MasterIndex BiH studija pokazala da 22% ispitanika koriste beskontaktne kartice

Istraživanje MasterIndex BiH pokazalo da se najčešće online plaćaju odjeća i obuća (30,8%), zatim elektronski uređaji (16,04%), mjesečni računi (15,6%) i smještaj za odmor (14,85%). Ispitanici su također naznačili lokacije na kojima bi željeli plaćati beskontaktno, ali trenutno to nije moguće - vozila javnog prijevoza (20,2%), taksi usluge (18%) i više restorana i kafića (17,5%)

0
1333
Jelena Ristić: Istraživanje MasterIndex BiH pokazalo da je online plaćanja koristilo 78,7 posto građana BiH

Novi rezultati Mastercard studije MasterIndex BiH 2017. pokazuju da su građani BiH upoznati sa pogodnostima elektronske trgovine, a 78,7 posto njih je već obavljalo online plaćanja.
Studija o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u Bosni i Hercegovini ukazuje na to da 30 posto njih kupuje online nekoliko puta godišnje, 11,9 posto kupuje povremeno, zavisno od njihovih potreba, dok 11,8 posto kupuje bar jednom mjesečno. Najčešće se online plaćaju odjeća i obuća (30,8%), zatim elektronski uređaji (16,04%), mjesečni računi (15,6%) i smještaj za odmor (14,85%).
“Kada koristite online plaćanja, cijeli svijet je vaša prodavnica, tako da možemo reći da je najveća prednost online plaćanja široka dostupnost roba i usluga, 24/7. Činjenica da štedite vrijeme kupovinom od kuće umjesto stajanja u redovima prenatrpanih prodavnica, pogotovo u vrijeme praznika, razlog je više zbog kojeg je online kupovina svake godine sve popularnija”, rekla je Jelena Ristić, direktorica za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Mastercard.
MasterIndex je također ukazao da u procesu elektronske trgovine, 34 posto ispitanika plaća gotovinom po isporuci, dok 66 posto ispitanika koristi elektronska plaćanja, od kojih je 39 posto naznačilo da preferira platne kartice kao način plaćanja. Ovo je odličan rezultat, jer pokazuje da su korisnici kartica povezali pogodnosti i brzinu online kupovine sa pogodnostima i brzinom kartičnog plaćanja i drugih načina elektronskog plaćanja.

Amir Trokić, Account Manager za tržište BiH u kompaniji Mastercard

“Više od polovine MasterIndex BiH ispitanika (50,6%) smatra da je online kupovina sigurna, dok je 39% neodlučno po ovom pitanju, što ukazuje na to da još uvijek postoji prostor za poboljšanje, kada je u pitanju edukacija korisnika o sigurnim online plaćanjima“, rekao je Amir Trokić, Account Manager za tržište Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.
Stepen sigurnosti korisnika prilikom online plaćanja je u korelaciji sa praktičnim iskustvom, a korisnici bi trebali pristupati online plaćanjima na isti način kao i standardnim plaćanjima karticama, tj. ne otkrivati nikome broj svojih kartica, PIN i CVC kodove, ne dijeliti te podatke online ili preko društvenih mreža. Također, moraju paziti da web stranica trgovca na kojoj unose svoje podatke ima simbol katanca i oznaku https: //, kao garanciju za sigurnu enkripciju podataka.
Također, savjetuje se potražiti Mastercard® SecureCode™ simbol na trgovačkoj stranici, jer je SecureCode usluga lični autorizacijski broj Mastercard kreditnih i debitnih kartica, koji se koristi tokom online kupovine. Samo vlasnik kartice i njegova banka znaju ispravan kod, koji se nikada ne dijeli sa trgovcem.
Već nekoliko godina jedan od glavnih trendova plaćanja u Centralnoj i Istočnoj Evropi je beskontaktno plaćanje. To je inovativna, brza, sigurna i praktična metoda plaćanja, jednostavnim dodirom beskontaktne kartice uz čitač. Mastercard je predstavio svoju beskontaktnu tehnologiju na tržištu BiH 2014. godine i do sada već 11 banaka izdaje Mastercard beskontaktne kartice. Glavni maloprodajni lanci kao i mali lokalni trgovci u zemlji opremljen su i beskontaktnim POS terminalima.
“MasterIndex BiH studija je pokazala da 22% ispitanika imaju i koriste beskontaktne kartice, a to su najčešće osobe starosti između 25-34 godine. Beskontaktna plaćanja uglavnom se koriste za kupovinu odjeće (35%), zatim u supermarketima (26,5%), parfumerijama i apotekama (22%). Ispitanici su također naznačili lokacije na kojima bi željeli plaćati beskontaktno, ali trenutno to nije moguće – vozila javnog prijevoza (20,2%), taksi usluge (18%) i više restorana i kafića (17,5%)“, rekao je Trokić.