U posljednjih godinu dana od kako živimo novu normalnost gotovo da nema porodice koja nije koristila kupovinu preko internet prodavnica. Prednost same online kupovine je u tome što štedi naše vrijeme, te je u skladu sa epidemiološkim propisima o smanjenju socijalnih kontakata.
U BiH se broj korisnika online plaćanja povećao za 23% u odnosu na period prije izbijanja pandemije, pokazalo je MasterIndex 2020 istraživanje. Online plaćanja koristi 69% ispitanika, od čega 11% plaća online makar jednom sedmično, dok 36% koristi online plaćanja makar jednom mjesečno.
Čak 45% ispitanika kupuje isključivo na web stranicama domaćih trgovaca, pa je jasno je da je potencijal za ekonomski rast domaćeg online tržišta ogroman, kao i da će edukacija svih tržišnih faktora biti izuzetno značajna u budućnosti.
Obzirom na to da e-commerce doživljava procvat, više nego ikada poseban akcenat se stavlja na sigurnost u industriji digitalnih plaćanja. MasterIndex 2020 otkriva da je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u sigurnost online kupovine.
Još jedan aspekt online plaćanja koji dobija na popularnosti u prethodnim godinama je plaćanja računa. Kod takvih ponavljajućih plaćanja, dodatnu pogodnost predstavlja primjena credentials-on-file rješenja, odnosno mogućnost čuvanja kartice u sigurnom i certifikovanom okruženju. Proces registracije je jednostavan: korisnik samo jednom unese podatke o svojoj Mastercard kartici kod trgovca, a oni se zatim tokenizuju i postaju spremni za korištenje kad god su korisniku potrebni, bez komplikacija i potrebe za dodatnim unosima prilikom plaćanja.
Podaci koji se čuvaju u enkriptovanom obliku uključuju broj kartice i datum isteka kartice – odnosno, podatke koji su vidljivi na samoj plastičnoj kartici. Osjetljivi podaci kao što su PIN, CVC2, Mastercard SecureCode i Mastercard Identity Check kod nikada se ne čuvaju.