BiH se zadužuje 110 miliona eura kod EBRD-a za gradnju autoceste kod Mostara

Izgradnjom dionice Mostar sjever - Mostar jug ostvarit će se puna prometna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever pa sve do graničnog prijelaza Bijača

0
83
Potpisan ugovor o zajmu EBRD-a od 110 miliona eura za izgradnju autoceste kod Mostara

V.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić potpisao je danas Projektni sporazum s EBRD-om za dionicu Mostar sjever – Mostar jug na Koridoru 5c vrijedan 110 miliona eura, pri čemu je izrazio zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom s EBRD-om i EU na kontinuiranoj potpori i dosadašnjem angažmanu na izgradnji Koridora 5c.
“Izgradnjom dionice Mostar sjever – Mostar jug ostvarit će se puna prometna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever pa sve do graničnog prijelaza Bijača. Uprava Autoceste FBiH poduzima sve aktivnosti kako bi u sljedećoj godini počela izgradnja autoceste od petlje Mostar sjever do Bune čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu”, izjavio je Lasić.
Ugovor o zajmu za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug na Koridoru 5c vrijedan je 110 miliona eura, zaključen je danas, između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a korisnik sredstava je JP Autoceste FBiH.
Ugovor su u Sarajevu potpisali ministar finansija i trezora BiH Srđan Amidžić i Manuela Naessl, direktorica EBRD-a u Bosni i Hercegovini, uz najavu da će za dionicu biti dostupno dodatnih 110 miliona eura EBRD kredita, čime ukupni doprinos EBRD-a projektu Koridor 5c premašuje milijardu eura.
Projektni sporazum potpisali su v.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić i direktorica EBRD-a za infrastrukturne projekte Susan Goeransson.
Današnjim potpisivanjem ugovora EBRD je odobrila kredit u iznosu od 110 miliona eura, zajedno s investicijskim grantom EU u iznosu od 150 miliona eura i do 150 miliona eura od lokalnih komercijalnih banaka za finansiranje izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug čime će se podržati razvoj infrastrukture u zemlji, lokalnih preduzeća i usluga za građane.
Ugovor o grantu od EU bit će potpisan tokom naredne godine čime će ukupan iznos bespovratnih sredstava koje je EU osigurala za Koridor 5c dostići iznos od 870 miliona eura.
Predmetna dionica bit će povezana s drugim dionicama između južnog dijela Mostara i granice sa Hrvatskom, za koje su sada osigurana sva potrebna finansijska sredstva, a građevinski radovi ili su završeni, u toku ili u tenderskoj proceduri. Kada se ove dionice završe, autocesta od Mostara do Hrvatske bit će u potpunosti funkcionalna.
Riječ je o projektima od izuzetnog značaja za sve građane BiH, kazao je bh. ministar finansija i trezora Srđan Amidžić. Ministar je izrazio zahvalnost na odličnoj saradnji s EBRD-om i Evropskom unijom. Ministar je istaknuo i važnost protoka ljudi i roba.

Ministar Amidžić i šefica Kancelarije EBRD-a u BiH Manuela Naesl potpisali sporazum o kreditu

Manuela Naessl, direktorica EBRD-a u BiH izrazila je zadovoljstvo dodatnim finansiranjem projekta Koridor 5c koji će pružiti dodatni zamah dovršetku cijelog Koridora.
EU je strateški partner EBRD-a u izgradnji Koridora 5c. Bespovratna sredstva EU u iznosu od 150 miliona eura usmjeravaju se kroz Investicioni okvir za Zapadni Balkan (WBIF), a očekuje se da će biti potpisana u narednim mjesecima.
Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide rekao je da će izgradnja ove dionice nedvojbeno donijeti brojne koristi za lokalne zajednice, kao što su skraćeno vrijeme putovanja, povećana sigurnost na cestama i smanjeni tranzit kroz Mostar. “Finansijska potpora EU-a, EBRD-a i EIB-a naglašava našu predanost ubrzanom dovršetku Koridora 5c koji će potaknuti dugoročni gospodarski oporavak, održiva radna mjesta i gospodarsku integraciju u regiji. U tu je svrhu EU dodijelila 870 miliona eura bespovratnih sredstava kako bi se olakšao njegov završetak”, kazao je Babajide.
Prema idejnom projektu, dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug dužine 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se gradi sljedeći objekti: pet tunela ukupne dužine 5.833 metara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine 1.640 metara, te otvorene trase 6.727 metara.
Prvi put, komercijalne banke sufinansiraju dio ove vitalne prometne arterije. To je neizmjerno važno s obzirom na velike infrastrukturne potrebe u zemlji i potrebu za poboljšanjem povezanosti i prometnih veza sa susjednim zemljama.
Izgradnja Koridora 5c strateški je prioritet Bosne i Hercegovine. Autocesta dužine 325 km prolazi kroz zemlju od granice s Hrvatskom, u blizini luke Ploče na jugu do sjeverne granice, te nastavlja prema Budimpešti, Zagrebu i Beogradu. To je trenutno najveći građevinski projekat u zemlji.