Citroën u Parizu predstavio novi C5 Aircross

C5 Aircross druge generacije dostupan je u ponudi samo kao električni ili hibridni model

0
177
Predstavljena druga generacija Citroëna C5: Hibrid, plug-in hibrid, električne verzije

Citroën je u Parizu predstavio drugu generacija modela C5, postavljenog na Stellantisovoj STLA-Medium platformi. Fleksibilnost ove platforme omogućuje Citroënu da ponudi niz električnih pogonskih sklopova koji omogućavaju domet do 520 km autonomije s motorom od 210 KS i baterijom od 73 kWh, odnosno do 680 km autonomije s motorom 230 KS i baterijom od 97 kWh.
Raznolika ponuda motora na novom C5 Aircrossu ilustrira Citroënovu strategiju više izvora goriva/energije. Hibridna 48V tehnologija omogućava domet od više od 950 km kombiniranog WLTP ciklusa s mogućnošću značajnog smanjenja emisija CO2 i potrošnje goriva. U gradu, novi C5 Aircross Hybrid 145 može se voziti do 50% vremena u električnom načinu rada.

Ova tehnologija kombinira 1,2-litreni turbo motor nove generacije od 136 KS (100 kW), 3-cilindrični, razvijen za hibridizaciju, sa sinkronim elektromotorom s permanentnim magnetom od 12 KS (9 kW – vršna snaga 28 KS / 21 kW) koji napaja baterija od 0,9 kWh smještena ispod vozačevog sjedala. Elektromotor je direktno integriran u novi 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS.
Novi C5 Aircross Hybrid 145 ograničava potrošnju goriva na oko 15% manje od benzinskog modela i, zahvaljujući i svojoj preciznoj aerodinamici, 4% manje od prethodne generacije C5 Aircross Hybrid 145.
Plug-in hibridna tehnologija novog C5 Aircrossa kombinira 1,6-litreni turbo motor s 4 cilindra od 150 KS (110 kW) s elektromotorom od 92 kW (125 KS), koji napaja baterija od 21 kWh smještena ispod poda u središtu vozila, za ukupnu snagu od 195 KS (143 kW). Elektromotor je integriran u novi 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukom spojkom eDCS. Punjiva hibridna tehnologija nudi električni domet od prosječno 86 km – 33% više od prethodnog C5 Aircrossa – i preko 100 km u gradu. Njegov veliki spremnik goriva od 55 litara (povećanje od 28%) daje mu ukupni domet od 650 km na autocesti. Samo na struju C5 može ići do 135 km/h.

Citroën ë-C5 Aircross može biti opremljen toplinskom pumpom koja osigurava idealnu temperaturu u putničkom prostoru, a pritom troši znatno manje energije od tradicionalnog sistema grijanja, prenosi Revija HAK.
Standardno je ë-C5 opremljen trofaznim punjačem od 11 kW, a od 2026. godine moći će se naručiti i opcijski trofazni dvosmjerni punjač od 22 kW za ultrabrzo punjenje, koji može nadoknaditi domet do 160 km za samo deset minuta. Istosmjerno punjenje ide do 160 kW. Od 2026. godine, ë-C5 Aircross opremljen trofaznim dvosmjernim ugrađenim punjačem od 11 kW ili 22 kW moći će koristiti V2L tehnologiju, što omogućuje električnom vozilu da opskrbljuje vanjske uređaje električnom energijom, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilni izvor energije.
Ovaj kompaktni SUV dugačak je 4.652 mm, što je 150 mm više u odnosu na prethodnika. Međuosovinski razmak produžen je na 2.784 mm, 60 mm više nego kod prethodnog C5 Aircrossa. Prtljažnik sa 563 litre jedan je od najizdašnijih u klasi.

Straga, na novom C5 uočljiva su izbočena stražnja svjetla koja izgledaju poput produženih spojlera.
Kao i eksterijer, unutrašnjost je ekstravagantna, s dvokrakim upravljačem, unikatnim dizajnom središnje konzole, a veliki ekran i reduciranje komande su već tradicija. U infotainment je integriran ChatGPT, sistem umjetne inteligencije.
Nova Citroën Advanced Comfort sjedala garantuju udobnost. Tome doprinosi i ovjes Progressive Hydraulic Cushions, koji apsorbira nepravilnosti na cesti.