Mastercard: U BiH 47 posto potrošača kupuje online, u fokusu biometrijska zaštita

0
685
Evropski regulator poručuje: Beskontaktnim plaćanjima smanjiti rizik zaraze koronavirusom

Novo istraživanje kompanije Mastercard* pokazalo je da potrošači u Bosni i Hercegovini zahtijevaju veću sigurnost i povjerenje u digitalne transakcije s obzirom na to da plaćanja putem digitalnih uređaja postaju sve zastupljenija. Nova Mastercard studija pokazala je da 47 posto BiH korisnika kupuje online.
U pogledu pozitivnih iskustava tokom online kupovine, potrošači u BiH su među prvim izdvojili: dostupnost bilo gdje(77%), brzinu i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (63%). Više od polovine (58%) koristi mobilne telefone za neko od plaćanja, obično dva puta mjesečno.
“Naša industrija mora da se postara da plaćanja putem ovih uređaja ostanu uvijek bezbjedna za potrošače. U našem nedavnom istraživanju otkrili smo da 41% ispitanika u BiH tvrdi da je bezbjednost njihovih računa najbitniji uslov kada se opredjeljuju za plaćanja putem digitalnih uređaja, dok je sigurnost njihovih ličnih podataka na drugom mjestu prioriteta za 36% ispitanika“, izjavio je Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana u kompaniji Mastercard.
Mastercard će u septembru predstaviti novi standard Mastercard Identity Check koji predstavlja najnovije rješenje u pogledu sigurnije i pouzdanije autentifikacije potrošača u okviru digitalnih plaćanja.
Mastercard studija je takođe pokazala da se 55% ispitanika izjasnilo da bi koristilo biometrijsku autentifikaciju, što je tri puta više od trenutne baze korisnika i pokazuje veliki potencijal u pogledu primjene ove metode. Metoda koju najviše preferiraju korisnici starosne dobi od 20 do 29 godina je otisak prsta (48%), dok je SMS autentifikacija najpoželjniji metod u okviru svih starosnih grupacija.
S obzirom na to da se dodatni korak autentifikacije smatra opravdanim u online digitalnim plaćanjima, Mastercard je pitao korisnike koje metode autentifikacije smatraju najpoželjnijim. U BiH više od polovine ispitanika preferira biometriju, od kojih je otisak prsta najpopularniji (43%), zatim skeniranje rožnjače (18%), skeniranje lica (12%), kao i raspoznavanje glasa (9%).
Druge popularne metode među ispitanicima bile su jednokratne šifre bilo putem SMS poruke ili aplikacije na telefonu (47%). PIN kod je sa 52% metod autentifikacije koji potrošači smatraju najpoželjnijim rješenjem.
Trenutno, trajne lozinke i šifre ne obezbjeđuju dovoljno zaštite kao što bi trebalo – ukazuje novo Mastercard istraživanje. Samo 2% ispitanika koristi odgovarajuću aplikaciju ili servis za čuvanje svojih lozinki, dok 8% njih čuva na dokumentima u svojim računarima, a 27 odsto ispitanika bilježi svoje lozinke u svesci ili na papiru.
_______
*Mastercard anketa o digitalizaciji 2019, IPSOS Research je prikupila podatke internet korisnika sa bankovnim računima u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Struktura uzorka: N=1000 ispitanika po državi.