Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba
Kia Motors Adria Group predstavila je danas u Sarajevu svoj unaprijeđeni SUV model – Kia Sportage, koje su novinari imali priliku nakratko i testirati. Riječ je o najuspješnijem modelu u Evropi korejskog proizvođača automobila, koji nakon 2,5 godine donosi brojna poboljšanja.
Prema riječima PR Manager Kia Motors Adria Group Azera Šarića, novi Sportage objedinjuje moderniji dizajn vanjštine i unatrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama, te učinkovitim motorima koji ispunjavaju emisijske standarde, a koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživjele i izvedbe GT Line.
Novi napredni EcoDynamics+ 48-voltni blagi hibridni dizel je prvi motor koji Kia predstavlja kao dio svoje globalne strategije elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, Kia je postala prvi proizvođač koji u svojoj bogatoj gami modela nudi tehnologije hibrida, priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnog blagog hibrida.
Kako je rečeno, Kia će do 2025. godine ponuditi 16 modela s naprednim motorima, od toga pet novih hibrida, pet priključnih hibrida, pet električnih vozila, a 2020. godine i novo vozilo na gorive ćelije.
O velikoj potražnji za Kia Sportage ilustruju i podaci da je u Evropi tokom 2017. godine prodato 131 hiljadu primjeraka ovog modela što je bila četvrtina Kijine evropske prodaje. U svijetu je svakih 69 sekundi prodat jedan Sportage, a u martu 2018. godine (tri mjeseca nakon 25. godišnjice rođenja modela) proizveden je 5-milioniti Sportage. Ovaj model se za Evropu proizvodi u slovačkom gradu Žilina, u jednoj od najsavremenijih fabrika automobile u svijetu.
Moderniji izgled sa sportskim detaljima
Dizajn četvrte generacije Sportagea povjeren je Kijinom evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj udio ugradili su i njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u korejskom Namyangu i kalifornijskom Irvineu.
Nova izvedba Sportage dobila je moderniji izgled, sa sportskim detaljima. Drugačije su i izvedbe GT Line, koje su dobile nekoliko jedinstvenih modifikacija u odnosu na obične izvedbe.
Izmijenjen je prednji branik s novim svjetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili kromiranim kućištem koji se proteže do donjeg otvora za ulazak zraka. Sportage je sada raspoloživ s evoluiranom maskom motora (crna mat ili sjajna) koji podsjeća na tigrov nos. Nova puna LED prednja svjetla, s LED dnevnim svjetlima u obliku četiri tačke i redizajniranim svjetlima za maglu pružaju maksimalnu vidljivost.
Pozadi prevladavaju elegantna, vodoravno postavljena LED svjetla u obliku slova C. Svjetlo za vožnju unazad i reflektirajuća traka ugrađeni su u zadnji branik koji je dobio kromiranu letvicu.
Ističu se i novi 16, 17 ili čak 19-inčni aluminijski naplatci te opcijski kromirane bočne ukrasne letvice.
Kia Sportage nudi pet novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, metalik-plave i bakrene.
Promjene kod izvedbe GT Line uključuju novu, vruće žigosanu masku motora crne boje visokog sjaja te ukrasne pokrove podvozja sjajne crne i srebrne boje.
Dimenzije Sportage (dužina 4485 mm, širina 1855 mm, visina 1635 mm) i međuosovinski razmak (2670 mm) nisu promijenjene. Izuzetak je izvedba GT Line zbog oblika branika te je sada 10 milimetara duža (4495 mm).
Izgled kabine uglavnom nije pretrpio veće promjene. Redizajnirani model dobio je novi volan i izmijenjenu ploču s mjeračima, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapecirunga. Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje s ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima prekidača.
Velika ponuda motora
Sportage sada nudi širok izbor motora. Između ostalog, tu su Kijin novi EcoDynamics+ 2,0-litarski hibrid s oznakom R i novi 1,6-litarski U3 dizelski motor, najčistiji dizel u historiji kompanije.
Novi EcoDynamics+ motor, opremljen Kijinom tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) nadzora aktivnih emisija, može smanjiti emisije CO2 do 4% po WLTP ciklusu i do 7% po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC).
Novi motor EcoDynamics+ uparen je s pogonom na četiri točka koji prenosi snagu preko 6-stepenog ručnog ili 8-stepenog automatskog mjenjača. Motor proizvodi 185 KS i čak 400 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 kod ručnog mjenjača iznose 138 g/km odnosno 149 g/km kod 8-stepenog automatskog mjenjača.
Ponudu motora obogatio je novi 1,6 litarski motor U3, najčistiji dizel u istoriji Kije koji je zamijenio Sportageov 1,7 litarski CRDi ditelski motor. Benzinska ponuda ostala je nepromijenjena. Kupci mogu birati između dva motora: 1.6 T-GDi maksimalne snage 177 KS i 265 Nm okretnog momenta s emisijama CO2 od 170 g/km te atmosferskog 1.6 GDi motora snage 132 KS i 161 NM o/m, dok emisije CO2 iznose 159 g/km.
Sve izvedbe s T-GDi motorom raspoložive su sa prednjim ili 4×4 pogonom (AWD), te 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (samo kod 4×4 pogona). ISG sistem (zaustavi-kreni) standardan je kod svih motora.
Cijene se kreću počev od 40.990 KM za benzinski model 1.6 GDi sa 132 KS, dok je najjeftiniji dizelaš 1.6 CRDi LP sa 115 KS po cijeni od 45.490 KM. Kod dizelskih modela 2.0 CRDi HP, snage 185 KS (AWD), najjeftiniji je po cijeni od 57.990 KM, dok je najskuplji model 2.0 CRDi HP sa 185 KS (AWD) čija je cijena 76.490 KM.