Kupovina garderobe na vrhu je liste omiljenih proizvoda koje građani Bosne i Hercegovine poručuju i plaćaju putem interneta, ali češće od odjeće kupuju se ipak proizvodi sa platforme olx.ba.
Potrošači uglavnom naručuju putem pametnih telefona (70 posto), petina njih to čini preko laptop računara, dok svega devet posto korisnika kartica praktikuje kupovinu putem desktop računara.
Nakon artikala sa platforme olx.ba i odjeće, na listi proizvoda koji se nabavljaju putem interneta su igračke, nakit i proizvodi za kuću lokalnih proizvođača, a 15 posto ispitanika najviše kupuje elektronske uređaje. Ove podatke pokazalo je regionalno istraživanje kompanije Visa.
Garderoba je najtraženija i kod ispitanika u Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji, dok se u Srbiji odmah iza odjeće našla platforma Kupujemprodajem, slična bosanskoj olx.ba.
Za većinu ispitanika u BiH, ključne prednosti online kupovine pametnim telefonom su praktičnost (59%), jednostavnost u odnosu na druge opcije (44%) i brzina (30%). Pritom, četvrtina ispitanika smatra da plaćanje pametnim telefonima pruža personalizovane preporuke, kao i specifičan sadržaj na osnovu lokacije korisnika.
“Drago mi je što u BiH i cijelom regionu postoji izražena svjest o internet kupovini, kao i da potrošači cijene personalizovane ponude koje su omogućene razvojem e-trgovine. To vidimo i po rezultatima ankete koju smo sproveli, a koja je pokazala da građani sve više koriste pametne telefone prilikom plaćanja, jer im to donosi brojne benefite, prije svega brzinu, efikasnost i sigurnost”,rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Kada je riječ o učestalosti kupovine putem interneta, četvrtina ispitanika nabavlja proizvode i usluge nekoliko puta mjesečno, dok među onima koji to još uvijek ne čine 71 posto namjerava da koristi pametni telefon za nabavke u budućnosti.
Na sve brže i lakše prihvatanje inovativnih metoda plaćanja najčešće je uticalo pozitivno lično iskustvo (65%), dok su preporuke prijatelja na drugom mjestu (32%), a četvrtina ispitanika ističe da na njihov izbor utiču iskustva članova porodice.
Uprkos različitim navikama, istraživanje otkriva da kupci iz regiona pokazuju sličnu spremnost za usvajanje savremenih tehnologija.