Sa oštrijim dizajnom, većom snagom, većim dometom i još boljim performansama punjenja, Porsche je opsežno modernizovao Taycan početkom 2024. godine.
Raspon Taycan modela nikada nije bio širi: sa tri varijante karoserije, pogonom na sve i zadnje točkove i različitim nivoima snage Porsche E-Performance motora u rasponu od 300 do 760 kW, sada postoji 16 verzija.
Novo izdanje Taycana GTS gradi se na priči o uspjehu modela koja je Gran Turismo Sport u Porscheu. Sa do 515 kW vršne snage sa Launch Control, ova verzija je još jednom najsportskija ponuda ispod Turbo varijanti. Novi Taycan GTS je dostupan kao sportska limuzina i kao Sport Turismo. Osim toga, početni nivo sportske limuzine je također dostupan sa pogonom na sva četiri točka po prvi put.
Sportska limuzina Taycan 4 (dostupna od 106.2002 €) i novo izdanje Taycan GTS su upravo dodani. Cijene počinju ovdje od 147.700 € (Taycan GTS sportska limuzina) i 148.600 € (Taycan GTS Sport Turismo), respektivno. Tri nove opcije upotpunjuju Taycan portfelj i sada se mogu naručiti, a dostupnost u zastupstvima počinje početkom 2025. godine. Nove boje eksterijera su također dostupne za sve Taycan modele. U kategoriji Legends, Slate Grey Neo i Pale Blue Metallic upotpunjuju asortiman, dok je Purple Sky Metallic dodan u kategoriju Dreams.
Novi modeli imaju veću snagu, veći domet, ubrzavaju brže i pune se u kraćem vremenu s većom stabilnošću. Sve Taycan verzije imaju još opsežniju listu standardne opreme i dolaze sa najnovijom generacijom Porsche Driver Experience.
Istovremeno poboljšanje performansi i efikasnosti svodi se na niz faktora: napredni pogonski sklop sa novim motorom na zadnjoj osovini sa do 80 kW više snage nego njegov prethodnik na svim modelima, modificirani impulsni pretvarač sa optimiziranim softverom, snažnije baterije, revidirani termički menadžment, toplotna pumpa sljedeće generacije i modificirana strategija rekuperacije i pogona na sva četiri točka. Na 800-voltnim DC stanicama za punjenje, na primjer, može se puniti do 320 kW. Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja od velikih brzina povećan je do 400 kW.
Novo izdanje Taycan GTS
GTS je skraćenica za Gran Turismo Sport. Od Porsche 904 Carrera GTS iz 1963. godine, ova tri slova su uživala posebnu reputaciju među obožavateljima Porschea. Sada postoji i varijanta u Taycan asortimanu modela sa ovom legendarnom kombinacijom slova. Ili dva, da budemo precizni: novi Taycan GTS je dostupan kao sportska limuzina i kao Sport Turismo.
Kao sportski svestrani igrač, Taycan GTS impresionira sa do 515 kW overboost snage kada koristi Launch Control – 75 kW više od svog prethodnika. Sa novom funkcijom push-to-pass* u standardnom Sport Chrono paketu, pojačanje do 70 kW može se pozvati na 10 sekundi pritiskom na dugme. U Taycan GTS-u, push-to-pass također ima posebno sportski karakter, jer se pri malim brzinama obrtni moment podiže na nivo kontrole pokretanja. Kao i u Taycan Turbo GT-u, pojačanje je označeno odbrojavanjem u instrument tabli i dinamički postavljeno sa animiranim prstenovima na brzinomjeru.
Taycan GTS sportska limuzina i Taycan GTS Sport Turismo dostigli su 100 km/h iz mirovanja za samo 3,3 sekunde – 0,4 sekunde brže od svojih prethodnika. Sportskoj limuzini treba samo 10,4 sekunde da završi sprint od 0 do 200 km/h – 1,6 sekundi manje nego prije. Domet je također poboljšan za preko 120 kilometara i trenutno iznosi do 628 kilometara u WLTP-u.
Da bi se opravdao uzbudljiv karakter GTS-a, dobio je prepoznatljiviji zvučni profil, analogan Taycan Turbo S. Ova zvučna karakteristika ga izdvaja od ostalih Taycan modela.
Eksterijer i unutrašnjost su jednako prepoznatljivi. Brojni crni ili antracit sivi detalji na vanjštini su tipični za GTS. Novo u Taycan GTS-u u odnosu na prethodnika su prednje i zadnje pregače sa umetcima obojenim u crnu boju (visokog sjaja). Crna (visokog sjaja) se također koristi na bazama vanjskih retrovizora. Oba standardna Taycan Turbo S Aero Design točkovi u 20-inčnom formatu i opcioni RS Spyder Design točkovi u 21-inčnom formatu, s druge strane, obojeni su isključivo u Anthracite Grey na GTS-u.
Mnogi materijali u unutrašnjosti su usvojeni iz Taycan Turbo GT modela. Na primjer, Taycan GTS modeli dolaze standardno sa proširenim opsegom u sportskom Race-Texu i elementima u glatkoj crnoj koži. Također su uključena Adaptive Sports Seats Plus (sa električnim podešavanjem u 18 smjerova), GT multifunkcionalni sportski volan sa prekidačem režima i grijanjem volana, kao i Sport Chrono paket, uključujući funkciju push-to-pass i track mod.
GT multifunkcionalni sportski volan, poznat iz Taycan Turbo GT modela, dostupan je u crnoj boji Race-Tex na zahtjev. Uključuje dva prekidača za način rada i lopatice za funkciju push-to-pass i za rekuperaciju energije. Pored Carmine Red, opcioni GTS paket interijera je sada dostupan i u Slate Grey Neo. Taycan GTS logo je prikazan na instrument tabli, mjeraču snage i startnoj grafici. BOSE® Surround Sound System je standardan.
GTS-specifična šasija i opciono upravljanje stražnjom osovinom daju posebno sportsku prednost. Adaptivni zračni ovjes uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) je u kombinaciji sa Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) kao standard. Porsche Active Ride sistem kontrole ovjesa sa GTS-specifičnim podešavanjem je dostupan kao opcija. U dinamičnim situacijama vožnje, osigurava gotovo savršenu vezu s cestom zahvaljujući optimalnoj, individualnoj raspodjeli opterećenja kotača za svaki točak. Osim toga, Porsche Active Ride nudi povećanu udobnost vožnje u svakodnevnim situacijama vožnje.
Novi Taycan 4: Šampion među modelima sa pogonom 4×4
Kupci koji su željeli kombinirati visoku učinkovitost početnog Taycana s pogonom na sva četiri točka već su pronašli ono što su tražili u Cross Turismu. Sada Porsche također nudi takvu varijantu kao sportsku limuzinu. Što se tiče performansi, ovaj novi Taycan 4 odgovara Taycanu: u zavisnosti od toga da li je standardna Performance baterija ili opciona Performance Battery Plus ugrađena u podvozje, rezultat je overboost izlaz do 300 kW ili 320 kW kada se koristi Launch Control.
Domet također ovisi o vrsti baterije. Sa Performance baterijom, to je do 559 km. Sa Performance Plus baterijom, Taycan 4 može prijeći do 643 km u WLTP-u. To čini dvije verzije neprikosnovenim prvacima među modelima s pogonom na sva četiri točka i stavlja ih samo oko 35 km ispod vrijednosti odgovarajućih Taycan modela.
Sa po jednim električnim motorom na prednjoj i zadnjoj osovini, Taycan 4 nudi veću stabilnost u vožnji i više vuče od Taycana sa pogonom na zadnje točkove. To se odražava u vrijednostima ubrzanja: Taycanu 4 treba 4,6 sekundi da ubrza od 0 do 100 km/h. Uprkos dodatnih 80 kilograma, to je dvije desetinke sekunde brži od svog brata sa pogonom na zadnje točkove.
Tokom modelskog ciklusa, Porsche je već poboljšao strategiju pogona na sva četiri točka. Naravno, novi Taycan 4 također ima koristi od ovih optimizacija u korist veće efikasnosti. To znači da je prednji elektromotor električno odvojen kad god vuča, vozna dinamika i stabilnost vožnje to dopuštaju. Zatim se ponovo uključuje u roku od milisekundi kada je to potrebno, na primjer kada ubrzava ili se oporavlja.
Izvana, opsežna standardna oprema uključuje 19-inčne Taycan aero točkove i crne kočione čeljusti, kao i matrična LED prednja svjetla. Osim toga, Porsche Traction Management (PTM) i adaptivni zračni ovjes sa Porsche Active Suspension Management (PASM) su ugrađeni kao standard.
Udobna sjedala sprijeda (s električnim podešavanjem u osam smjerova), crna djelomična kožna obloga, Dark Silver akcentni paket, kožni multifunkcionalni sportski volan, štitnici ulaza u vrata od brušenog srebrnog aluminija i Sound Package Plus su standardni u unutrašnjosti. Djelomična kožna unutrašnjost je također dostupna u Slate Grey kao i u dvobojnoj verziji u Black/Chalk Beige.
__________
*Funkcija je dostupna pri brzini iznad 5 km/h, zajedno sa temperaturom baterije većom od 10° Celzijusa i SoC-om većim od 30 posto. Na niskim temperaturama, dostupnost je optimizirana u Sport i Sport Plus režimima vožnje.