Elektrifikacije sve više uzima maha: Stižu i kočnice na struju

0
885
Brembo priprema potpuno novu generaciju električnih kočionih sistema

Iako se sve više govori o pogonskoj elektrifikaciji automobila, mnogo manje se pominju brojne komponenata koje se takođe prilagođavaju, pa i revolucionarno mijenjaju. Kočnice električnih vozila su jedna od tih oblasti, a Brembo uveliko radi na novoj generaciji kočionih sistema.
Prema izjavi izvršnog direktora Bremba Giovannija Canavotta koju je dao za Car and Driver, razvoj elektifikovanih kočionih sistema je pri kraju i uskoro će se naći na tržištu, do te mjere da će biti snažan trend u narednoj deceniji. ‘Brake-by-wire’, odnosno sistemi kočenja preko žice, proizvođačima će omogućiti mnogo fleksibilnije i preciznije prilagođavanje kočionih sistema.
“Ovu tehnologiju već dugo koristimo u Formuli 1, a dozvoliće brojna prilagođavanja, od tvrdoće i dužine hoda papučice kočnice, pa sve do mogućih postavki modova rada kočnica, kao što se sada može raditi sa motorom, ogibljenjem, upravljanjem i mjenjačem”, dodaje Canavotto.

Stručnjaci ipak ne predviđaju prelazak sa hidrauličnih na električne kočnice ‘preko noći’

Prema riječima šefa Bremba, proizvođači imaju intenciju ne samo da elektrifikuju pogon automobila nego i sve druge sisteme. Električni kočioni sistemi nisu zavisni od rada pogonskih elektromotora, a čak im nije neophodan ni radni napon od 48 volti.
Cavanotto ne predviđa prelazak sa hidrauličnih na električne kočnice ‘preko noći’ nego kao dugotrajan proces, nalik prelaska sa doboša na diskove. Kao dobru stranu elektrifikacije kočnica vidi pojednostavljivanje i olakšavanje kočionog sistema i ubrzavanje njegovog funkcionisanja, prenosi Dmotion.rs.
Prema Cavanottou dani hidrauličnih kočnica su odbrojani. Ipak, samo da podsjetimo, Mercedes-Benz je u svojoj E Klasi generacije W211 koja se pojavila 2003. godine imao Sensotronic, elektro hidraulični kočioni sistem, ali je zbog brojnih problema i nepouzdanosti već na restilizaciji modela 2006. ukinut i zamijenjen klasičnim kočionim sistemom.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here