MasterIndex BiH: 79% korisnika karticom plaća iznose preko 25 KM

Mastercard je predstavio rezultate prvog MasterIndex BiH istraživanja, koje pokazalo da čak 88% ispitanika koristi svoje kartice platne svake sedmice, a 32% ih koristi svaki dan

0
1543
MasterIndex BiH: 46% ispitanika poseduju samo debitne, 13% kreditne, a 35% debitne i kreditne kartice

Kompanija Mastercard danas je u Sarajevu predstavila rezultate prvog ikada MasterIndex BiH istraživanja, studije o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u zemlji.
Studija, koja je provedena u aprilu 2017. na reprezentativnom uzorku građana BiH, pokazala je da su platne kartice već stalni dio komercijalnih aktivnosti, gdje je 88% ispitanika izjavilo da koriste svoje kartice svake sedmice, a 32% ih koristi svaki dan.
Kada je u pitanju tip kartice, MasterIndex BiH otkriva da su debitne kartice najčešće, jer je 46% ispitanika reklo da poseduje samo njih, dok 13% ispitanika koristi samo kreditne kartice i 5% samo prepaid kartice. Osim toga, 35% ispitanika poseduju i debitnu i kreditnu karticu, a 1% ispitanika je izjavilo da poseduju sve tri vrste kartica.
Debitne kartice se uglavnom koriste za plaćanja namirnica (45%) i benzina (37%), ali i na šalterima banke i bankomatima (47%). Kreditne kartice, kao način plaćanja koji omogućava plaćanje na rate, se uglavnom koriste za veće kupovine: na prvom mjestu namještaja i uređaja (28%), zatim slijede kupovina odjeće (24%) i benzina (24%).
“Činjenica da za plaćanja iznad 25 KM, 79% korisnika koristi kartice radije nego gotovinu, koja je izbor 17% ispitanika, pozitivan je pokazatelj nivoa finansijskog obrazovanja BiH potrošača”, rekao je Amir Trokić, Account Manager u kompaniji Mastercard za tržište BiH.
MasterIndex BiH istražio je razloge zašto korisnici kartica biraju određenu karticu – četvrtina svih ispitanika kao glavni razlog kada se odlučuje za karticu, navela je dodatne karakteristike kao što su odloženo plaćanje ili police osiguranja. Drugi razlozi uključuju niske kamatne stope i naknade (21%), ugled banke koja izdaje kartice (20%) i dostupnost bankomata (14%). Niske kamatne stope i naknade su na prvom mjestu pri odabiru banke, izjavilo je 25% ispitanika, dok su ugled i široka paleta proizvoda na drugom i trećem mjestu, sa 22% i 20%.
MasterIndex BiH istraživanje je pokazalo i na kojim lokacijama bi građani voljeli plaćati karticama, ali trenutno nema dovoljno ili uopće POS terminala – na vrhu liste su sve državne i opštinske institucije sa 26% . Ispitanici su također naveli telekom kompanije (20%), javni prijevoz (19%), više kafića i restorana (13%) i otvorene tržnice (12%).
Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, navela je prednosti koje elektronsko plaćanje pruža tržištima i društvu u cjelini: poboljšanje potrošačkih iskustava, promovisanje učešća u globalnoj ekonomiji, lakši, brži i sigurniji ekosistem plaćanja i pomoć u izgradnji novih poslovnih aktivnosti. Rast elektronskih plaćanja je testirana i dokazana metoda za borbu protiv sive ekonomije koja je u BiH, prema studiji koju je Mastercard naručio od EY, iznosila 25,5% u 2014. godini, što je najviši nivo od osam ispitanih zemalja centralne i južne Evrope.