Ideja da se umjesto spoljnih retrovizora na automobilima instaliraju kamere nije nova i već je primjenjivana na brojnim konceptima, ali još nije zaživjela na serijskim modelima i klasična ogledala i dalje imaju primat u auto-industriji. Međutim, to bi uskoro moglo da se promijeni, jer se kamere usavršavaju tako da sada mogu da bolje detektuju vozila koja se straga približavaju.
Mitsubishi je jedan od proizvođača koji rade na ovoj tehnologiji i, prema najavama, ta kompanija planira da uvede kamere umjesto spoljnih retrovizora na serijskim modelima u Japanu već od 2019. godine. Japanski proizvođač nedavno je objavio da razvija do sada najsavršeniju kameru za korišćenje u automobilskoj industriji. Kako kažu, ova kamera može da detektuje objekte na rastojanju do 100 metara.
Bazirana je na vještačkoj inteligenicji i očekuje se da njena upotreba doprinese smanjenju saobraćajnih nezgoda, posebno onih koje nastaju prilikom promjene vozne trake na autoputevima i saobraćajnicama sa više traka.
Kamera na kojoj radi Mitsubishi koristi tehnologiju koja ‘imitira’ ljudski vid i fokusiranje oka na određene dijelove vidnog polja, kako bi se što ranije detektovalo vozilo koje se približava. Pritom, kamera je u stanju da ‘razlikuje’ automobile od, recimo, motocikala ili pješaka, prenosi B92.
U poređenju sa kamerama koje se trenutno koriste u auto-industriji i koje detektuju objekte na udaljenosti od 30-ak metara, Mitsubishijeva ih prepoznaje na rastojanju od čak 100 metara. U japanskoj kompaniji kažu da je unapređena i preciznost detekcije objekata sa 14% na 81%.
Mitsubishi planira da prve serijske automobile na japanskim putevima opremi ovim kamerama umjesto retrovizorima sa ogledalima 2019. godine.