TEST: Citroën C4 Cactus Shine PureTech 82 BVM

C4 Cactus je pristupačan gradski crossover koji nudi dovoljno prostora i komfora, opremljen je motorima posljednje generacije, benzinskima PureTech i dizelskima BlueHDi. U akcijskoj ponudi Citroën je značajno snizio cijene tako da se npr. testni C4 Cactus sa dodatnom opcijskom opremom može kupiti za 28.918 KM (sa PDV-om)

0
759
Novi C4 Cactus je još jedan automobil kojim Citroën dokazuje hrabrost i inovativnost

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Novi Citroën C4 Cactus zaslužuje pohvale za originalni dizajn sa inovacijama u svijetu automobila.
Prilikom njegovog konstruisanja Citroënovi inženjeri su bili fokusirani na dizajn, komfor, korisne tehnologije i niske troškove nabavke i eksploatacije vozila. Automobil je postavljen na platformu koju koriste C3 i Peugeot 208, i ima težinu od samo 965 kg, što znači da je od standardnog Citroena C4 lakši za oko 200 kg.
Citroën je opremio C4 Cactus i vanjskim vazdušnim jastučićima, nazvanim Airbump, koji mu daju jedinstven izgled i sprečavaju manja oštećenja karoserije, poput ogrebotina ili sitnih udaraca do kojih može da dođe u vožnji u gradu ili na parkingu. Airbump obloge dostupne su u više boja, te je tako ostavljena mogućnost personalizacije svakog automobila. Citroënovi inženjeri tvrde da su ove plastične komponente, napunjene vazduhom, sposobne da apsorbuju udarce do brzine od 4 km/h.
Najizloženiji dijelovi vrata, ugaoni elementi blatobrana i centralni segment vrata prtljažnika obloženi su ovim specijalnim, gipkim materijalom koji apsorbuje slabije udarce.

Gradski automobil s daškom SUV-a

Ukratko, ako želite mali automobil s daškom SUV-a, novi Cactus je primamljiv izbor a dovoljno je prostran i udoban. Kupcima je na raspolaganju izbor od tri paketa opreme.
Vizuelno, testni Cactus bio je ‘uočljiviji od’običnog’ zbog posebne bijele vanjske boje s crnim detaljima i crvenim retrovizorima.
Stepen individualizacije eksterijera je tako visok da postoje stotine varijacija koje možete sastaviti i potpuno prilagoditi automobil po svom ukusu. Od ogleda eksterijera boje, kombinacije boja Airbump umetaka i boji ogledala…
Prednjim dijelom automobila dominira specifična svjetlosna grupa koja je izvedena u LED i halogen kombinaciji. LED dnevna svjetla postavljena su u vrh prednjeg dijela i fizički su odvojena od halogenih svjetala. Citroën C4 Cactus izgleda robusno i veće nego što jeste, a tom izgledu najviše doprinose veliki točkovi.
Zadnji dio automobila je sasvim korektno dizajniran da ne bi pretjerano odstupao od kompaktne cjeline automobila. Jedan od segmenata koji skreće pažnju na stražnji dio automobila jesu leptir prozori. Iako se nekima takvo rješenje neće dopasti, ono je prvenstveno napravljeno radi uštede u proizvodnom procesu, ali i dobijanju nešto većeg prostora na stražnjoj klupi.
Citroën C4 Cactus opremljen je i krovnim nosačima koji pored vizuelnog efekta imaju i praktičnu namjenu.
Unutrašnjost je jednako nekonvencionalna kao i eksterijer s dizajnerskim detaljima, uključujući kožne trake umjesto kvake i digitalni prikaz. Tu su još neke inovacije: zračni jastuk za suvozača je pomaknut u krov kako bi se dobio prostraniji i praktičniji pretinac za rukavice, a za razliku od prethodne verzije prednja sjedišta su razdvojena.
Zanimljivo rješenje u unutrašnjosti su i ručice za zatvaranje vrata, koje su zamijenjene kožnim ‘kajševima’ koje podsjećaju na one na nekadašnjim koferima. Vrijedno pohvale su brojna praktična udubljenja i boksovi za odlaganje sitnica, kao što je pregradak za rukavice na gornjem dijelu armature. Otvara se prema gore, zahvaljujući vazdušnom jastuku smještenom na krovu, iznad vjetrobrana.
Ponuda prostora je očekivana za vozilo ove veličine. C4 Cactus nudi dovoljno prostora za sjedenje, a sjedišta su široka i udobna, liče na fotelje (čak i smeđe boje i materijali sjedala asociraju na sofu u dnevnom boravku). Skladišni prostor je za svaku pohvalu, a prtljažnik može biti sa osnovnih 358 litara povećan na 1.170 litara.
C4 Cactus usredotočen je na korisne tehnologije u službi udobnosti i sigurnosti. Dvobojni volan je kompaktnih dimenzija i ugodan na dodir, a sve komande objedinjene su u središnjem dijelu na samo jednom 7-inčnom zaslonu, na kojem se jednim pritiskom pristupa svim funkcijama. Mada tehnološki napredan, ovaj izbor ima manu, jer i za najmanju sitnicu koju tražite, trebate odvojiti vrijeme i pretraživati po tabletu, osim ako se ne radi o komandama s upravljača za audiosistem, tempomat i limitator brzine.
Iznad upravljača, u formi instrumentalne table, vozaču su vidljivi digitalni brzinometar, pokazivač stanja goriva, kilometraže, indikator za promjenu brzine… Ono što svakako nedostaje je pokazivač okretaja motora.

Manja potrošnja i emisija CO2

Citroën C4 Cactus se u vožnji pokazao iznimno udobnim i lako upravljivim. U vožnji pomaže i odmjereno visok položaj sjedenja, pa vozač nema problema sa preglednošću, čak ni pri vožnji unazad ili pri parkiranju.
Zbog dužeg međuosovinskog razmaka Cactus je stabilan, ali treba istaći da jednostavan ovjes i lošija zvučna izolacija dolaze do izražaja u bržim prelascima preko oštrijih neravnina.
C4 Cactus opremljen je motorima posljednje generacije, benzinskima PureTech i dizelskima BlueHDi, kako bi se smanjila potrošnja i emisija CO2.
Na testu smo vozili model sa trocilindričnim benzinskim PureTech motorom, od 1,2 litre koji razvija 82 KS i maksimalni okretni moment od 118 Nm. U praksi je taj motor (najštedljiviji od benzinaca sa emisijom CO2 od 107 g/km) sasvim dovoljno snažan za Cactus težine samo 965 kg, i maksimalnu brzinu od 167 km/h, dok mu je potrošnja u mješovitoj vožnji (uz korištenje klima uređaja) prosječno iznosila od 5,6 do 6 l/100 km, odnosno 1-1,5 litar više od fabrički deklarirane.
Dakako, ovaj motor sa 82 KS, koji sasvim solidno ubrzava do ‘stotke’ za 12,9 sekundi, na većim uzbrdicama pokazuju limitiranost, naročito ako je automobil pun. Ipak, ovaj motor,uparen sa ručnim 5-stepenim mjenjačem, odlikuje dobra elastičnost, što je posebno vidljivo u gradskoj vožnji.
Od benzinaca u ponudi je i snažniji PureTech 110 trocilindrični turbo (emisija CO2 od 100g / km), dok je najekonomičniji C4 Cactus BlueHDi 100 dizel, koji po fabričkoj deklaraciji troši svega 3,1 litara na 100 km, dok u atmosferu ispušta 82 gr/km CO2.
Kada je u pitanju EuroNCAP test, C4 Cactus osvojio je četiri od ukupnih pet zvjezdica, mada i Citroën C4 Cactus ima visoke standarde u sigurnosnom segmentu i i već u serijskoj opremi nudi ABS / REF / AFU / ESP/ ASR elektronske sisteme. Tu su i prednji zračni jastuci te bočne zračne zavjese, a dodatnu sigurnost u vožnji pruža i inovativni sistem za pranje prednjeg vjetrobranskog stakla – Magic Wash, gdje su mlaznice integrisane u metlice brisača što pranje vjetrobrana čini efikasnijim.
C4 Cactus već u serijskoj opremi nudi detektor niskog pritiska u gumama (DSGi),električno pomicanje prednjih stakala, daljinski upravljač za centralno zaključavanje, električno podesivi vanjski retrovizori , klima uređaj, pomoć kod parkiranja unazad…
U akcijskoj ponudi Citroën je značajno olakšao kupovinu modela C4 Cactus. Tako na primjer, testni C4 Cactus sa dodatnom opcijskom opremom vrijednom 2.823 KM sada košta 28.918 KM (sa PDV-om), umjesto 34.841 KM.
Po akcijskoj cijeni, bazni model može se kupiti već za 27 hiljada KM, koliko košta bazni benzinac – C4 Cactus Feel PureTech 82 BVM, dok je za najskuplji dizelski C4 Cactus Shine BlueHDI 100 S&S BVM bez dodatne opreme potrebno izdvojiti 32.418 KM (sa PDV-om).

Serijska oprema (C4 Cactus Shine PureTech 82 BVM): ABS/REF/AFU/ESP/ASR, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača u stropu sa mogućnošću deaktivacije, bočni zračni jastuci, zavjesasti zračni jastuci, sigurnosna blokada za djecu na zadnjim vratima, tempomat i limitator brzine, kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, detektor niskog pritiska u gumama (DSGi), električno pomicanje prednjih stakala, daljinski upravljač sa 3 komande (centralno zaključavanje), električno podesivi vanjski retrovizori, LED dnevna svjetla, siva unutrašnjost Mica Grey sa ambijentom Stone Grey, po visini podesivo vozačevo sjedalo, MagicWash (prskalice ugrađene u metlice brisača), vanjska zaštita Airbump® Black, set za popravak guma, klima uređaj na 7-inčnom ekranu na dodir, sa filterom protiv peludi, Connecting Box (Bluetooth hands-free komplet), djeljiva stražna klupa 1/3 – 2/3, dvobojni kožni volan sa mat kromiranim umecima, vanjski dekor u sjajnoj crnoj boji (retrovizori, dekorativni motivi na staklu prtljažnika, prednji nosač krova, deflektor zraka na spojleru), ručice na vratima u boji karoserije, uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj boji.
Paket Auto: Automatski klima uređaj na 7-inčnom ekranu na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači i drugi USB priključak, pomoć kod parkiranja unazad
Paket Navigacija: Navigacija na 7-inčnom ekranu na dodir, Audio sistem sa 6 zvučnika za surround ozvučenje.

Opcijska oprema: Vanjska zaštita Airbump® Dune – 281 KM
Bijela boja Perle Nacré – 1.125 KM
Uzdužni krovni nosači u bjeloj boji – 150 KM
Vanjski retrovizori u crvenoj boji – 94 KM
17-inčne aluminijske felge Cross (siva) – 563 KM
Obloge sjedišta Tkanina/Žamet Club Habana (Pack Habana Inside): sadrži posebne
ukrase na gornjem dijelu armaturne ploče ‘Top Box’, podmetače za noge – 610 KM
Ukupno: 2.823 KM

Cijena testnog vozila po cjenovniku: 32.018 KM
Cijena vozila po cjenovniku sa opcijama: 34.841 KM
Cijena vozila sa popustom : 28.918 KM
(Sve cijene su sa PDV-om)

Tehnički podaci (C4 Cactus Shine PureTech 82 BVM):
Motor: Broj cilindra 3, 4-taktni, redni
Obim 1.199 ccm
Najveća snaga: 60 kW (82 KS) pri 5.750 okr/min
Najveći okretni moment: 118 Nm pri 2.750 okr/min
Norma: Euro 6
Mjenjač: Ručni , 5 stepeni prenosa
Krug okretanja: 10,9 m
Masa praznog vozila: 965 kg
Dozvoljeno opterećenje: 535 kg
Dozvoljena ukupna masa: 1.500 kg
Maksimalna brzina: 167 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 12,9 sekundi
Potrošnja: Grad 5,6; van grada 4,0; mješovita vožnja 4,6 l/100 km
Emisija CO2: 107 g/km
Zapremina prtljažnika: 358 – 1.170 litara
Gorivo: Bezolovni Super 95 (kapaciteta rezervoara 50 litara)
Dužina: 4157 mm, širina (sa retrovizorima) 1729/1946 mm; visina (sa krovnim nosačima) 1480/1530 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2595 mm

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here