Atlantic Grupa: Prihod od prodaje u prvom kvartalu porastao 16,8%, neto dobit pala 20,4%

Rastu sva poslovna i distribucijska područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakirnog materijala, energenata te logističkih i drugih usluga očekivano su uticala na profitabilnost

0
356
Atlantic Grupa: Troškovi poslovanja i dalje visoki, odlični prodajni rezultati omogućili rast profitabilnosti

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 215,6 miliona eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 16,8%.
Pod uticajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2% i iznosi 20,9 miliona eura, dok je neto dobit u prva tri mjeseca smanjena za 20,4% i iznosi 9,6 miliona eura.
“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Cijene sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga i energenata su i dalje na visokom nivou što je, kao što smo i najavili, uticalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti djelimično je ublažen optimizacijom internih resursa te povećanjem prodajnih cijena proizvoda. Uz snagu naših brendova i ljudi, operativnu efikasnost te uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni smo za daljnji rast”, istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Slatko i slano, Pića i Kafa prednjače u rastu

Najveći rast od 34% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najljepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te bolje cjenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju. Slijedi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8%, te SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafate rastom od 14,5%.
Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 24% i Hrvatska s rastom od 20%.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju s 27,1%, Farmacia čini 9,4%, dok vlastiti brendovi čine 63,5% prihoda od prodaje. Kafa se s udjelom od 20,1% u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Saradnja s Podravkom i novi predsjednik NO-a

Krajem marta Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila saradnju u SAD i Austriji. Dvije kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumijeva da će Atlanticova distribucijska kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a.
Od važnijih korporativnih događanja valja istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mjesto predsjednika Nadzornog odbora, dok dosadašnji predsjednik Zdenko Adrović u radu ovog tijela nastavlja učestvovati kao član. Zoran Vučinić globalno je dokazani poslovni lider s više od tri decenije dugom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje, primarno u globalnim operacijama korporacije The Coca-Cola Company.