TEST: Novi Geely Cityray 1.5 GF, 174 KS, automatik 7DCT

Novi Cityray ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,9 sekundi, a maksimalna brzina je 190 km/h. Prednji ovjes je McPherson, a stražnji je Multilink. Cityray sprijeda i straga ima disk kočnice

0
310
Testirali smo novi Geely Cityray, moderni crossover s provjerenim turbobenzincem od 174 KS (Foto: Profitiraj.ba)


Tekst: M. Pehilj / Foto: Profitiraj.ba

Jedna od najjačih kineskih automobilskih kompanija, Geely (u čijem su vlasništvu Volvo, Polestar, Lotus…), koji već godinu posluje i na tržištu Bosne i Hercegovine, planira dalje širenje u Evropi. Kineski brend želi lansirati 15 novih hibridnih i električnih modela u naredne tri godine i potpisati ugovor s 1.000 dilera u Evropi do 2030. godine.
Dodajmo i da je Geely u BiH najavio da će pored Sarajeva, Banja Luke i Mostara naredne godine dobiti u Tuzli i svog četvrtog zastupnika. Najavljeno je i da će se uskoro na našem tržištu pojaviti i redizajnirana verzija Coolraya, a u 2026. stiže još jedan SUV, ali s plug-in hibridnom tehnologijom.
Geely trenutno na bh. tržištu u ponudi ima četiri modela s privlačnom cijenom i dizajnom. Posljednji uvedeni model (u septrembru ove godine) Cityray – s promotivnom cijenom od 51.999 KM s PDV-om – pozicioniran je između manjeg Coolraya i većeg i snažnijeg SUV-a Starraya. Iako Geely ima i čisto električni model EX5 BEV, i novi Cityray kao i već dva poznata modela iz ‘Ray’ porodice pokreće klasični benzinski motor.
Iako je baziran na B-SUV platformi, koju posuđuje od gabaritima manjeg Coolraya, s dužinom od 4,51 metar i međuosovinskim rastojanjem od 2,7 metara, Cityray svoje mjesto traži u C segmentu, među kojima je na primjer Tiguan i Sportage.
Pomenimo i da se Geely pridržava svjetskih standarda bezbjednosti (ima šest vazdušnih jastuka) i inženjerskih tehnologija. Konstrukcija karoserije novog Cityray-a izrađena je od 68,3% čelika visoke čvrstoće i 16% termički oblikovanog čelika, što obezbjeđuje izuzetnu čvrstoću uz relativno malu masu, povećavajući bezbjednost i dugotrajnost vozila.
Cityray dolazi u tri nivoa opreme: Osnovni paket ima oznaku GK, srednji paket opreme je GF, dok najbolji paket opreme ima oznaku GF+ Sport. Najjači paket opreme je 2.000 KM skuplji od srednjeg paketa (56.999 KM do registracije), a prepznatljiv je po crnom krovu i tamnim točkovima, centralno postavljenim četverostrukim cijevima auspuha, zadnjem spojleru…
Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba nedavno je imala priliku testirati novi Geely Cityray, moderni kompaktni crossover sa prednjim pogonom i provjerenim 1,5 litarskim četvorocilindričnim turbobenzincem od 174 KS / 128 kW (kao i u Coolrayu i Starrayu), s maksimalnom brzinom od 190 km/h i ubrzanjem za 7,9 sekundi. Ovaj motor, plod saradnje inženjera Volva i Geelyja – uparen je sa 7-stepenim automatskim DCT mjenjačem s dvostrukim kvačilom (Geely koristi softver razvijen prema Volvo standardima; ima vijek trajanja od 350.000 km i testiran je u najtežim uslovima). Mjenjač je tokom testa uglavnom ispunjavao zadate uslove vožnje, mada je pri jačem pritisku papučice gasa, ponekad imao kratke zastoje u reakciji.
Razvijen na provjerenoj platformi koju potpisuju švedski i kineski inženjeri, Cityray pruža ravnotežu performansi i učinkovitosti. Cityray se u vožnji s dovoljno snažnim 1,5-litarskim benzinskim turbomotorom koji proizvodi 174 KS pri 5.500 obr/minuti i 290 Nm okretnog momenta, bez skupe hibridne tehnologije pa tako i većih cijena, pokazao mnogo više nego smo očekivali, a uz to je i znatno povoljniji od uporedive konukrencije. Na suhoj cesti i u krivinama dobro se ponašao, bez pretjeranog naginjanja, mada je na mokrom kolovozu nešto osjetljiviji u vožnji. Vjerovatno je da su na to uticale i cjenovno pristupačnije kineske gume (Chao Yang) koje su bile na testnom vozilu dimenzija 235/45R19. Općenito se, prema recenziji, može reći da Chao Yang gume nisu usporedive s premium gumama po pitanju performansi na mokrim cestama, upravljivosti pri visokim brzinama i udobnosti vožnje. Ipak, to ne znači da su nužno loše gume, ali vozači bi trebali biti svjesni ovih ograničenja.
Tokom testne vožnje Cityray je u prosjeku trošio oko 7,2 litra na 100 kilometara. Tu brojku podigla je gradska vožnja kada je ovaj motor, bez potpore hibridne tehnologije, trošio i do 9 litara benzina, dok se na otvorenoj cesti uz eko-vožnju prosjek spuštao i do 6 litara.
Inače, u multimedijskom sistemu možete birati između četiri načina vožnje: Eco (štedljiv), Comfort (udoban), Sport (sportski) i Smart (inteligentan). Svaki način prilagođava postavke upravljanja, motora i mjenjača. Inteligentan način može se automatski prilagoditi vašem stilu vožnje.
Što se tiče izgleda, Geely Cityray karakteriše spoj savremenog dizajna, bogate GF opreme i napredne tehnologije. Bez sumnje, ovo je jedan od najprostranijih SUV-ova ove klase na tržištu, a uz to i vrlo skladno izgleda, kako unutra tako i spolja. Uz to ima i standardnu 4-godišnju garanciju ili 100.000 pređenih kilometara.
Cityray krase elegantna LED svjetla, prepoznatljiva prednja maska, veliki elektropokretani panoramski krov (opcija), te potpuna elektrifikacija i asistenti u vožnji koji su u ponudi već i u nižim paketima opreme.
Posebnost dizajna Cityray modela ističe se upečatljivom svjetlosnom grupom koja se proteže duž cijele širine prednjeg dijela crossovera. LED svjetla sa 256 dioda, inteligentna kontrola dugih svjetala i domet osvetljenja do 189 metara, značajno poboljšavaju vidljivost prilikom noćne vožnje i u slučaju nepovoljnih vremenskih uslova.
Produženi međuosovinski razmak (2.701 mm), najduži u klasi, osigurava bolju ravnotežu i prianjanje, dok 19-inčni točkovi dodatno ističu stil i stabilnost. Vrhunski sigurnosni sistemi i napredna tehnologija garantuju spoj funkcionalnosti i inovacije za vozače koji žele više.
Prostrana kabina – zvučno solidno izolovana s modernim rasporedom i s dovoljno mjesta za četiri-pet odraslih osoba – stvara osjećaj otvorenosti i potpune kontrole. U zadnjem redu, putnici imaju vrlo velikodušan prostor za noge od 96 mm. Zapremina prtljažnika je 571 litar, a sa preklopljenim sjedištima dobija se zapremina od 1.271 litar.
Posebno nas je obradovalo što Geely ima rezervni, peti točak, iako umanjenih dimenzija što je ipak mnogo bolje rješenje u odnosu na sve zastupljeniju trendovsku opremu za popravak guma s pjenom kojom je uglavnom neizbježno pozivanje vučne službe.
Vozaču su na raspolaganju 13,2-inčni 2K antirefleksni ekran/zaslon multimedijalnog sistema s dobrom vidljivošću i digitalna instrument tabla s 10,25 inča koja pruža sve ključne informacije. Iako će multimedijalni sistem možda impresirati mlađe vozače (sklone smart uređajima) jer se većinom funkcija automobila upravlja preko centralnog displeja, pa čak i podešavanje vanjskih retrovizora i otvaranje panoramskog krova, realno imajući u vidu sigurnost bilo bi bolje da je to podešeno preko fizičkih tipki smještenih u vidokrug vozača.
Volan sa antimikrobnom zaštitom s vijekom trajanja do 8 godina, veliki panoramski krov, bežično punjenje i ambijentalna rasvjeta s 72 boje dodatno upotpunjuju doživljaj, dok električno podesiva sjedišta sa grijanjem i jednostavna integracija pametnih telefona unose dozu luksuza.
Tu su i napredni sigurnosni sistemi za pomoć vozaču i putnicima: Automatsko kočenje u nuždi, adaptivni tempomat koji održava bezbjednu udaljenost od vozila ispred, automatski ubrzava i usporava u rasponu brzina od 0 do 150 km/h, sistem RCTA upozorava na vozila ili pješake prilikom izlaženja unazad sa parking mjesta, sistem zadržavanja u saobraćajnoj traci, nadzor mrtvog ugla i upozorenje na nenamjerno napuštanje trake čine svaku vožnju sigurnijom i mirnijom. Šest zračnih jastuka i panoramska kamera s prikazom od nevjerovatnih 540 stepeni (daje pregled i ispod automobile) garantuju dobru preglednost i osjećaj sigurnosti iz svakog ugla.
Novi Cityray dolazi u četiri boje karoserije: Ponoćno plava, Porculansko bijela, Satensko srebrna i Magnetno siva.
Na kraju pomenimo i cijene. Novi Geely Cityray dostupan je na tržištu BiH po promotivnoj cijeni već od 51.999 KM (redovna cijena 55.999 KM) s promotivnim popustom od 4.000 KM, što je u odnosu na slično opremljene modela konkurencije prilično korektna ponuda. Cijena testnog modela Geely Cityray 1.5 sa GF opremom je 55.999 KM (s promotivnim popustom).

Cjenovnik, ponudu opreme i tehničke karakteristike novog Geely Cityraya možete vidjeti ovdje.

Tehničke karakteristike: Geely Cityray 1.5 GF

Motor: Benzinski, 4 cilindrični, 4 ventila po cilindru, turbopunjač, direktno ubrizgavanje
Zapremina motora: 1.499 ccm
Najveća snaga motora: 174 KS/128 kW pri 5.500 obr/min.
Najveći obrtni moment: 290 Nm od 2.000 do 3.500 obr/min.
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 7,9 s
Najveća brzina: 190 km/h
Mjenjač: 7-stepeni automatski s dvostrukim kvačilom (7 DCT)
Vrsta pogona: Prednji pogon (FWD)
Prednji ovjes: McPherson
Zadnji ovjes: Multilink
Felge: 19-inčne aluminijske
Gume na testnom vozilu: Chao Yang (Kina) 235/45R19 99V
Dužina/širina/visina: 4.510/1.865/1.650 mm
Međuosovinski razmak: 2.701 mm
Masa praznog vozila: 1.470 kg
Zapremnina prtljažnika: 571 – 1.271 litara
Zapremnina rezervoara goriva: 51 l
Tvornički deklarisana prosječna potrošnja: 6,3 l/100 km
Prosječna potrošnja na testu: 7,2 l/100 km
CO2 emisije: 149 g/km
Emisijski razred: Euro 6b
Garancija: 4 godine ili 100.000 km