Piše: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Marka DS Automobiles je proširila ponudu svojih popularnih modela DS 3 i DS 4 s novim hibridnim izvedbama, koje koriste blagi hibridni sistem koji radi na naponu od 48 v, a osiguravaju uštedu goriva od oko 1,1 lite na 100 km, i smanjenje emisije CO2 za 21 g/km u odnosu na standardne modele s motorom PureTech 130 Automatic.
Podsjetimo, brend DS Automobiles pripada koncernu Stellantis, a nastao je unutar Citroena na bazi vrlo uspješnog modela DS iz 1970-ih.
Nedavno smo imali priliku testirati DS 4 s blagim hibridnim pogonom i s (osnovnom) Pallas opremom, koji se zbog nešto višeg položaja sjedenja može klasificirati kao crossover, ali i kao petovratni hatchback. Komponente hibridnog sistema koje se nalaze ispod poklopca motornog prostora i u podu vozila ne utječu na prostranost putničke kabine i zapreminu prtljažnika, koji su potpuno isti kao i u benzinskoj verziji.
DS 4 hibridna izvedba, duga oko 4,4 metra, izgrađena je na platformi EMP2, a koristi pogonski sklop kao i neki drugi Stellantis modeli. Motor DS 4 Hybrida je opremljen novim zupčastim remenom i novim turbo punjačem varijabilne geometrije, koji omogućuju optimalnu izdržljivost i bolji odziv pri niskim okretajima. DS 4 Hybrid pokreće 1,2-litarski (1.199 cm3) trocilindrični turbo benzinski motor snage 136 KS/100 kW (230 Nm max. obrtnog momenta pri 1.750 okretaja u minuti), a elektromotor snage 21 kW (28 KS) integriran je u elektrificirani automatski 6-stepeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom (e-DCS6) i razvija najveći okretni moment od 55 Nm, tako da pri niskim brzinama i umjerenim opterećenjima vozilo može raditi samo na struju. Prilikom usporavanja, električni motor djeluje kao generator, rekuperirajući kinetičku energiju i puni bateriju od 0,9 kWh ugrađenu u pod vozila.
Hibridni sistem je dizajniran da radi potpuno nezavisno od vozača. Prilikom vožnje van grada, kombinirani benzinski i električni pogon osigurava veću efikasnost i fleksibilnost. Električni motor pruža dodatni okretni moment pri niskim okretajima i dodatnu snagu pri jakom ubrzanju za povećane performanse i manju potrošnju goriva.
Pogonski sklop DS 4 ima uglađen rad i odziv, baš kao i automatski mjenjač. Elektromotor je dovoljno snažan da pomogne benzinskom motoru pri pokretanju i ubrzanju, te može samostalno pokretati automobil na kraćim udaljenostima, a posebno pri nižim brzinama. Također dobija električnu energiju iz rekuperacije energije kočenja, koja se odvija automatski bez utjecaja vozača.
Vozač može odabrati jedan od tri programa vožnje: sportski, normalni i ekonomični (eco), pri čemu se normal program vožnje aktivira svaki put kada se motor pokrene. Vozač također može ručno mijenjati brzine pomoću polugica na volanu, ali to nije neophodno tokom normalne vožnje zbog već spomenutog efikasnog rada mjenjača.
Na našem testu, DS 4 Hybrid je u prosjeku tokom vožnje (grad-magistralna cesta-autocesta) trošio oko 6,2 litre benzina na 100 km, što je solidna potrošnja za ovaj automobil težak oko 1,5 tone. Dakako, potrošnja ovisi i od vrste i moda vožnje (u Sport modu je nešto veći potrošač). Pomenimo i da je DS 4 Hybrid brlo ekonomičan u gradskoj vožnji, gdje hibridni pogon pokazuje svoje prednosti i ‘gasi’ motor i potrošnju goriva.
Hibridni DS 4 poboljšan je u usporedbi s motorom PureTech 130 Automatic jer od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde (1,2 sekunde ranije).
DS 4 nove generacije dizajnerski s alu-felgama izgleda gabartitnije, prednji dio karakterističan je po izlomljenim bočnim dnevnim svjetlima koja su uparena sa LED farovima. Pažnju privlače i pokretni rukohvati (šteke) na vratima koji se prilikom upotrebe automatski izvlače i uvlače iz svojih ležišta. Na stražnjem dijelu vozila ističu se štop-lampe sa dijamantnom strukturom što doprinosi vizualnom izgledu vozila.
Spoljašnji dizajn, koji je isti za obje izvedbe, može se pohvaliti DS WINGS ukrasnom maskom i otvorom ispušne cijevi u sjajnoj crnoj boji, kao i posebnim felgama od 19 inča. Pomenimo i DS Matrix Led vision – novu generaciju prednjih svjetala (tanka i moderna) koja uključuje tehnologije Matrix Beam i Dinamic Bending Light na modelu DS 4.
Nudeći francuski luksuz, DS 4 je dostupan u dva nivoa opreme Pallas (imao testni model) i Étoile, svaki s dva različita paketa dodatne opreme. Prostora i komfora na prednjim sjedištima ima dovoljno, a sjedišta su udobna u oba reda.
Paket Pallas ima unutrašnjost od tkanine Diamond Tungsten Fabric s novim uzorkom šavova na sjedištima, laminirana bočna višeslojna stakla za bolju zvučnu izolaciju, sistem za čišćenje kabine Air Quality System i automatski klima uređaj sa dvozonskom regulacijom, podesivim tempomatom i kamerom za vožnju unatrag.
Avangardno je i rješenje za tipke za spuštanje stakala na vratima, a među posebnim detaljima je i ekran osjetljiv na dodir koji se nalazi na tunelu mjenjača, a koji olakšava upravljanje multimedijom na središnjem 10-inčinim osjetljivim ekranom kojim se može upravljati i glasovno. Kožni volan se može pomjerati po visini i dubini, radi što boljeg pogleda na male 7 inčne digitalne instrumente. Iznad, na vjjetobranskom staklu, projektuje se virtuelni hedap displej.
Svi paketi opreme pružaju visok nivo udobnosti i vrhunske tehnologije marke DS Automobiles, kao što je DS Drive Assist 2.0 sistem s poluautomatskom promjenom vozne trake u krivinama i prikazom preporučene brzine prema signalizaciji, DS Active Scan Suspension koji prilagođava djelovanje svakog točka kako bi potpuno nesilovito podesio tvrđi ili mekši ovjes u vožnji, DS Extended Head-up display, DS Night Vision – infracrvena kamera ugrađena u ukrasnu masku DS4 prepoznaje pješake i životinje do udaljenosti od 200 metara, DS E-Toggle inovativni prekidač koji je zamijenio klasičnu ručicu mjenjača i naglašava tehnološku nježnost i eleganciju putničkog prostora, DS Iris System najnoviji informacijski intuitivni eko sistem koji uključuje posebnog pomoćnika koji djeluje u povezanosti s korisničkim sučeljem na dodir koji prepoznaje ono što mu kažete, sjedišta s funkcijom masaže, FOCAL Electra Hi-Fi sistem i Vision 360 sistem…
Na kraju dodajmo i da cijena osnovnog modela DS4 Hybrid iznosi 64.616 KM, dok testni model sa Pallas paketom opreme u crnoj boji Perla Nera i dodatnim opcijama (Paket Techno: 3.376 KM) do registracije košta 67.992 KM.
Tehničke karakteristike i performance – DS 4 Hybrid 145 Pallas eDCT-6
Motor: benzin, turbo, trocilindrični
Zapremina: 1.199 cm3
Najveća snaga: 100 kW / 136 KS pri 5.500 o/min.
Najveći okretni moment: 230 Nm pri 1.750 o/min.
Elektro motor – najveća snaga: 21 kW / 28 KS, najveći okretni moment: 55 Nm
Baterijski sklop: bruto 0,89 kWh, neto 0,43 kWh
Pogon: na prednje točkove
Veličina gume: 205/55R19
Mjenjač: Automatski 6-stepeni e-DCT sa dvostrukim kvačilom
Zapremina prtljažnika: 430 – 1.240 l
Najveća brzina: 203 km/h
Ubrzanje 0 do 100 km/h: 9,4 sekundi
Potrošnja kombinirana vožnja (WLTP): 5,2 – 5,3 l/100km
Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
Rezervoar za benzin: 52 l
Emisije CO2: 116 – 119 g/km
Dužina: 4.400 mm
Širina: 1.866 – 2.061 mm širok (sa otvor. retrovizorima)
Visina: 1.470 – 1.490 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.675 mm
Masa praznog vozila: 1.540 kg
Dozvoljena ukupna težina: 1.990 kg