Mercedes testira ‘odrezani’ upravljač i upravljanje preko žice

0
137
Ravni volan za bolju vidljivost

Barem dok ne dobijemo potpuno autonomna vozila nivoa 5, volan je uz kočnice, jedan od mehaničkih dijelova koji se i dalje oslanja na fizičku poveznicu – točkova i upravljača. No neki proizvođači, poput Tesle, već eksperimentiraju s upravljanjem ‘preko žice’ – dakle, bez mehaničke poveznice unutar upravljačkog sistema.
Mercedes-Benz najavljuje da će oni postati prvi evropski proizvođač koji će ‘steer-by-wire’ donijeti u produkcijske modele, a učinit će to već sljedeće godine.
Odlučili su potpuno promijeniti iskustvo vožnje, redizajnirati upravljač, pa ga u budućnosti u nekim modelima s točkovima namjeravaju spojiti samo žicom. Električni signali iz upravljača prenosit će se u obliku naredbi sistemu upravljanja prednjim točkovima, što će omogućiti bolju upravljivost te lakše manevriranje i parkiranje uz manje uloženog napora vozača.
“Sistem ‘steer-by-wire’ još je jedan veliki korak prema mobilnosti sutrašnjice i ponosni smo što ćemo takav sistem lansirati 2026. godine. U kombinaciji s uvjetno automatiziranom vožnjom SAE nivoa 3, omogućit će još impresivnije iskustvo zabave u srednjoročnom razdoblju. To je zato što ravni volan pruža bolji pogled na zaslon prilikom streaminga vaše omiljene emisije, na primjer”, poručio je Markus Schäfer, član uprave Mercedes-Benz grupe i njezin glavni tehnološki direktor.

Tehnologija ‘steer-by-wire’ u Mercedesima je testirana na više od milion prijeđenih kilometara

Dodatnu prednost ovaj sistem donosi u smislu finog podešavanja: inženjeri će imati veću fleksibilnost kod pronalaženja omjera sportskog i udobnog upravljanja, dati upravljaču različite karakteristike na pravcu i u zavojima, prilagoditi se raznim uvjetima vožnje, ali i ukloniti neželjene vibracije upravljača kao reakciju na neravnine na cesti.
Iz Mercedes-Benza su objavili i nekoliko pojedinosti o tehničkoj strani rada novog sistema. Kažu da će, ovisno o brzini vožnje i situaciji na cesti, aktuator na upravljaču slati upravljački signal na upravljačku letvu koja zakreće točkove. No, pritom će sistem generirati i povratni osjećaj na upravljaču karakterističan za njihovu marku. Budući da mehanička veza između upravljača i točkova više ne postoji, kontakt gume s cestom računat će se za svaki model posebno, uz pomoć mjerenja povratnih sila iz točkova, prenosi Autonet.hr.
Ovaj sistem već je prošao više od milion testnih kilometara u laboratoriju, uz još toliko na testnim poligonima i u stvarnim uvjetima prometa.