VISA istraživanje: Gotovo četvrtina potrošača u BiH plaća mobilnim telefonom

Interesantno je da veće interesovanje izaziva upotreba pametnog telefona za nabavku namještaja ili plaćanje turističkih aranžmana od plaćanja u trgovinama, prodavnicama i restoranima

0
532
Mobitelima se najviše plaćaju troškovi parking servisa i mjesečni računi,

Skoro četvrtina potrošača u Bosni i Hercegovini koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija, dok 48 posto svih ispitanika planira da koristi takvu opciju u budućnosti.
Podatak iz regionalnog istraživanja kompanije Visa* pokazuje sve veću svijest građana BiH o potrebi primjene modernih tehnologija, ali i o značajnom prostoru za unaprijeđenje inovativnih opcija prilikom prihvatanja beskontaktnih plaćanja na strani trgovaca.
Trećina ispitanika počela je da koristi pametne telefone u ove svrhe tokom pandemije. Lično iskustvo sa različitim platnim opcijama predstavlja odlučujući faktor u izboru načina plaćanja za 65% učesnika u istraživanju. Za većinu ispitanika, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (64%), jednostavnost (44%) i brzina (39%), odnosno, mogućnost da novčanik ostave kod kuće.
Oko 40% učesnika ankete vjeruje da su mobilna plaćanja sigurna. Sa druge strane, skoro trećina potrošača kao nedostatak navodi činjenicu da tehnologija nije još uvijek široko prihvaćena, te je broj mesta na kojima su takva plaćanja moguća ograničen.
Među robom i uslugama koje su ispitanici veoma zainteresovani da plate pametnim telefonima, na vrhu liste nalaze se troškovi parking servisa (43%), potom slijede mjesečni računi, karte za pozorište, bioskop ili sredstva javnog prevoza (38%). Na trećoj poziciji nalazi se naručivanje hrane (36%).
Interesantno je da veće interesovanje izaziva upotreba pametnog telefona za nabavku namještaja ili plaćanje turističkih aranžmana (33%) od plaćanja u trgovinama, prodavnicama i restoranima (32%). Jedna četvrtina učesnika u anketi koristila bi mobilna plaćanja i prilikom kupovine automobila.
“Vjerujemo da će mobilna plaćanja uskoro postati dio svačije dnevne rutine u regionu Jugoistočne Evrope. Ovakva plaćanja nude komfor, brzinu i sigurnost zahvaljujući inovativnim metodama potvrde identiteta putem otiska prsta i prepoznavanja lica. S obzirom na zastupljenost beskontaktne tehnologije plaćanja u svim zemljama regiona, očekujemo da će usvajanje pametnog telefona kao sredstva plaćanja ići još većom brzinom”, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Kada je riječ o zemljama regiona, Sjeverna Makedonija prednjači po pitanju broja korisnika mobilnih plaćanja – više od trećine potrošača se služi ovom opcijom. Crna Gora i Srbija bilježe podjednako dobre rezultate, budući da u ovim zemljama skoro četvrtina kupaca plaćanje obavlja na ovaj način, dok u Albaniji to čini svega 10 posto ispitanika.
Uprkos različitim navikama, istraživanje pokazuje da kupci iz regiona pokazuju spremnost za usvajanje savremenih tehnologija, kao i da vole da isprobavaju nove funkcije koje nude pametni telefoni.
_______________
* Biram digitalno – je regionalno istraživanje kompanije Visa o percepciji mobilnih plaćanja. Realizovano je na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Albanije tokom februara i marta 2021. godine na uzorku od 2.250 korisnika kartica.