Atlantic Grupa: Prihod od prodaje lani porastao 11,8%, na 846,2 miliona eura

Rastu sva poslovna i distribucijska područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga očekivano su uticala na profitabilnost

0
339
Atlantic Grupa: Troškovi poslovanja i dalje visoki, odlični prodajni rezultati omogućili rast profitabilnosti

Atlantic Grupa je tokom 2022. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 846,2 miliona eura, što u odnosu na isti period prethodne godine predstavlja rast od 11,8%.
Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,6% u odnosu na 2021. godinu i iznosi 76,4 miliona eura, dok je neto dobit smanjena za 43,2% i iznosi 26 miliona eura.
“Atlantic Grupa je, uprkos brojnim izazovima u okruženju, u 2022. godini ostvarila istorijski rekordne prodajne rezultate, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima. Nakon godina Covida, 2022. je obilježila ruska agresija na Ukrajinu koja je izazvala energetsku krizu, dodatne zastoje i nestašice u lancima snabdijevanja te značajna poskupljenja gotovo svih naših strateških sirovina i usluga. Ova smo poskupljenja samo djelimično uspjeli kompenzirati optimizacijom internih resursa te manjim dijelom povećanjem naših prodajnih cijena, što je, očekivano, dovelo do pada profitabilnosti. Nezavisno od toga nastavili smo s ulaganjima u razvoj poslovanja – inovacije u proizvodnom portfoliju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta i nastavak digitalne transformacije”, istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe, Emil Tedeschi.

Kafa, Pića i Farmacia prednjače u rastu

Najveći rast od 20,2% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, slijedi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 16,2%, a dvocifrenim rastom od 10,5% ističe se i apotekarsko poslovanje pod brendom Farmacia.
Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,5% i Hrvatska s rastom od 10,7%. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla proširio se i distribucijski portfolio, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije.
Uspješnost ukupnog poslovanja i pristupa i dalje potvrđuju vrijedne nagrade pa je Atlantic Grupa i u protekloj godini osvojila i prvu nagradu za odnose s investitorima, u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze, i prvu nagradu za kvalitetu korporativnog upravljanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga. Takođe, i ove godine su brendovi Atlantica osvojili niz nagrada za tržišnu komunikaciju na regionalnim natjecanjima, a posebno se ističe Donat, koji je proglašen finalistom Global Best ofthe Best EffieAwards.

Rekordna dividenda, cijepanje dionica i jačanje upravljačkih tijela

Od važnijih korporativnih događanja valja istaknuti kako je isplaćena istorijski najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je provedeno cijepanje dionica Atlantic Grupe, na način da je jedna dionica pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena na četiri nove dionice pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.
U decembru je Mate Štetić, dotadašnji glavni direktor SPP Kafa, imenovan novim članom Uprave Atlantic Grupe, čime je ovo tijelo prošireno na sedam članova. U novom opsegu odgovornosti Štetić je osim brige za kategoriju kafe preuzeo i upravljanje kategorijama čokolade te slatkog i slanog snacka.U prvom dijelu godine Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tijela pojačali su dr. Vesna Nevistić te Zoran Vučinić.