Tekst: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba
Italijanski Fiat se s novim, pogonskim hibridnim i električnim Fiatom 600, te modernim dizajnom i tehnologijom preuzetom iz Stellantis grupacije, vraća u središte brzo rastućeg segmenta B na tržištu Evrope. Fokus mu je na štedljivoj vožnji, jednostavnom rukovanju i atraktivnom izgledu.
Električni 600e dostupan je u dva nivoa opreme, Fiat 600e La Prima i Fiat 600e (RED), dok je hibridni 600 u nivoima opreme La Prima i cjenovno pristupačnijim 600 (BYO). Novinari poslovnog portala Profitiraj.ba testirali su novi Fiat 600 Hybrid 100 e-DCT sa opremom La Prima. Riječ je o blagom hibridu sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorom zapremine 1.199 cm3, snage 74 kW/100 KS, uparenim sa novim 6-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom koji uključuje sinhroni elektromotor od 21 kW/29 KS.
Pogonski MHEV motor, ugrađen u novi Fiat 600 Hybrid, je efikasan i snažan. Zahvaljujući naprednoj tehnologiji, novi 600 nudi pravu hibridnu vožnju, omogućavajući korisnicima izuzetno glatku električnu vožnju u gradovima pri brzini manjoj od 30 km/h ili na brzim putevima kada vozač pusti papučicu za gas ili prilikom vožnje nizbrdo.
Vozilo omogućava udobnu i opuštenu vožnju zahvaljujući remenskom pokretaču, koji omogućava tihi i efikasni prelaz između motora s unutrašnjim sagorijevanjem i elektromotora. Tajna performansi leži u sinergiji između trocilindričnog 1.2-litarskog benzinskog motora s unutrašnjim sagorijevanjem sa 74 kW (100 KS), 48-voltne lithium-ion baterije i novog 6-stepenog električnog mjenjača s dvostrukim kvačilom, koji uključuje 21 kW elektromotor, inverter i centralnu jedinicu prenosa, što osigurava najbolju optimizaciju u smislu kompaktnosti.
Dodatna električna snaga poboljšava elastičnost pri niskim obrtajima i prilikom ubrzanja, obezbjeđujući tiho kretanje i brz odgovor sa preglednim i brzim prelazima. Osim toga, ova tehnologija omogućava regeneraciju energije prilikom usporavanja. U normalnim uslovima vožnje, motor radi tako da optimizuje potrošnju goriva i štedi do 15% emisije CO2 u poređenju s benzinskim motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i automatskim mjenjačem, uz procjenu samo 110 do 114 g CO2.
Tokom testiranja, prosječna potrošnja bila je ispod 6 litara (5,9 l) na 100 kilometara, što uz rezervoar zapremine 44 litra, automobil nudi sasvim pristojnu autonomiju. Inače, novi Fiat 600 Hybrid s nešto više od 1,2 tone težine, ubrzava do 100 km/h za 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 184 km/h.
Prednosti hibridnog punjenja
Hibridno napajanje ima brojne prednosti, naročito prilikom starta u 100-postotnom električnom načinu i bez potrošnje benzina. Električni motor poboljšava efikasnost i dinamiku vozila, omogućavajući vožnju u određenim situacijama s isključenim motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Ovaj način se aktivira tokom gradske vožnje pri brzini ispod 30 km/h, s 1 km dosega u potpunosti na električnu energiju na gradskim putevima, kada vozač otpusti papučicu gasa u stabilnim uslovima ili pri vožnji nizbrdo, kao i u sličnim situacijama na autoputu. Osim toga, hibridni pogon je dizajniran za rekuperaciju energije tokom usporavanja.
Bez sumnje, novi Fiat 600 sa 4,17 metara dužine pruža udobnost za pet putnika, sa prtljažnim prostorom od 385 litara (1.256 litara sa oborenim zadnjim sjedištima) te dodatnih 15-ak litara raznih spremišta po kabini, uključujući i veliki prostor za odlaganje u centralnoj konzoli između prednjih sjedišta.
Iako je dizajnersku osnovu za Fiat 600 činio novi ‘Fićo’, ovaj kompaktani crossover iz B-segmenta je veći i moderniji automobil. Fiat 600 je dug 4.171 mm, širok 1.781 mm, visok 1.577 mm, ima međuosovinski razmak od 2.562 mm.
Fiat 600 1.2 Hybrid privlači svojim prednjim krajem. Široka, niska maska hladnjaka i centro-pozicionirani logo Fiat brenda doprinose uravnoteženom i skladnom izgledu sprijeda, dok donji usisnici zraka stvaraju moderan utisak. Karakterističan oblik prednjih svjetala, sa LED-trakama, daju mu simpatičan izgled. Oblik prednjih svjetala podsjećaju na sanjive oči sa poluspuštenim kapcima, što će neke oduševiti ili pak odbiti od kupovine. Stražnji dio automobila ima efektan dizajn, sa svjetlosnim grupama, a poklopac prtljažnika opremljen je diskretnom spojler linijom.
Unutrašnjost Fiata 600 je moderna, s elementima preuzetim iz Stellantis grupacije te dijelovima iz srodnih modela poput Jeep Avengera i Peugeota 2008. Istaknimo i pregledno upravljačko okruženje te digitalno upravljanje infotainmentom. Centralni infotainment ekran dijagonale 10,1 inča je dobro pozicioniran kako vozač ne bi morao spuštati pogled sa ceste. Infotainment sistem bežično podržava Apple CarPlay i Android Auto, dok digitalna instrument tabla nudi pregledne i lako čitljive informacije za vozača.
Fiat 600 ima gotovo jednaku centralnu konzolu kao i Jeep Avenger, što je i razumljivo imajući u vidu da pripadaju istoj Stellantis grupaciji. Selektor automatskog mjenjača za biranje režima vožnje (P, R, N, D) je na centralnoj konzoli gdje vozač pritiskom na dugmad bira hod mjenjača.
Dodajmo i da tvrda plastika koja dominira enterijerom ima zadovoljavajuću završnu obradu, iako je ispod očekivanog nivoa. Bijela kožna sjedišta sa oznakom 600 (prošivena plavim koncem) vizuelno lijepo izgledaju, ali je u praksi sa nošenjem npr. jeans pantalona upitna trajnost te bjeline.
Za razliku od prednjih sjedišta, na zadnjoj klupi (sjedišta djeljiva 40/60) nema baš previše prostora, pa će ‘krupniji’ putnici imati problem sa ‘smještajem’ koljena. Srećom, taj manjak prostora na zadnjim sjedištima donekle je amortizovan s prtljažnikom koji je s zapreminom od sasvim solidnih 385 litara, dok se ona povećava na 1.256 litara kada se preklope zadnja sjedišta.
Elegantan, a dinamičan izgled naglašen je većim felgama (na početnom paketu su čelicni i veličine 16 cola, aluminijske 17″ se mogu doplatiti, dok su u opremi Pa Prima alu 18″ standard), zaštitnim obrubima i dodacima u mat crnoj boji. Vanjske linije ističu atraktivni elementi, kao što su sjajni crni detalji, kromirani naglasci i svjetlosni elementi na zadnjim svjetlima.
Kupci mogu birati između osam različitih boja ambijentalnog osvjetljenja i osvjetljenja radija, s mogućnošću biranja ‘u tonu’, pri čemu je na raspolaganju 64 kombinacije koje stvaraju privlačnu atmosferu.
Sigurnosne funkcije i povezivost
Novi Fiat 600 opremljen je najmodernijim sigurnosnim sistemima i asistencijama. Nudi 2. nivo autonomne vožnje, donoseći sve s time povezane prednosti na svim vrstama puteva. Prilagodljivi tempomat (ACC), inteligentni asistent za održavanje brzine prati znakove ograničenja brzine, sistem za ‘mrtvi ugao’ senzorima i signalnim svjetlima na bočnom retrovizoru upozorava na moguće prepreke.
Savremena tehnologija uključuje i funkciju Stop&Go, električnu parkirnu kočnicu, autonomno kočenje u slučaju nužde za prepoznavanje biciklista i pješaka, te detekciju umora vozača. Uz to, senzori 360° i kamera od 180° za vožnju unazad s dinamičnim mrežama pomažu u izbjegavanju prepreka pri parkiranju ili izvođenju složenih manevara.
Što se tiče udobnosti, novi Fiat 600 opremljen je brojnim funkcijama sa 7-inčnim digitalnim ekranom i povezanim uslugama te autoradio s 10,1-inčnim HD zaslonom na dodir i Bluetooth sistemom. Ima električno otvaranje prtljažnika bez ruku, električne prozore, navigacioni sistem s automatskim ažuriranjem mapa, automatsku klimu te senzore za kišu, LED dnevna, LED prednja i LED stražnja svjetla…
Zaključak: Fiat 600 nije najpristupačniji crossover ovog formata, ali je definitivno među najprivlačnijim. Cijena osnovnog modela do registracije iznosi 53.990 KM, dok je cijena testnog modela sa La Prima paketom opreme 54.948 KM. Na ovaj model može se dobiti popust od 7.500 KM, pa u konačnici cijena iznosi 47.448 KM.
Kompletnu specifikaciju testnog modela, opremu i cjenovnik možete vidjeti ovdje.
Tehničke karakteristike: FIAT 600 Hybrid 100 1.2 MHEV e-DCT La Prima
Motor zapremina: 1199 ccm, 3 cilindra, blagi hibrid s elektromotorom u mjenjaču
Max. snaga: 74 kW/100 KS pri 5.500 obr/min
Max. obrtni moment: 205 Nm-1750 o/min
Hibridna tehnologija: 48 V elektromotor s 21 kW/29 KS, 12 V generator s remenskim starterom
Mjenjač: 6-stepeni automatski s dvostrukim kvačilom (eDCT)
Pogon: Prednji
Najveća brzina: 184 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,8 s
Emisioni standard: Euro 6.4
Kombinovane emisije CO2 (WLTP): 109 g/km
Gume i felge: Goodyear; 18-inčne aluminijske felge, gume 215/55 R18
Karoserija (mm): Dužina 4.171, širina 1.781 (s ogledalima 1.981), Visina 1.577 mm (uključujući antenu)
Međuosovinski razmak: 2.562 mm
Klirens : 199 mm
Težina vozila: 1.275 kg
Zapremina rezervoara za gorivo: 44 litre
Zapremina prtljažnika: 385 – 1.256 litara
Prednji / stražnji ovjes: MacPherson neovisni ovjes / Twist Beam
Kočnice: disk kočnice (Ø mm) Sprijeda: 302 x 26mm – Iza: 249 x 10mm
Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,9 l/100 km (tvornička potrošnja goriva (WLTP) kombinovano – 4,9 l/100 km
Masa praznog vozila: 1.275 kg
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara














