BMW predstavio XM, novi SUV s plug-in hibridnim pogonom

BMW XM donosi plug-in hibridni pogon koji kombinira novi benzinski V8 M TwinPower Turbo motor, zapremnine 4 litre i snage 489 KS s elektromotorom snage 197 KS

0
178
BMW XM – ekstravagancija, luksuz i plug-in V8

U sklopu proslave 50. rođendana svoje marke, BMW je predstavio svoj novi SUV – BMW XM, prvi novi model s oznakom M još od modela M1 te ujedno njihov prvi automobil visokih performansi s elektrificiranim pogonom.
Ime mu je nastalo spajanje popularne serije njihovih SUV-ova s prefiksom X te kultnog slova M koje označava sportske performanse, pa u njemačkoj kompaniji smatraju da bi to mogla biti dobitna kombinacija.
BMW XM donosi plug-in hibridni pogon koji kombinira benzinski, potpuno novi V8 M TwinPower Turbo, zapremnine 4 litre i snage 489 KS s također novo razvijenim sistemom M HYBRID, elektromotorom snage 197 KS. Zahvaljujući toj kombinaciji i načinu povezivanja dvaju pogonskih sklopova, XM iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde, uz linearno ubrzanje koje je rezultat rada elektromotora, a sve uz specifični pozadinski zvuk moćnog V8 motora.
U slučaju da ga vozač poželi voziti samo na struju, moći će na taj način prevaliti do 88 kilometara te postizati brzine do čak 140 km/h. Baterija je kapaciteta 25,7 kWh, a puni se izmjeničnom strujom snage do 7,4 kW. Snagu na cestu prenosi M xDrive, pogon na sve točkove, uz pomoć 8-stepenog mjenjača M Steptronic. Vožnja se može podesiti u tri načina: hibridna, električna ili eControl, a promjena načina rada mijenja i postavke sistema, šasije, volana, kočnica i snagu regenerativnog kočenja. Posebni dodatak je M Mode – sportski i najsnažniji način rada za znalce.

Unutrašnjost je u M-stilu, pa su njemu prilagođena i sjedala, i upravljač i Head-Up zaslon

O dizajnu ne treba trošiti riječi i MBW ne odstupa od velikih ‘bubrega’ sprijeda. Sve ostalo je ‘nabrijano’ kako modelu M i priliči, uz pomalo neuobičajene zlatne umetke i letvice na karoseriji i unutar naplataka (koji mogu biti veličine od 21″ do 23″). Unutrašnjost je također u M-stilu, pa su njemu prilagođena i sjedala, i upravljač i Head-Up zaslon. Dva su velika ekrana oko vozača, onaj zakrivljeni dijagonale 12,3″ za prikaz informacija te središnji infotainment ekran dijagonale 14,9″. Njima se, kao i svim funkcijama vozila, može upravljati dodirom, gestama ili glasom.
Da je riječ o pravom cestovnom ‘tenku’ svjedoče i njegove dimenzije: dug je 5.110 mm, širok 2.005 mm te visok 1.755 mm. Masa praznog vozila je ogromnih 2.785 kilograma, a međuosovinski razmak 3.105 mm. Od podloge je podnica udaljena 220 mm.
BMW XM bit će dostupan u SAD-u prije kraja ove godine, a na sva osala tržišta doći će na proljeće 2023., piše Autonet.hr. Početna cijena trebala bi iznositi oko 170.000 eura. Nakon toga ponudi će biti pridodana i verzija ‘Red Label’ s ukupnih čak 738 KS.