Atlantic Grupa je u 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 711 miliona eura, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 3,9 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 78 miliona eura i veća je za 22,7 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 69,2 posto na 37miliona eura.
Iznimni rezultati ostvareni su na krilima rasta vlastitih brendova i distribucijskog poslovanja, rasla su i sva najveća tržišta Atlantic Grupe, a prvi puta je krajem 2017. godine, unatoč izazovima u okruženju, objavljena pozitivna korekcija očekivanja profitabilnosti. Među brendovima su se dvocifrenim rastom posebno istaknuli Argeta i Donat Mg u Hrvatskoj i Srbiji, Barcaffe i Cedevita u HoReCa kanalu, Kala, Kalnička i Štark u Hrvatskoj, te Multivita i Donat Mg u Rusiji. Svi ključni brendovi povećali su ili zadržali tržišne udjele, a Argeta je, nakon Austrije lani, postala tržišni lider i u Švicarskoj
Fokus na brendove, kvalitetno upravljanje i nove poslovne prilike
Uz iznimne poslovne rezultate, prošlu godinu obilježilo je dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske prehrane te fokusiranje na brendirano poslovanje i razvoj Multipowera prema premium segmentu. Tvornice u njemačkom Bleckedeu i Novoj Gradišci preuzela je belgijska kompanija Aminolabs u transakciji vrijednoj 27 miliona eura, uz ostvarenu dobit od gotovo 9 miliona eura. Prvi kvartal 2017. obilježen je naporima u vezi stabilizacije Agrokora, koji je najveći regionalni maloprodajni partner Atlantic Grupe.
Iako je prihod od prodajeAgrokoru pao više od 15 posto u odnosu na 2016. taj je pad više negokompenziran rastom prodaje ostalim kupcima, pa je u prošloj godini na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvaren rast od čak 5,1 posto.
Novim je distribucijskim ugovorima na najvećim tržištima, s Red Bullom u Srbiji (vrijednim 5miliona eura) i s kompanijom Mars u Hrvatskoj (vrijednim13miliona eura), potvrđeno širenje distribucijske djelatnosti kao dio dugoročne poslovne strategije. Krajem godine Atlantic Grupa je također pokrenula uslužnu proizvodnju delikatesnih namaza Argeta u SAD-u, s ambicioznim planom osvajanja najprije značajnog etno segmenta ovog tržišta.
“Protekla je godina bila i izazovna i iznimno uspješna za Atlantic Grupu. Rasli smo gotovo beziznimno po svim stavkama i kriterijima, a ne samo u brojkama. Kompanija je ojačala vlastite brendove i distribuciju, dezinvestiranjem najvećeg dijela proizvodnje za treće strane osnažen je fokus na brendove te su pokrenute brojne aktivnosti za efikasniji pristup zapadnoeuropskim tržištima, a s jednim od naših najinternacionalnijih brendova iskoračili smo i na perspektivno američko tržište”, rekao je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Najviše rasla Pića, distribucija u Hrvatskoj i tržište Rusije
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2017. najviše su uticala Strateška poslovna područja: Pića s rastom od 7,3 posto te Delikatesni namazi i Zdravlje i njega s rastom svaki od 7,0 posto.
U distribucijskoj djelatnosti rastom se ističu Strateško distribucijsko područje Hrvatska (6,9 posto) i Strateško distribucijsko područje Srbija (3,0 posto). Kafa se s 20,7 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 147 miliona eura prihoda od prodaje.
Među tržištima najvećom je stopom od 23,1 posto raslo tržište Rusije i ZND-a, a u regiji Hrvatska 7,5 posto i Srbija 3,5 posto.