Boeing će softverskom nadogradnjom pokušati popraviti 737 Max

0
203
Nakon dvije tragične nesreće novog aviona, Boeing će nastojati da poveća sigurnost modela 737

Boeing 737 Max četvrta je generacija ovog putničkog aviona, jednog od najkorištenijih u istoriji civilne avijacije. Jedna od inačica ove serije, Boeing 737 Max 8 posljednjih je dana glavna tema u avioindustriji jer su se pojavile bojazni da ovaj avion nije sasvim siguran za promet. Naime, iako je prvom kupcu isporučen tek 2017. godine do sada su već dva aviona ovog modela pala netom nakon polijetanja i prouzročila velike žrtve.
Prvi od njih bio je na letu Lion Air 610, koji je 29.10.2018. poletio iz Jakarte i nakon samo dvanaest minuta svoj let tragično okončao u Javanskom moru. Riječ je bila o avionu starom tek dva mjeseca i s oko 800 sati leta. Prošloga tjedna dogodila se još jedna tragedija. Boeing 737 Max 8 Ethiopian Airlinesa 10. marta je poletio iz Adis Abebe i srušio se na tlo nakon samo šest minuta. U prvoj nesreći poginulo je 189, a u drugoj 157 putnika i članova posade.
U proteklim danima Boeingova flota modela 737 Max 8 prizemljena je u velikom dijelu svijeta, pa tako i u Evropskoj uniji, gdje im je zabranjeno slijetanje dok se ne utvrde uzroci posljednje nesreće i eventualna povezanost s padom Lion Aira prije nekoliko mjeseci. Pokaže li se da su ove slične tragedije imale zajedničke ili slične uzroke, Boeing bi mogao biti u velikim problemima – a stručnjaci smatraju da poveznica itekako ima i da bi se mogle dovesti u direktnu vezu sa sistemima autopilota na ovom avionu.
Iz Boeinga su stoga objavili kako će na 737 Max 8 implementirati softversku nadogradnju na kojoj rade od nesreće Lion Aira. Nadogradnja će zahvatiti letne sisteme koji kontroliraju manevre, pilotske zaslone, te ponašanje stabilizatora i njihovu reakciju na pilotske komande u određenim fazama leta. Novi softver izrađen je u koordinaciji s američkom Agencijom za zračni promet (FAA) i trebao bi biti odobren za instalaciju već u aprilu.
Ovom softverskom zakrpom model 737 Max 8 trebao bi postati sigurniji, a istodobno s njezinom implementacijom posade koje će letjeti na tom avionu proći će i dodatne treninge kako bi se upoznali s novim mogućnostima i operativnim procedurama. Za to vrijeme, istrage obiju nesreća su u toku.
Podaci s prve od njih već su pozornost istražitelja usmjerili upravo prema Boeingovom MCAS softveru koji je pogrešno identificirao položaj aviona i pilotima dao znak da je napadni ugao krila prevelik, te da je avion u opasnosti od naglog gubitka uzgona, piše Bug.hr. Sporni Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) predmet je ove softverske nadogradnje, a tek treba vidjeti hoće li biti povezan i s drugim padom Boeinga.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here