Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Citroën je na tržištu Bosne i Hercegovine u maju ove godine premijerno predstavio i oficijelno uveo na tržište novi C4 X i njegovu električnu izvedbu ë-C4 X koji spajaju eleganciju siluete fastback, moderan stav SUV-a, prostranog vozila dužine 4,6 metara sa četvoro vrata. Dodajmo i da mu je širina 2,03 m sa otvorenim retrovizorima, visina 1,52 m, a međuosovinsko rastojanje 2,67 m.
Novi C4 X, koji smo nedavno imali priliku opsežno testirali, ističe se svojom udobnošću zahvaljujući ekskluzivnom programu Citroën Advanced Comfort – posebno s širokim i udobnim sjedištima izrađenim od posebne ojačane pjenaste gume debljine 15 mm te Citroën Advanced Comfort® ovjesom.
Njegov elegantan dizajn privući će kupce koji traže pristupačno srednje veliko vozilo u kombinaciji s prostranim 510-litrenim prtljažnikom, a koje je alternativa kompaktima i SUV-ovima.
Prednji dio modela C4 X ističe dizajnerski potpis marke Citroën. Visok i vodoravno postavljen poklopac motornog prostora krase zaobljena udubljenja, a kromirani logotip u obliku dvostruke strelice proteže se cijelom širinom karoserije i povezan je s prednjim svjetlima u dva nivoa s tehnologijom osvjetljenja Citroën LED Vision. Osim što pružaju maksimalno vidljivost, svjetla također naglašavaju visokotehnološki genski zapis vozila.
Novi C4 X pruža niz najnovijih tehnologija za pomoć vozaču i do 20 naprednih sistema koji poboljšavaju sigurnost vozača i putnika. Nudi mogućnost izbora tri načina vožnje: Eco, Normal i agilniji način Sport kada je motor osjetljiviji na pritisak papučice gasa, te u skladu s tim uticati i na potrošnju goriva. Također, dobio je i najnoviji sistem za informacije i zabavu My Citroën Drive Plus koji je premijerno predstavljen sa modelom C5 X.
U ponudi je šest boja karoserije (Bijela Perla Nacre, Crna Perla Nera, Bijela Banquise, Siva Acier, Crvena Elixir i Siva platinum), a unutrašnjost se može prilagoditi prema željama kupaca i birati između pet različitih kombinacija unutrašnjeg ambijenta.
Prednja svjetla su postavljena u tri etaže tako da komplet dnevnih LED svjetala tvori autentični X znak, a na stražnjem dijelu ističe se novi izgled svjetala. U prostranoj unutrašnjosti smještena je 5-inčna adaptivna digitalna instrumentna tabla. Iznad nje je ‘sklopivi’ Head Up displej (dolazi u Shine paketu opreme) s projekcijom na vjetrobranskom staklu uveliko pomaže u vožnji, dok je na vrhu konzole smješten veliki centralni 10-inčni displej preko kojeg se upravlja preglednim multimedijalnim sistemom s instaliranom navigacijom.
Ispred suvozačevog sjedišta elegantno su, iznad osnovne ladice smješteni nosač i ladica za tablet. Tu je i još niz spremišta za mobitele i druge sitnice, kao i pozamašan prostor u vratima.
Također, zahvaljujući ponudi koja obuhvata četiri ukrasne poklopce ili felge, kupac može birati između 18-inčnih ukrasnih poklopca Aerotech, 18-inčnih alu felga Aeroblade u sivoj boji Anthra, 18-inčnih alu felga Aeroblade sa dijamantnom obradom i 18-inčnih alu felga Crosslight sa dijamantnim efektom.
Novi C4 X je dostupan u tri izvedbe: Feel izvedba s osnovnim nivoom opreme pruža sve sisteme udobnosti i sigurnosti koji se očekuju u ovom segmentu, Feel Pack izvedba srednje klase nudi još više udobnosti i sigurnosti, posebno sa sjedalima Advanced Comfort, instrument tablom u boji s osvijetljenom pozadinom, elektropreklopivim vanjskim retrovizorima i kamerom za vožnju unazad, te Shine izvedba visoke klase dodatno poboljšava udobnost vozača i njegovih saputnika. Izvedba Shine – koja je krasila naše testno vozilo – opremljena je najnovijom generacijom navigacije i povezivih usluga s intuitivnim podesivim korisničkim sučeljem My Citroën Drive Plus do kojeg se može pristupiti putem 10-inčnog ekrana na dodir visoke rezolucije.
Naš testni C4 X pogonio je 1,5-litarski četverocilindarski turbodizelski motor BlueHDi sa 130 KS (proizveden zajedničkim ulaganjem koncerna PSA i Forda), uparen s automatskim mjenjačem EAT8. Najveća mu je snaga (130 KS) pri 3.750 obr/min, a najveći okretni moment na samo 1.750 obr/min. Inače, tvornički deklarisana najveća brzina je 206 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi.
Što se tiče potrošnje goriva, dizelski C4 X je istinski štediša i s jednim rezervoarom goriva (50 litara) može prevaliti više od 1.000 kilometara. U kombiniranoj vožnji (fabrički podaci) troši od 4,3 do 6 litara na 100 km (emisije CO2 114 – 158 g/km), dok je potrošnja u mješovitom ciklusu prema WLTP-u 4.6 – 4.7 l/100 km. Na našem testu prosjek potrošnje goriva u kombinovanoj vožnji (u gradu, na magistralnoj cesti i autoputu) bio je oko 5,3 l/100 km.
U ponudi modela C4 X na tržištu su dostupni i benzinski, te 100% električni kod modela ë-C4 X koji ima domet do 360 km prema ciklusu WLTP (100 kW/ 136 KS, Automatic, 260 Nm okretnog momenta). Na punionici s istosmjernom strujom sa 100 kW baterija se za 10 minuta napuni toliko da možete voziti 100 km. Baterija 50 kWh sa garancijom koja važi 8 godina odnosno 160.000 km kod 70 % napunjenosti.
Među benzinskim motorima za novi C4 X dostupna su dva efikasna, štedljiva i snažna motora od 100 do 130 konjskih snaga s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem: PureTech 100 S&S BVM6 Euro 6.4 (6-stepeni ručni mjenjač) i PureTech 130 S&S EAT8 Euro 6.4 (automatski mjenjač EAT8).
Inače, cijena testnog modela Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi 130 EAT8 (sa opcijama i navedenom opremom) iznosila je 55.745 KM, dok se osnovni dizelski model C4 X može nabaviti po cijeni počev od 49.893 KM.
Novi C4 X modeli proizvode se u Evropi, u tvornici Stellantis Villaverde u Madridu.
Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi 130 EAT8 S&S EAT8 €6.4
Cijena testnog modela bez opcija: 53.832 KM
Cijena testnog modela – sa opcijama: 55.745 KM
Opcije: Metalik siva boja Acier (1.125 KM); Kućište za tablet Samsung Tab A 10,5” (38 KM); Grijani volan (281 KM); Grijana prednja sjedala (469 KM)
Cijena testnog modela sa popustom: 54.072,65 KM*
*Ponuda važila do kraja augusta 2023.
Oficijelni cjenovnik je dostupan na https://www.citroen.ba/index.php/novi-citroen-c4x
Tehničke karakteristike: Citroën C4 X 130 S&S EAT8
Motor zapremina 1.499 kubika
Najveća snaga 96 kW – 131 KS pri 3.750 obr/min
Najveći okretni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min
Norma o zaštiti okoliša Euro 6.d
Mjenjač: Automatski 8 stepeni
Zapremina prtljažnika 510 litara
Perfomanse
Najveća brzina 206 km/h
Ubrzanje 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi
Dimenzije
dužina 4.600 mm
širina 2.032 mm/1.800 mm bez retrovizora
visina 1.525 mm
međuosovinski razmak 2.670 mm
Potrošnja goriva
Kombinirana vožnja: 4,3 – 6,0 l/100km
Emisije CO2: 114 – 158 g/km
Potrošnja u mješovitom ciklusu (prema WLTP-u) 4.6 – 4.7 l/100 km
Potrošnja na testu 5,3 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 50 litara
Zapremina prtljažnika: 510 litara
Masa praznog automobile: 1.395 kg
Najveća dozvoljena masa: 1.785 kg
Gume dimenzija 195/60 R18 96H (Michelin e-Primacy)
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara