Globalno tržište računara u trećem kvartalu palo dva posto

0
836
Na ukupnom tržištu ličnih računara, Lenovo je zadržao globalnu lidersku poziciju

Globalne isporuka osobnih računara (uključujući tablete) smanjene su za 2 posto na godišnjom nivou, na 122,1 milion uređaja. No, isporuke su i dalje znatno iznad nivoa prije pandemije, s dvogodišnjim rastom od 10% u odnosu na treće tromjesečje 2019. godine.
I tableti i chromebooci doživjeli su smanjenje prodaje nakon niza uzastopnih tromjesečja rasta. Isporuke tableta pale su 15% na godišnjem nivou, na 37,7 miliona, budući da je u većini regija smanjena potreba za tabletima u potrošačkom i obrazovnom sektoru. Chromebooci su doživjeli još veće smanjenje prodaje od čak 37%, prije svega zbog usporavanja potražnje za obrazovanje od kuće u SAD-u. Ukupne isporuke chromebooka dosegle su 5,8 miliona jedinica u trećem tromjesečju ove godine.
Iako je ukupno tržište tableta palo u trećem tromjesečju ove godine, većina dobavljača i dalje je isporučivala na tržište više tableta nego prije pandemije. Sa 15,2 miliona isporučenih iPada, Apple je s istom prodajom kao i godinu prije zadržao globalnu lidersku poziciju. Samsung je na drugom mjestu unatoč padu prodaje od 20% (isporučio je 7,2 miliona tableta u trećem tromjesečju). Lenovo, jedini dobavljač u prvih pet koji je zabilježio skroman rast (2%), sa 4,2 miliona isporučenih tableta je na trećem mjestu. Amazon i Huawei su unatoč velikom padu prodaje od 45%, odnosno 51% uspjeli ostati na četvrtom i petom mjestu globalne isporuke tableta.
U svim regijama u svijetu očekuje se daljnji pad prodaje tableta osim u APAC-u zbog tamošnje sklonosti prema tabletima kao alatu za učenje. Očekuje se da će potražnja rasti do početka 2022. godine, navodi portal Mreza.bug.hr.
Na ukupnom tržištu ličnih računara (uključujući stolne i prijenosne računare i tablete), Lenovo je zadržao globalnu lidersku poziciju s povećanjem tržišnog udjela od preko jedan posto jer je dosegnuo 24,4 miliona isporučenih uređaja. Apple je ostao na drugom mjestu sa skromnim rastom od 5% s ukupnim isporukama od 23 miliona jedinica. HP je osjetio utjecaj ograničenja u opskrbi, uz pad godišnjih isporuka od 6%. Na četvrtom mjestu, Dell je zabilježio povećanje isporuka od čak 27% i skoro 3% povećanja globalnog tržišnog udjela. Samsung je ostao na petom mjestu gdje je bio i u drugom tromjesečju ove godine.