočni prikaz karakterišu vrata bez okvira i upečatljiv nabor na površini vrata. Bočni pragovi imaju jasno trodimenzionalni dizajn i obojeni su u Vulkan sivi metalik, a na modelu Cayenne Turbo u visoko sjajnu crnu boju. Dvobojni koncept naglašava sportske proporcije automobila. Model-specifični ukrasi oboda blatobrana ističu njegov off-road karakter.

Upadljivi detalji na zadnjem dijelu, poput svjetlosne trake sa svojim prepoznatljivim 3D izgledom i animiranim grafičkim prikazima, kao i osvijetljenih Porsche slova, naglašavaju moderan dizajnerski jezik. Cayenne Turbo sadrži brojne kontrastne elemente u ekskluzivnoj boji Turbonite. To uključuje Porsche grbove, površine alu-felgi i ukrase bočnih prozora.
Za kupce sa posebnim zahtjevima u pogledu kuta prilaza i otpornosti, tu je Off-Road paket. Njegov prednji dio sa izmijenjenom geometrijom pomaže u sigurnom savladavanju nepristupačnih zemljanih puteva, posebno strmih uspona ili spustova i zahtjevnog terena.
Zahvaljujući koeficijentu otpora od 0,25, novi Cayenne Electric je jedan od najaerodinamičnijih SUV-ova u svojoj klasi, nudeći prednosti u pogledu dometa i potrošnje energije. Sistem Porsche Active Aerodynamics (PAA) precizno prilagođava aerodinamička svojstva vozila odgovarajućoj situaciji u vožnji i brzini, a uz efikasnu strategiju kontrole, doprinosi i voznim dinamikama koje se očekuju od brenda, uz dodatni pritisak na tlo. Aktivni aerodinamički elementi uključuju pokretne otvore za hlađenje vazduha u prednjem dijelu vozila, adaptivni spojler na krovu i inovativne, aktivne aeroblade na zadnjem dijelu Turbo modela. Ostale aerodinamičke mjere uključuju vazdušne zavjese u prednjem dijelu karoserije, gotovo potpuno zatvoreno donje vozilo, posebne aero točkove i difuzor na zadnjem dijelu.
Novi nivo korisnosti, udobnosti i individualnosti
Novi Cayenne Electric je 55 milimetara duži od modela sa motorom na sagorijevanje. Novi SUV je dug 4.985 mm, širok 1.980 mm i visok 1.674 mm. Razlika je najveća u međuosovinskom razmaku (3.023 mm), gdje povećanje od gotovo 13 cm znači više mjesta za noge pozadi i veću udobnost za putnike na zadnjim sjedalima nego ikada prije. Sistem zadnjih sjedišta je električno podesiv kao standard i nudi fleksibilne opcije podešavanja od udobnog položaja do položaja za prtljag.
Kapacitet prtljažnika je od 781 do 1.588 litara, plus prednji prtljažnik od 90 litara. Korisna vrijednost novog automobila također je naglašena vučnom sposobnošću do 3,5 tone, ovisno o opremi.
Nedavno uvedeni Mood Modes pretvaraju unutrašnjost u prostor za iskustvo koji se prilagođava raspoloženju i situaciji. Ovisno o odabranom programu, mijenjaju se položaj sjedenja, rasvjeta, klima uređaj, zvučni profil i izgled displeja. Klizni panoramski krov sa kontrolom varijabilnog svjetla, električno preklopiva folija od tečnog kristala, pruža prozračan osjećaj prostora. Još jedan vrhunac je novo grijanje panela: ono ne zagrijava samo sjedišta, već i velike površine kontakta poput naslona za ruke i vrata. Raspon komfora upotpunjuje prošireno ambijentalno osvjetljenje uključujući komunikacijsko svjetlo – animiranu svjetlosnu traku koja dočekuje putnike kada ulaze u automobil i vizualizira različita stanja vozila, poput procesa punjenja.
Nikada ranije Cayenne nije bio tako sveobuhvatno i individualno prilagodljiv kao novi potpuno električni model. Kupci mogu birati između 13 standardnih boja, devet dizajna točkova od 20 do 22 inča, 12 unutrašnjih kombinacija, kao i do pet unutrašnjih paketa i do pet akcentnih paketa. Zahvaljujući Porsche Exclusive Manufaktur, proširenom spektru boja eksterijera Paint to Sample i programu Sonderwunsch, kupci također mogu individualizirati svoj Cayenne prema svojim ličnim željama, od mnoštva opcija pa sve do potpuno jedinstvenog modela.
Program prilagođenih satova Porsche Design proširen je tako da uključuje raspon SUV modela. To znači da kupci Cayennea sada također mogu naručiti sat od Porscheovog vlastitog švicarskog proizvođača satova koji je prilagođen njihovom vozilu do najsitnijeg detalja.
Porsche Driver Experience
U oblasti digitalizacije, Cayenne Electric podiže iskustvo vožnje na novi nivo. U srcu novorazvijenog Porsche Driver Experience sistema nalazi se Flow Display – elegantno zakrivljeni OLED panel koji se besprijekorno uklapa u centralnu konzolu i omogućava jasnu razdvojenost između područja za prikaz i kontrolu. To upotpunjuje potpuno digitalni instrument tabli sa OLED tehnologijom od 14,25 inča i opcioni putnički ekran od 14,9 inča. Zajedno, rezultat je najveća površina ekrana ikada ugrađena u Porsche.
Po prvi put u Cayenneu, dostupan je i head-up ekran sa AR tehnologijom, koji vizualno prikazuje površinu ekrana od 87 inča, postavljenu 10 metara ispred vozila. Svi ekrani su besprijekorno integrisani u unutrašnju arhitekturu.
Suprotno tome, dugmad i kontrole za posebno često korištene funkcije, poput klima uređaja i jačine zvuka, su analogni. Osim toga, razvijen je naslon za ruku koji omogućava vozaču da ergonomično upravlja digitalnim i analognim elementima – čak i u posebno dinamičnim situacijama vožnje.
Svi potpuno električni modeli Cayenne su sada dostupni za narudžbu. Cijene uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju počinju od 105.200 eura za Cayenne i 165.500 eura za Cayenne Turbo u Njemačkoj.
















