Koji će sve sistemi pomoći biti obavezni u automobilima 2022.

0
231
U EU od jula 2022. svi novi tipovi vozila u osnovnoj opremi moraju imati niz sistema pomoći u vožnji

U novoj 2022. godini bit će brojnih inovacija za vozače vozila. Evropska unija je već 2019. donijela uredbu, koja će i službeno vrijediti od 2022. Uredbom se propisuje da se od 6. jula 2022. svi novi tipovi vozila u osnovnoj opremi moraju opremiti brojnim novim sistemima pomoći u vožnji uključujući, na primer, upozorenje za izlazak iz trake ili upozorenja na pospanost vozača. Modeli predstavljeni prije tog roka imati će vremena da implementiraju obavezne sisteme pomoći do 7. jula 2024.
Među obaveznim sistemima biće i Inteligentna prilagodba brzine (ISA) koji će spriječiti vozače da prekorače ograničenje brzine. Sistem ima digitalne karte cesta i koristi prepoznavanje prometnih znakova kako bi utvrdio poštuju li se ograničenja brzine. Ako je granica prekoračena, sistem na to upozorava zvučnim i vizualnim upozorenjima.
Od 2022. i sistem Automatsko kočenje u nuždi postaje obavezan u novim tipovima vozila. Ovaj sistem treba samostalno prepoznati opasne situacije i zaustaviti vozilo kako bi spriječio sudar.
Sistem za zadržavanje vozila u prometnoj traci (LKA: Lane Keeping Assist) mnogima je već poznat, ali od 2022. sistem za zadržavanje trake u nuždi (ELK: Emergency Lane Keeping) će postati standard u vozilima. Novi sistem još agresivnije intervenira ako vozilo prijeti napuštanjem kolnika ili krene u jednosmerni nadolazeći promet.
Već 2019. godine zemlje EU odlučile su da nova vozila od 2022. moraju imati i uređaj za spajanje alcolocka. Prije svega, to bi trebalo biti samo standardizirano sučelje u koje se može ugraditi alkoholni imobilizator.
Kako bi se spriječilo drijemanje za volanom, detekcija pospanosti trebala bi analizirati ponašanje vozača u vožnji te akustičnim i optičkim signalima ukazati na to da je vrijeme za pauzu, piše Revija HAK.
Obavezan će biti i Asistent za vožnju za vožnju unatrag. Prilikom vožnje unatrag, avaj sistem bi trebao upozoriti na prolaznike ili druge prepreke.
Kao i kod crne kutije u avionima, automobili bi također trebali imati memoriju podataka u budućnosti koja se može koristiti za rekonstrukciju nesreće.
Kao oabveza bit će i svjetlo kočnice u nuždi: Svjetla kočnice i stražnjih pokazivača smjera trepću u kada su kočnice potpuno pritisnute, odnosno kdada se uključi ABS…

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here