Zbog pravila o kibernetičkoj sigurnosti sve više automobila povlači se iz EU

Više je proizvođača najavilo da će prestati na evropskom tržištu nuditi određene starije modele svojih automobila, navodeći kao razlog primjenu nove regulative o otpornosti na hakiranje

0
142
Porsche Macan se u Evropskoj uniji više neće moći prodavati s klasičnim pogonima

Evropska unija je još 2019. godine donijela novu Uredbu o općoj sigurnosti vozila. Tada je predstavljen niz obaveznih naprednih sistema za pomoć vozaču radi povećanja sigurnosti na cestama te uspostavljen pravni okvir za odobravanje automatiziranih i potpuno autonomnih vozila u EU.
Uredba se od jula 2022. primjenjuje na sve nove modele automobila, koji stižu na tržište EU, a od jula ove godine primjenjivat će se i na sve automobile, kombije, autobuse i kamione koji se prodaju na području EU. Samim time, neki od starijih modela više neće biti kompatibilni s novim pravilima, a proizvođačima je bilo jednostavnije i isplativije jednostavno ih prestati nuditi, nego nadograđivati s novim sistemima.

Raste popis ‘žrtvenih’ modela

Već ranije se doznalo da će jedna od prvih ‘žrtava’ nove regulative biti Porsche Macan, koji se u EU više neće prodavati s klasičnim pogonima. Ove sedmice objavljeno je i da će mu se pridružiti modeli Cayman i Boxter, koje će Porsche također nakon jula morati prestati prodavati na zajedničkom evropskom tržištu.
Osim njih, evropski će kupci ostati bez modela Volkswagen Up! (ugašenog prošle godine) i kombija T6.1 Transporter istog proizvođača. Starije modele prestat će nuditi i Renault, Smart i Audi. Za sada je poznato da s proizvodnjom staju Smart EQ Fortwo, Renault Zoe te Audijevi sportski modeli R8 i TT. Za očekivati je da će popis nekompatibilnih modela raznih proizvođača biti proširen i u narednim mjesecima, prije nego spomenuta Uredba 7. jula uđe u punu primjenu.

Što piše u regulativi?

Od jula, uz sve automobile dostupne na tržištu proizvođači će morati dokazati da su tokom njihovog razvoja imali implementirane certifikate za upravljanje procesima. Logično, takva potvrda ne može postojati ako modeli nisu razvijani s time na umu, niti se certificiranje može obaviti retrogradno, pa su mnogi primorani nekompatibilne modele povući iz prodaje.
Takođe, sva cestovna vozila (automobili, kombiji, kamioni i autobusi) morat će imati inteligentni sistem za pomoć pri kontroli brzine, sistem za detekciju pri vožnji unatrag s kamerom ili senzorima, sistem za upozoravanje u slučaju manjka pozornosti vozača, uređaji za snimanje podataka te signal za zaustavljanje u nuždi, kao i zaštitu od neovlaštene upotrebe uključujući kibernetičke napade.
Uredba 2019/2144 Evropskog parlamenta i Vijeća predviđa homologaciju po novim pravilima, a njezine se odredbe tiču prije svega sigurnosti putnika i ostalih sudionika u prometu. No, zahtjevi u pogledu kibernetičke sigurnosti ono su što je ‘presudilo’ ranije spomenutim modelima, a sigurno će ‘žrtava’ novih pravila biti još, prenosi Autonet.hr.
Nove sigurnosne mjere trebale bi pomoći u boljoj zaštiti putnika, pješaka i biciklista u cijeloj EU. Zakonodavci očekuju se da bi se zahvaljujući njima do 2038. moglo spasiti više od 25.000 života i izbjeći najmanje 140.000 teških ozljeda.