Evropska unija je još 2019. godine donijela novu Uredbu o općoj sigurnosti vozila. Tada je predstavljen niz obaveznih naprednih sistema za pomoć vozaču radi povećanja sigurnosti na cestama te uspostavljen pravni okvir za odobravanje automatiziranih i potpuno autonomnih vozila u EU.
Uredba se od jula 2022. primjenjuje na sve nove modele automobila, koji stižu na tržište EU, a od jula ove godine primjenjivat će se i na sve automobile, kombije, autobuse i kamione koji se prodaju na području EU. Samim time, neki od starijih modela više neće biti kompatibilni s novim pravilima, a proizvođačima je bilo jednostavnije i isplativije jednostavno ih prestati nuditi, nego nadograđivati s novim sistemima.
Raste popis ‘žrtvenih’ modela
Već ranije se doznalo da će jedna od prvih ‘žrtava’ nove regulative biti Porsche Macan, koji se u EU više neće prodavati s klasičnim pogonima. Ove sedmice objavljeno je i da će mu se pridružiti modeli Cayman i Boxter, koje će Porsche također nakon jula morati prestati prodavati na zajedničkom evropskom tržištu.
Osim njih, evropski će kupci ostati bez modela Volkswagen Up! (ugašenog prošle godine) i kombija T6.1 Transporter istog proizvođača. Starije modele prestat će nuditi i Renault, Smart i Audi. Za sada je poznato da s proizvodnjom staju Smart EQ Fortwo, Renault Zoe te Audijevi sportski modeli R8 i TT. Za očekivati je da će popis nekompatibilnih modela raznih proizvođača biti proširen i u narednim mjesecima, prije nego spomenuta Uredba 7. jula uđe u punu primjenu.
Što piše u regulativi?
Od jula, uz sve automobile dostupne na tržištu proizvođači će morati dokazati da su tokom njihovog razvoja imali implementirane certifikate za upravljanje procesima. Logično, takva potvrda ne može postojati ako modeli nisu razvijani s time na umu, niti se certificiranje može obaviti retrogradno, pa su mnogi primorani nekompatibilne modele povući iz prodaje.
Takođe, sva cestovna vozila (automobili, kombiji, kamioni i autobusi) morat će imati inteligentni sistem za pomoć pri kontroli brzine, sistem za detekciju pri vožnji unatrag s kamerom ili senzorima, sistem za upozoravanje u slučaju manjka pozornosti vozača, uređaji za snimanje podataka te signal za zaustavljanje u nuždi, kao i zaštitu od neovlaštene upotrebe uključujući kibernetičke napade.
Uredba 2019/2144 Evropskog parlamenta i Vijeća predviđa homologaciju po novim pravilima, a njezine se odredbe tiču prije svega sigurnosti putnika i ostalih sudionika u prometu. No, zahtjevi u pogledu kibernetičke sigurnosti ono su što je ‘presudilo’ ranije spomenutim modelima, a sigurno će ‘žrtava’ novih pravila biti još, prenosi Autonet.hr.
Nove sigurnosne mjere trebale bi pomoći u boljoj zaštiti putnika, pješaka i biciklista u cijeloj EU. Zakonodavci očekuju se da bi se zahvaljujući njima do 2038. moglo spasiti više od 25.000 života i izbjeći najmanje 140.000 teških ozljeda.