Mastercard: Svjetski BDP porast će zbog nagomilane štednje, rizik novi covid-sojevi

0
707
OECD podigao prognozu rasta svjetskog BDP-a u 2023.

Nagomilana štednja rezultirat će rastom svjetskog BDP-a, a najveći rizik su nove varijante virusa, istaknuto je u danas objavljenom globalnom izvještaju Mastercard Economics Institutea za 2022. godinu.
Economy 2022 izvještaj pokazuje kako će pet temeljnih faktora – štednja i potrošnja, oporavak lanaca opskrbe, ubrzavanje digitalizacije, rast putovanja i sve veći broj ekonomskih rizika – oblikovati svjetsku ekonomiju u narednoj godini.
Iz Mastercarda navode da će se najveća promjena dogoditi u štednji kućanstava i potencijalnom utjecaju tog novca na potrošnju. Ističe se da su kućanstva štedjela gotovo dvostruko više nego prije. Pritom su neka vratila dugove, neka su uložila u posao, a neka novac drže u banci.
Kako će se i koliko brzo taj novac trošiti, odrediti će i dinamiku svjetske ekonomije u sljedećoj godini, a Mastercard Economics Institute predviđa da će potrošnja nagomilane ušteđevine rezultirati rastom svjetskog BDP-a od dodatna tri postotna boda, dok, ako se ušteđevine kućanstava budu trošile brže, rast globalnog BDP-a mogao bi dosegnuti 4,5 postotnih bodova.
Očekuje se i da će ekonomski rast usporiti u 2022. nakon povratnog rasta u 2021. jer vladini poticaji blijede, a inflacija raste, osobito u naprednim ekonomijama, navode iz Mastercarda, prenosi Hina.
Analiza je provedena na 32 tržišta diljem svijeta, a pokazala je da je pandemija značajno utjecala na porast potrošnje robe u odnosu na korištenje usluga. Potrošnja dobara je tako narasla s 39 na 47 posto, uzdrmavši sektor usluga i opteretivši lance opskrbe.
Kako se tokom sljedeće godine granice budu više otvarale, potrošnja na robu i potrošnja na usluge će se uravnotežiti, ocijenili su.
Istovremeno, predviđa se da će 20 posto pomaka prema internetskoj trgovini u maloprodaji ostati kao trajan trend te nastaviti oblikovati način kupovine. Uz to, u 88 posto zemalja obuhvaćenih izvještajem se dogodio rast na godišnjem nivou u uslugama pretplate putem interneta, poput sedmične dostave namirnica, navode iz Mastercarda.