Ekološko biogorivo za bolide Formule 1 moći će koristiti i obični automobili

0
593
Već do 2025. novi motori u bolidima Formule 1 bit će pogonjeni 100% ekološki održivim gorivo

Već sljedeće sezone, s uvođenjem novog dizajna bolida i novih pogonskih jedinica, Formula 1 zakoračit će u eru u kojoj bi trebala postati ‘zelenija’, odnosno ekološki neutralna do 2030. godine – kada će se taj sport moći pohvaliti nultim neto emisijama štetnih plinova.
Velik korak u tom smjeru je i 100% ekološko biogorivo za bolide Formule 1, koje je krajem prošle godine prvi puta dostavljeno timovima koji proizvode motore za bolide (Ferrariju, Hondi, Mercedesu i Renaultu) na testiranje.
Sezona 2022. godine bit će obilježena i uvođenjem prvog djelomično ekološkog goriva, oznake E10, koje će sadržavati 90% fosilnog goriva i 10% etanola. Ono će biti prvi korak prema 100% održivom gorivu koje se razvija u suradnji s naftnim kompanijama. Plan je proizvesti ga ne samo u količinama dovoljnima za utrkivanje bolida Formule 1, nego tu proizvodnju i skalirati na način da se ekološko gorivo može prodavati na otvorenom tržištu.
Ovo gorivo, nazvano ‘drop-in fuel’, moći će biti normalno korišteno u postojećim motorima s unutarnjim sagorijevanjem bez ikakvih modifikacija na motorima. Bit će izrađeno u laboratoriju s hemijskim komponentama koje su dobivene hvatanjem ugljika iz atmosfere, iz komunalnog otpada i obnovljive biomase, piše Bug.hr. U konačnici bi, u usporedbi s klasičnim fosilnim benzinom, prilikom izgaranja ovog goriva emisije stakleničkih plinova bile manje za barem 65%.
Ono što je bitno za utrkivanje, jest činjenica da će energetska gustoća biogoriva za Formulu 1 biti jednaka postojećoj, tj. da bolidi zbog prelaska na ekološki proizvedeno gorivo neće biti sporiji.
Procjenjuje se da će do 2030. godine, kada će ovo gorivo već biti u širokoj upotrebi, na cestama diljem svijeta postojati 1,8 milijardi vozila, od čega će tek oko 8% biti potpuno baterijska električna vozila. To znači da će motori s unutarnjim sagorijevanjem i dalje biti od presudnog značaja za cijeli svijet, a ekološki proizveden benzin za njih mogao bi imati velik pozitivan utjecaj na zaštitu okoliša i smanjenje emisija u sektoru transporta.